vineri, 29 iulie 2016

Wrap-up | July 2016

Știu că mai sunt două zile până la sfârșitul acestei luni, dar mâine voi fi plecată din București pentru următoarele trei săptămâni, nu voi avea laptop-ul cu mine, așa că nu voi avea nici cum să postez acest wrap-up. Așa că acesta este motivul pentru care am scris acum această postare. 

Ca de fiecare dată când ai mai mult timp liber (când ești în vacanță, de cele mai multe ori), omul poate citi cât îi poftește inimă; numărul de cărți fiind considerabil mai mare decât atunci când ești încolțit din toate părțile de fel și fel de sarcini. Așa că cele șase cărți care apar mai jos, sunt cel mai bun exemplu. Poate că numărul ar fi fost și mai mare, dacă în ultima săptămână nu aș fi fost atât de ocupată cu admiterea la facultate, cu așteptarea rezultatelor și cu pregătirile pentru plecare, dar nu mă plâng. Știu că din octombrie încolo, dacă voi putea citi trei cărți (maxim) pe lună, va fi o reușită foarte mare pentru mine, ca cititor. 

Din fericire, cam toate cărțile au fost pe placul meu, doar X(y) dându-mi ceva bătăi de cap, nefiind de acord cu multe lucruri petrecute între filele romanului. nymphette_dark99, pe de altă parte, mi-a plăcut destul de mult, doar că nu mai mult decât celelalte cărți ale Cristinei, plus că nici cu Vicky nu pot spune că m-am „împăcat” foarte bine. Dar mai multe veți afla în recenziile pe care le-am scris.
  1. Parfumul, de Patrick Suskind. Există cărți pe care le citesc și care, în ciuda faptului că mi-au plăcut (sau poate nu), nu simt că ar trebui să le scriu recenzia. Pur și simplu simt nevoia doar să o citesc, să mă bucur de ea (sau nu), să o așez în bibliotecă, și să fiu împăcată cu mine că am parcurs-o, în sfârșit. Așa cum s-a întâmplat, și o să se întâmple și în continuare, cu seria „Harry Potter”. Nu cred că trebuie să-i scriu o recenzie. La Parfumul s-a întâmplat aceeași poveste; poate că un lucru în plus ar fi că, sinceră să fiu, povestea lui Jean-Baptiste m-a marcat atât de mult, încât nu-mi găsesc cuvintele, nici măcar acum, pentru a-mi spune părerea despre ea. Mi-a atins sufletul într-o măsură atât de mare, de a ajuns că mă lase mută! 4 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia.
  2. X(y), de Alex Pițigoi. Cu toate că, din punct de vedere al narării, mi-a plăcut ceea ce am citit, stilul lui Alex Pițigoi îmi place destul de mult  fiind și prima carte pe care a scris-o –, nu m-am putut împăca absolut deloc cu modul pe care l-a ales atunci când conversau personajele. Am înțeles momentele în care își trimiteau mesaje  fie între ei sau alte personaje –, cu numele persoanei respective în față, dar el nu a procedat așa doar în aceste cazuri, ci de fiecare dată când vorbeau între ele. Nu știam ce simțeau personajele în acele clipe, totul părea mult prea sec, iar acest lucru a făcut ca romanul să scadă foarte mult în ochii mei. [...] 2 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia.
  3. Îngerul întunecat (Orașul îngerilor #1), de Mihaela StrencCu toate că în partea a doua a volumului am simțit că acțiunea a cam bătut pasul pe loc, reușind puțin să mă plictisească, eu chiar consider că povestea asta promite multe. Autoarea are un stil foarte plăcut de-a scrie, ideea, dacă la început cartea nu ți se pare foarte diferită, pe parcurs vei descoperi cum se personalizează și cum scriitoarea își modelează interesant lumea. Poate mi-aș fi dorit ca finalul să fi fost mai antrenant, să-mi dea ceva de lucru, de gândit despre ce va urma să se petreacă în volumul următor, dar, având în vedere ce am descoperit de-a lungul cărții, m-a lăsat cu ceva semne de întrebare pe care sper să le schimb în răspunsuri. [...] 4 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 
  4. Toate sfârșiturile sunt la fel, de Andrei CioatăToate sfârșiturile sunt la fel pare, la prima vedere, a fi o carte ușor de digerat, pe care o citești și apoi reușești să treci la alta fără a rămâne cu un gând încă în ea. Este genul acela de carte care te lasă cu ceva – mai mult decât o învățătură –, îți strânge sufletul într-o menghină și nu-ți mai dă voie să privești lumea cu aceeași ochi cu care ai făcut-o înainte să-i parcurgi filele. Este o carte care nu are nevoie de acțiune, de un plot twist cât mai surprinzător, să te facă să fii năucit, să te surprindă, deoarece te macină încetul cu încetul și te sfârșie fără milă. [...] 4 din  5 stele pe Goodreads și Booktopia.
  5. nymphette_dark99 (nymphette_dark99 #1), de Cristina Nemerovschi[...] Spre deosebire de celelalte personaje pe care le-am întâlnit în cărțile Cristinei – M., B., Luna, Dora –, pe Vicky am privit-o ca fiind puțin diferită de restul. Poate s-a datorat și vârstei pe care o avea, independenței – pe care mulți, la anii ei, încă învață cum să se descurce singuri –, frica de nimic, siguranța cu care face totul, dar și modul ei mișto de a aborda tot ce o înconjoară. Și cred că, de fapt, tocmai aici am fost cel mai uimită; plăcerea cu care trecea peste lucruri pe care mulți le-ar considera niște obstacole. Cu toate că mi-a plăcut mult mai mult de M. din Sânge satanic, de Luna și de Dora din Păpușile, Vicky a fost un alt gen de personaj. Un personaj pe care mi-ar fi foarte greu să-l descriu, și cu toate că am menționat câteva lucruri mai sus, nu cred că sunt de ajuns pentru a înțelege spre ce mă îndrept. Și, cu toate că nu sunt la finalul recenziei, acum cred că este momentul cel mai potrivit pentru a vă îndemna să o citiți, să vă faceți o părere proprie despre Vicky, despre o adolescentă care, atunci când doar o vezi – fără a auzi ce spune –, îți dai seama că este ceva special într-o mare de identici. 3 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia.
  6. Blestemul câștigătorului (Blestemul câștigătorului #1), de Marie RuktoskiUna dintre cele mai frumoase cărți pe care le-am citit, care mă face să sar în sus de bucurie și de nerăbdare că mai există alte două volume, dar care mă întristează, în același timp, că nu sunt la infinit. Nu m-aș putea plictisi vreodată de această lume. Vă recomand atât de mult să citiți Blestemul câștigătorului, încât nu cred că mi-ar ajunge cuvintele pentru a vă demonstra de ce trebuie să-i dați o șansă. Vreau acum volumul doi; sper ca Editura Leda să-l publice cât mai repede! 4 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 

3 comentarii:

  1. Măăăi, am mai citit articole la tine pe blog, însă nu am comentat la niciunul până acum. Ce-i drept, voiam să te felicit pentru admitere şi pentru că ai intrat la facultatea la care ţi-ai dorit. Cât despre wrap up, în afară de "Parfumul", nu am citit nicio altă carte din cele pe care le-ai enumerat mai sus, însă m-ai făcut curioasă în eea ce priveste "Blestemul câştigătorului". Bine, ce-i drept, de mult timp îmi doresc să citesc ceva de Cristina Nemerovshi însă nu am apucat să îmi cumpăr nimic până acum. Poţi să îmi recomanzi cartea care ţi-a plăcut cel mai mult de la ea? Ar fi un pas înainte :)) Te pup şi vacanţă plăcută >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello, Monica! Eh, e bine și din umbră! :D
      Mulțumesc mult! Dintre toate cărțile pe care le-am citit, până acum, de la Cristina, preferata mea este „Păpușile”. Pe lângă asta, consider că este și o carte foarte potrivită pentru a te acomoda cu stilul ei, dar și lumile pe care și le formează; fără perdea, aș putea zice. Sper foarte mult să-ți placă! :)
      Și eu te pup, cu mult, mult drag, și vacanță plăcută! >:D<

      Ștergere
  2. Ce de cărți frumoase! :D Am citit și eu "Toate sfârșiturile sunt la fel" și mi s-a părut o carte profundă, iar subiectele abordate au fost extrem de sensibile (cel puțin pentru mine).

    Acum ți-am descoperit și eu blog și o să te urmăresc de acum încolo. Uite și blogul meu: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/

    Spor la citit! >:D<

    RăspundețiȘtergere