sâmbătă, 2 iulie 2016

Promovare | Cărți românești: „Copiii întunericului” de Lavinia Călina

Descrierea primului volum: Roxana și Nicol, două adolescente cu personalități aparent diferite, devin cele mai bune prietene după o noapte în care viața li se va schimba complet. Împărtășind același secret, ele vor încerca timp de mai mult ani să după împreună o existență cât mai banală, cotidiană, pentru a se ascunde de cei care le doresc, probabil moartea. 

Dar chiar secretul nu este ceea ce pare. Devenite pioni în mijlocul unei confruntări seculare între cele mai puternice neamuri de vrăjitori, cele două tinere au de ales între a fugi mereu sau a-și înfrunta adversarii. Întunericul este însă foarte aproape, mult prea aproape...

Magie și acțiune, răsturnări de situație, intrigi țesute de veacuri, iubiri blestemate; un crezuet al coșmarurilor devenite realitate, în care moartea pândește din colțul oricărei străzi, în ochii oricărui trecător și chiar din adâncul propriului suflet. Lupta abia a început, iar Neamul Corbilor este mai decis ca niciodată să fie cel care va câștiga supremația asupra întregii lumi. 

Câteva lucruri despre scriitoare: Lavinia Călina s-a născut revolutionară, în decembrie ’89. Urmează cursuri pedagogice și de filologie în Caransebeș. În 2008 se mută la Timisoara și studiază limbi străine la facultatea de litere. În prezent lucrează ca editor-imagine/fotogaf la propria firma (Calina Audio-Video).



Fragmentul de început: 
   „Când ești pe fugă, nu te mai gândești la ce lași în urmă, la persoanele pe care s-ar putea să nu le mai vezi, la locurile frumoase prin care nu o să te mai plimbi, la prietenii în compania cărora nu o să mai bei o bere, la cartea pe care nu ai mai returnat-o la bibliotecă. Și cu siguranță nu te mai gândești că ai uitat pe noptieră CD-ul cu formația preferată.
   Nu, atunci când fugi, tot ce vrei e să scapi, să ajungi cât mai repede posibil într-un loc în care nimeni să nu te cunoască și nimeni să nu știe ce ai făcut. Singurele lucruri la care îți stă gândul sunt: cum să schimbi vitezele mai repede, cum să depășești mașina din fața ta și cum să menții echilibrul roților pe șoseaua udă.
   Ștergătoarele rablei în care ne aflam se opriseră și m-am văzut nevoită să lovesc cu pumnul în bordul mașinii. Mi-a scăpat și o înjurătură. Sau mai multe. Totul era împotriva noastră în noaptea aceea, până și vremea. Ploile de vară cu tot tacâmul: fulgere, tunete, vijelie, mai lipsea o tornadă și era perfect. Îmi simțeam inima cum stă să sară din piept, dar încercam să rămân calmă. De dragul meu, dar și de dragul fetei aflată în dreapta mea.”

Părerea mea despre ce am citit până acum din trilogie: Așa cum am fost învățați din partea Laviniei Călina, în cărțile scrise de aceasta nu vei avea niciun minut în care să te plictisești, în care să te întrebi: când o să apară și acțiunea, că deja simt că o iau pe câmpii? Nu, de la început și până la sfârșit vei fi într-o continuă fugă împreună cu personajele, te vei duce pe un drum ca apoi să fii nevoit să te întorci sau să o iei pe o altă rută; una care, poate, nu ar fi fost niciodată printre opțiunile tale. 

Dacă ați citi primele două volume din „Ultimul avanpost” și Zona Zero, v-au plăcut foarte mult dar nu știți sigur dacă „Neamul Corbilor” va fi o serie pe gustul vostru, aflați faptul că eu nu am fost niciodată o fană a vrăjitoarelor. Cu toate că îmi place magia – sunt unul dintre cei mai mari fani ai seriei „Harry Potter”, cu toate că am citit, până acum, doar primul volum, dar am văzut toate filmele –, niciodată nu am fost fascinată de cărțile în care personajele principale aveau legături mari cu lumea vrăjitoarelor. Nu aș putea să găsesc un motiv foarte plauzibil – sunt lucruri pe care, efectiv, nu le poți explica –, dar niciodată nu m-am simțit prietenă, apropiată de aceste ființe. Deci, dacă acesta este și motivul vostru pentru care, cu toate că v-au plăcut foarte mult cățile Laviniei, nu vă încumetați să începeți și această trilogie, meditați la faptul că, eu, nefiind fană a vrăjitoarelor/vrăjitorilor, primul volum pe care am apucat să-l citesc din „Neamul Corbilor” Copiii întunericului – mi-a plăcut foarte, foarte mult. 

Personajele sunt dintre cele mai imprevizibile, nu poți bate în cuie o decizie pe care spun că au luat-o, deoarece riști ca locul în care ai înfipt cuiul să fie distrus. Ai parte de niște dezvăluiri care fie te vor surprinde și care te vor face să-ți spui: eh, acum devine chiar și mai interesant!, fie te vei opri din citit, vei sta puțin pe gânduri, vei reciti fraza aceea care te-a dat peste cap, îți vei da seama că nu a fost o iluzie, și vei continua cu inima cât un purice. Îți va fi teamă de ce vei citi mai departe, dar o vei face, în același timp, și cu un foarte mare entuziasm. 

În afara faptului că nu este o serie într-atât de complexă încât să fii nevoit să scrii pe nu știu câte foi anumite informații pe care le-ai aflat, anumite întâmplări care, după tine, simți că te vor ajuta mai târziu pentru a înțelege mai bine povestea, este una în care acțiunea nu se petrece acum câteva secole – genul de cărți cu vrăjitoare care pe mine nu prea mă atrag –, ci în timpul nostru; dacă „Ultimul avanpost” și Zona Zero sunt cărți care par a prevedea un viitor apropiat sau nu, în „Neamul Corbilor” acțiunea s-ar putea petrece mâine, peste zece zile sau acum o săptămână. Și atunci, dacă ați fost fani al celorlalte cărți, mă întreb: de ce nu v-ar plăcea și această poveste? Când ai parte de o poveste în care, ceea ce nu prea îți face cu ochiul la prima vedere, se împletește frumos cu ceea ce adori – muzica rock, fantasy-ul urban, personajele nebune –, nu mai contează absolut nimic. Citești, citești și citești, până îți dai seama că ai ajuns la final, și tu habar nu ai ce va urma. 

Citiți autori români, citiți-o pe Lavinia Călina și bucurați-vă de ceea ce ne oferă acești scriitori minunați!


2 comentarii:

  1. Carte românească? Wow,chiar abordează o temă interesantă, nu mă aşteptam la aşa ceva de la autohtonii noştri :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, asta înseamnă că trebuie neapărat să-i citești! Unii scriu extraordinar de bine și au niște idei cum nu s-au mai văzut în cărțile din afară. :)

      Ștergere