sâmbătă, 23 iulie 2016

Leapșă: Book Blogger Tag


Mulțumesc mult, Leontina [Everything and anything] și Ghanda [Jurnalul unei cititoare], pentru menționare. 
Dau leapșa mai departe Sarei [Resfeber] și Alexei Ioana [Twistinmysobriety] 

1. Top trei lucruri pe care nu le suporți la o carte.
  1. Triunghiurile amoroase. Nu-mi plac deloc, și din cauza acestui aspect, am renunțat la multe serii care, dacă nu ar fi conținut așa ceva, ar fi fost mult mai interesante. Rar, foarte rar se întâmplă să continui astfel de cărți; doar dacă ideea mi se pare extraordinar de interesantă și inedită.
  2. Poveștile de dragoste mult prea siropoase. De ce să mint? Îmi plac cărțile romantice, ba chiar genul ăsta este unul dintre preferatele mele – pe lângă fantasy, historical fiction, mai nou Science Fiction, etc –, dar când declarațiile de dragoste, scenele de conversație dintre un el și o ea devin mult prea grețoase, inspir de câteva ori, închid cartea și mă apuc de altceva.
  3. Dragostea la prima vedere. Bleah! De ce trebuie neapărat ca ăla și aia să se îndrăgostească brusc unul de altul? De ce trebuie neapărat să se îndrăgostească; amândoi să simtă ceva pentru celălalt. De ce nu pot fi prieteni buni și atât? De ce craiul de la răsărit, cel mai popular tip din școală se îndrăgostește de tocilara ștearsă, zicând: văd eu ceva special în ea! Da, sigur, cum spui tu. Never in this world! Înțeleg că e ficțiune, adolescentele caută cărți de genul deoarece sunt frumoase, te fac să suspini, dar sunt total greșite! De ce nu putem face o poveste de dragoste care să aibă legătură cu realitatea? Pentru că sunt sută mie sigură că niciodată nu se va uita tipul popular la tocilara aia cu o grămadă de coșuri pe față și cu ochelari cât trei sferturi de cap, când are fete cu trei sferturi de fund pe afară și cu o tonă de machiaj pe față, în câmpul lui vizual.
2. Descrie locul tău preferat pentru citit.
Greu răspuns, deoarece găsesc la fiecare câte un lucru care să nu-mi placă. Daaar, cred că aș alege totuși fotoliul, când stau sprijinită cu spatele de un braț și picioarele le am puse deasupra celuilalt braț. Amorțesc mult mai greu în poziția asta și pot citi și mult mai bine, culmea, fără să mă doară ochii atât de tare.  

3. Trei confesiuni legate de cărți.
  1. Am un raft încastrat în birou, în care îmi place să-mi pun toate cărțile pe care urmează să le citesc. În ordinea în care le voi lectura. Da, și cu toate că nu pot citi orice, în momentul în ajung la cartea care urmează, până acum nu mi s-a întâmplat să nu am starea necesară să nu mă pot concentra asupra conținutului ei. Până acum a mers totul strună.
  2. Vreau să citesc cât mai multe cărți de ficțiune istorică. Am început să ador genul ăsta.
  3. Îmi așez cărțile în bibliotecă în ordine alfabetică. Întâi am editurile care publică autori români contemporani, apoi, când ajung la fiecare editură în parte, îi așez pe autori tot în ordine alfabetică. Apoi urmează restul editurilor, la care urmez același sistem. Ah, și încă o chestie! La cât de obsedată sunt de biblioteca personală, o verific în fiecare zi, trecând cu degetele peste unele titluri care fie mi-au plăcut la nebunie, fie vreau să le citesc neapărat.
4. Când a fost ultima dată când ai plâns în timpul lecturării unei cărți?
La Blestemul câștigătorului. Nu că s-ar fi întâmplat ceva foarte grav, dar când am ajuns la final m-a apucat plânsul deoarece se terminase volumul. Eu, de felul meu, sunt o fire foarte plângăcioasă, mă emoționez foarte repede și când plâng, stau cu gândul acolo mult și bine. Dar nu prea mi se întâmplă să plâng la o carte atunci când o termin, mai ales că nu are un final tragic. Sau culmea, la un prim volum dintr-o trilogie, când știu că vor mai urma și alte volume. Dar mi-a plăcut atât de mult, încât nu-mi venise să cred că ajunsesem la final cu volumul.

5. Câte cărți se află în acest moment pe noptiera ta?
Am în dormitor două corpuri care sunt încastrate în mobila de acolo, și, care, sunt într-un fel niște noptiere pentru pat. Dar au mai multe rafturi și acolo țin cărțile vechi sau pe cele pe care nu țin să le citesc în vreun viitor apropiat. Sunt o grămadă, nu mă duc acum să le număr, dar cred că sunt vreo cincizeci. Cred. Dacă acele corpuri se pot numi și noptiere, atunci ăsta e numărul.

6. Care e gustarea ta preferată în timp ce citești?
Nu mănânc atunci când citesc și nici nu beau. Îmi e frică să nu pătez filele, așa că prefer să mă lipsesc.

7. Numește trei cărți pe care le-ai recomanda tuturor.
Cam puține, dar o să încerc să mă limitez. Și cum țin foarte mult ca românii să mai citească și literatura autorilor noști, voi alege trei cărți ale scriitorilor de la noi.
  1. Anotimpul pumnalelor, de Șerban Andrei Mazilu. Pentru că este unul dintre cele mai bune romane fantasy pe care le-am citit până acum. O carte complexă, plină de acțiune, cu elemente fantastice extraordinare și cu personaje foarte bine conturate. Abia aștept volumul doi, Jocul necromanților.
  2. Căldura ghețarilor, de Nic Dobre. Un roman care are putea descrie foarte bine un viitor care ar putea aduce distrugerea planetei, emigrarea pe o altă planetă fiind ceva obligatoriu. Glaciațiunea acaparând întregul glob pământesc, după ani, ani și ani, populația încercând să aducă, din nou, viață pe Terra. Un subiect despre care nu am mai avut șansa să citesc, până la această carte. Aștept cu nerăbdare volumul doi din această serie, a „Ancestorilor”.
  3. Niciodată nu pot și nu voi putea alege între seria Dincolo de moarte, de Adina Speteanu și seria Alina Marinescu, de Monica Ramirez. Două serii atât de diferite, dar atât de dragi mie. Citiți-le cărțile, neapărat! Dacă la seria Adinei Speteanu încă plâng pentru că s-a terminat (încă aștept volumul cinci. trebuie neapărat să mai existe o continuare!), la cea a Monicăi Ramirez sunt foarte, foarte entuziasmată pentru volumul final, Recviem pentru un asasin. (și la asta voi plânge pentru că se va termina.)
Și nu, nu pot alege doar trei (patru) titluri! Pentru că sunt atâtea: seria „Rephelimii”, de Simona Stoica, Păpușile, de Cristina Nemerovschi, seria „Am murit, din fericire”, de Theo Anghel, seria „Ultimul avanpost”, de Lavinia Călina. Hooopa, am scris mai mult decât trebuia! :"> Nu-mi cer scuze pentru că am trișat.

8. Arată-ne o poză cu raftul tău favorit din biblioteca ta. 
Nu am cărțile așezate după preferinețe, deci nu pot arăta o poză. Cărțile care mi-au plăcut foarte mult sunt puse prin toată biblioteca. Așa că nu am un raft preferat.

9. Scrie în trei cuvinte ce înseamnă cărțile pentru tine.
(Pe lângă altele, sunt și un): Exercițiu pentru minte. (Îmi solicită atât de mult mintea! Să-mi imaginez lumile, personajele, acțiunile, să deslușesc toate misterele; să mă gândesc dacă personajele merită iubite, urâte, apreciate, invidiate. Sunt secată la sfârșitul unei cărți bune! Dar și mult mai fericită. Hrană pentru minte.)

10. Care este cel mai mare secret de cititor al tău?
Nu am vreun secret al cititorului din mine. Nu știu ce să răspund aici, deci... pas   

6 comentarii:

  1. multumesc pentru tag :*
    imi plac raspunsurile tale :)

    P.S. as fi fost curioasa sa iti vad o parte din biblioteca :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să fac un tur al bibliotecii la sfârșitul anului. Așa cum mi-am propus să fac în fiecare an de acum încolo. :)

      Ștergere
  2. Vad ca nimeni nu suporta triunghiurile amoroase. Si eu am inceput sa le urasc. La inceput mi se pareau interesante, acum un cliseu.
    Pupici! ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie nu mi-au plăcut niciodată. Nu le înțeleg rostul.

      Ștergere
  3. Leapșa asta a scos la iveală faptul că putem demara oficial Asociația Bloggerilor Împotriva Triunghiurilor Amoroase. Totuși, ABÎTA nu sună chiar așa bine (deși BÎTA aia ar putea fi o armă utilă de constrângere a autorilor să renunțe la acest clișeu). Mai lucrăm la detalii :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Ar fi super tare! BÎTA aia ar fi un semn că suntem puşi pe treabă. Suntem serioși şi nu glumim cu asta. :))

      Ștergere