vineri, 1 iulie 2016

Wrap-up | June 2016

Ca număr de cărți citite, a fost cea mai bună de când a început anul. Conținutul unora m-a dat de-a dreptul pe spate (Harry Potter și PIatra filosofală și Anotimpul pumnalelor), altele au reușit să nu mă dezamăgească, din contra, să mă uimească și să mă bucure și mai mult (Doamna apelor și Chaos) iar de la restul care au mai rămas, mi-aș fi dorit să fi fost și mai originale; în afară de Grace de Monaco. Fiind o biografie, nu mă pot lega de conținut, dar m-au deranjat alte aspecte pe care le veți putea citi în recenzia pe care am făcut-o. 

  1. Doamna apelor (The Cousins War #3) de Philippa Gregory„[...] Jacquetta Rivers – că tot am discutat despre ea în treacă în recenzie – a fost cred că cel mai interesant personaj pe care l-am întâlnit, până acum, în această serie. Și nu iau în considerare doar faptul că ar fi fost un urmaș al Melusinei, că ar fi fost considerată vrăjitoare în acea vreme, dar cel mai mult am admirat la ea tăria de caracter, puterea pe care o avea pentru a trece peste atâtea obstacole care îi ieșeau în cale. În afara faptului că a fost o mamă care a adus pe lume paisprezece copii, a reușit să-l urce pe unul pe tronul Angliei – pentru că, sunt convinsă că fără ajutorul ei Elizabeth nu ar fi ajuns atât de departe doar cu frumusețea –, a făcut în așa fel încât să scape de toate acuzațiile care i se aduceau legat de vrăjitorie, având o moarte naturală, dacă aș putea să o spun așa. Ar fi putut să mai trăiască – până la urmă nu a murit la optzeci-nouăzeci de ani –, dar luând în considerare și cât de avansată era medicina în acea vreme, și fără a aduce în discuție puterile care se presupunea că le are, a știut ce vrea, a răbdat până să-l primească, ca într-un final să fie răsplătită. Pentru că, nu mai știu de câte ori își dorea să plece de la curtea Margaretei de Anjou, să se stabilească la țară împreună cu șoțul – care era mai mereu trimis de lângă ea, pe perioade lungi – și copiii ei, dar regina fiind atât de dependentă de sprijinul și de compania acesteia, destul de târziu în viață a putut să stea liniștită. Bineînțeles, până s-a întâlnit Elizabeth cu Edward și totul a luat-o de la capăt, doar că, de data aceasta, de partea Casei de York, nu a Casei de Lancaster. [...]” din stele pe Goodreads și Booktopia.
  2. Harry Potter și Piatra filosofală (Harry Potter #1) de J.K.Rowling. M-am hotărât să nu-i fac recenzie dintr-un motiv foarte simplu: nu am considerat că ar mai fi fost necesar să explic de ce mi-a plăcut atât de mult, având în vedere că foarte, foarte multă lume a citit seria asta, cam toți au adorat-o, și ca să aduc aceleași argumente, nu ar fi fost nimic în plus. Cred că a fost una dintre cele mai magice lume în care am poposit de când citesc, și nu regret deloc că nu am citit „Harry Potter” cât am fost mică, deoarece, sinceră să fiu, dacă aș fi făcut-o atunci, sunt complet sigură că nu aș fi înțeles-o așa cum trebuie. Sunt atât de nerăbdătoare și de entuziasmată să citesc volumul doi, încât nu știu cum să explic mai exact în cuvinte ceea ce simt când mă gândesc la seria asta. Este sublimă! din stele pe Goodreads și Booktopia.
  3. Grace de Monaco: Povestea unei prințese de Jean des Cars"[...] A fost o carte emoționantă, viața unei prințese care a plecat mult prea repede de lângă familia, prietenii și toți cei care țineau și o apreciau pentru tot ceea ce a făcut în timpul cât a trăit. A iubit, a fost iubită și va continua să fie foarte multă vreme de acum încolo, deoarece parfumul pe care l-a emanat Grace de Monaco de-a lungul vieții, încă mai persistă cu tărie în inimile oamenilor din Monaco, a celor care au cunoscut-o, care i-au urmărit filmele și au ținut cu putere de valoarea ei ca actriță și ca prințesă." din stele pe Goodreads și Booktopia.
  4. Anotimpul pumnalelor de Șerban Andrei Mazilu"Cartea, pe cât de întunecată, pe cât de gotică și de terifiantă îți pare la prima vedere, pe atât de fascinantă și de originală este, care te încarcă cu o dorință greu de stăvilit: să poți păși chiar și pentru câteva minute în acea lume, să fii martor – chiar și ca umbra vreunui personaj – la luptele și la discuțiile pe care le-ai citit cu atâta însuflețire și atenție. [...]" din stele pe Goodreads și Booktopia.
  5. Frumuseți monstruoase de Marina Neagu"[...] Nu aș vrea să mai vorbesc și despre personaje deoarece, la cât de scurtă a fost cartea, nu aș vrea să dau, din întâmplare, prea multe spoilere. Dar, ca să nu las acest subiect gol, voi menționa numele celor care mi-au plăcut cel mai mult: Adrian, părintele Iulian, Lara și Vlad. Cât despre întreaga carte, nu aș putea spune că a fost o capodoperă literară, dar a fost o legtură plăcută, pe care o recomand în special adolescenților, care sunt încă în perioada în care descoperă genul Young Adult, și care nu prea țin cont atât de mult de cele câteva clișee pe care le-am regăsit. Și cu toate astea, sunt sigură că o pot lectura și cititorii care sunt obișnuiți cu lumea în care tinerii sunt personajele principale, și cu toate că sunt complet siguri că nu vor găsi nimic care să îi surprindă, cu toate astea au îndemnul meu să cumpere cartea. Este o lectură ușoară, care se poate citi în câteva ore – dacă îți iei pauze între –, o carte nu foarte complexă care să-ți pună mintea la contribuție, dar care te va face să te întrebi ce se va întâmpla mai departe, după ce vei da pagina. Și cred că acest aspect contează mult mai mult – faptul că te ține în suspans – decât acele clișee din alte cărți citite. Și, ținând cont că, până la final, am ajuns la concluzia că mi-a plăcut Frumuseți monstruoase, sunt foarte curioasă de următoarea carte scrisă de autoare." din stele pe Goodreads și Booktopia.
  6. Valuri de viață de Lina Moacă
    "Unul dintre momentele pe care le-am îndrăgit cel mai mult în Valuri de viață a fost iubirea atât de puternică și de frumoasă care exista între Irina și bunicul acesteia – Dan. Avându-se unul pe altul după moartea părinților ei și a soției lui, automat aceștia au devenit mult mai apropiați decât erau înainte. Felul cum își vorbeau, grija pe care și-o purta unul față de celălalt, faptul că se prețuiau atât de mult, a însuflețit ceva în mine; m-a făcut să mă gândesc instantaneu la bunicii mei – și din partea tatălui și a mamei – și la clipele atât de frumoase și de prețioase pe care le petrec în compania lor ori de cât ori am ocazia. M-au înduioșat foarte mult. [...]" 3 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 
  7. Chaos (Am murit, din fericire #2) de Theo Anghel
    „[...] Poate că, „Am murit, din fericire” îți dă impresia că citești o poveste simplă, presărată cu momente și replici amuzante – asta am crezut și eu în momentul în carea citeam Întoarcerea –, dar când citești și citești mai departe, când intri în miezul ei și scormonești, până ce ajungi în străfunduri, realizezi cât de complicată și cât de serioasă a reușit să devină; și am citit de-abia primele două cărți. Oriana este, cu adevărat, un personaj foarte sarcastic, care îți dă impresia că de cele mai multe ori nu ia lucrurile în serios, ci tratează totul cu indiferență, în glumă, dar cred că tocmai de la astfel de personaje nu știm la ce să ne așteptăm. Poate că nu este unul dintre personajele mele preferate din toate cărțile pe care le-am citit, dar categoric poate concura fără nicio problemă la categoria de „Personajul care te destinde în momentele grele din carte”. [...]” din stele pe Goodreads și Booktopia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu