luni, 6 iunie 2016

Bookfest 2016: Invitat de onoare Israel

Ca de fiecare dată, când în orașul tău sunt organizate două târguri de carte în fiecare an, când se termină unul, nici bine nu ți-ai așezat noile cărți pe rafturi, că deja îl aștepți pe celălalt cu nerăbdare. Dacă ar fi să o iau în ordinea calendaristică, Bookfest este primul, al doilea fiind Gaudeamus, deci să vină toamna, mai exact luna noiembrie cât mai repede. Și cum am specificat că Târgul de carte Gaudeamus de anul trecut a fost cel mai frumos la care am participat, dacă ar fi să-mi aduc aminte de Bookfest-urile la care am luat partea de-a lungul timpului, categoric acesta ar fi fruntaș. De ce? Pentru că m-am reîntâlnit cu oameni minunați, cu autori pe care îi citesc cu foarte, foarte multă plăcere, m-am văzut pentru prima dată cu Sara [blog: Resfeber], cu care am avut ocazia să conversez pentru prima dată în clasa a noua (acum patru ani, ca să vă dați seama la ce mă refer), și nu în ultimul rând, am petrecut cele mai multe ore la târg, în doar o singură zi; opt ore mari și late. Plus de asta, luându-mi atâtea cărți, rucsacul meu fiind plin până la refuz (încât a trebuit să-l mai golesc puțin, ca să nu-mi omoare de tot spatele, astfel că le-am mai pus și în pungi) tot corpul meu este într-un proces de revenire, deoarece brațele, spatele, picioarele și gâtul încă mă dor după două zile. Și cu toate astea, suferința a avut și partea ei plăcută, m-am întors acasă cu multe cărți pe care nu știu când voi apuca să le citesc, cu un wishlist care încă are un număr destul de mare de cărți pe care doresc să mi le cumpăr, dar și cu speranța că timpul va trece cât mai repede, pentru Gaudeamus-ul din toamnă, de unde deja am aflat că unele edituri ne pregătesc surprize.

La Bookfest-ul de anul ăsta nu am putut veni decât sâmbătă, la celelalte târguri reușind să ajung mai des, dar anul acesta a fost pentru prima dată când mi-am luat rucsac, nu o geantă de umăr. Așa că mă așteptam să fie mai ușor, să nu mai fiu nevoită să mă mai car cu atâtea pungi după mine, deoarece încăpeau foarte puține cărți în geantă, așa că eram sigură că mâinile îi vor mulțumi rucsacului. Dar nu am rezolvat nimic.  

Mi-am dorit să particip la patru lansări, dar, din păcate, am fost nevoită să renunț la una. Imediat cum am ajuns la târg, pe la unsprezece și ceva, m-am plimbat printre standuri și mi-am cumpărat cam toate cărțile pe care le aveam pe listă. Și cât vizitam împreună cu Sara editurile la care voiam să ajung, s-a făcut ora unu, așa că a trebuit să revin la standul editurii Tracus Arte, unde Doina Roman lansa ultimul volum al trilogiei „Pragul”, Ultimul trimis Oserp. Spatele deja începuse să mă doară, să țin rucsacul într-o mână nu puteam, deoarece voiam să fac poze, să-l pun pe jos, nici atât, deoarece încurcam lumea, așa că l-am ținut în continuare în spate. Imediat după ce s-a terminat lansarea (una dintre cele mai interesante la care am participat, dar despre care voi vorbi într-o postare separată) a trebuit să mă grăbesc ca să ajung la cea de la ora două, romanul Cristinei Nemerovschi, Rockstar, la standul editurii Herg Benet. Acolo a fost aceeași poveste, doar că am impresia că spatele deja îmi amorțise, așa că nu prea mai simțeam nimic. (ha-ha) Cât am stat eu la lansare, Sara s-a dus pe la alte standuri, așa că, după ce s-a terminat, cum îmi mai rămăseseră bani m-am dus să-mi cumpăr și celelalte cărți pe care le aveam pe listă. Când s-a făcut aproape trei și jumătate (ora la care începea lansarea cărții Justițiarul, de Sergiu Someșan, la editura Vremea), m-am reîntâlnit cu Sara la niște trepte (am uitat că m-am întâlnit și cu Ozey, blog: with myth and fable we are ever charmed), și cum m-am pus pe ele, nu m-am mai putut ridica pentru ceva vreme. Știam că dacă m-aș fi dus și fără rucsac, tot nu aș fi putut sta în picioare, deoarece mă durea tot corpul foarte tare. Regret foarte mult că nu am putut ajunge; era cât pe ce să renunț să mă mai duc și la Blestemul zorilor, de Lavinia Călina, dar cum lansarea a fost la șase și jumătate, m-am odihnit mai mult și am putut sta în picioare. Concluzie: (pentru mine) încearcă să-ți organizezi programul în așa fel încât să poți veni la mai mult de o singură zi la târgurile de carte, deoarece nu cred spatele meu va reuși să continue așa fără a avea probleme într-un final; rucsacul va continua să-mi fie ajutor la târguri.

Un lucru care m-a surprins foarte mult (cel puțin mie mi s-a părut a fi așa) a fost faptul că mă așteptam să fie mult mai aglomerat sâmbătă; fiind weekend eram sigură că va veni mai multă lume, dar am avut cum să mă plimb printre standuri fără a trebui să fac slalom printre vizitatori. Neluând în calcul oamenii care se opreau pe mijlocul drumului și se trezeau că vor să povestească cum și-au preparat mâncarea în seara trecută sau cei adunați la diferite lansări. 

Cât despre edituri, Nemira nu m-a surprins deloc când am văzut reduceri considerabile la ei la stand, deoarece cu toții știm generozitatea lor. Cărți am mai cumpărat și de la Litera, Polirom, Arthur, Herg Benet, Vremea, Tracus Arte, Corint și Trei, toate având reduceri foarte bune. Cel puțin eu așa văd, deoarece din lista de zece cărți pe care mi-am făcut-o (dintre care două au fost puse în caz că mi-ar mai fi rămas niște bani), nu numai că am putut să le iau pe toate, dar am mai rămas și cu ceva bani. Și așa am ajuns la editura care continuă să mă enerveze, Humanitas, deoarece, din banii care-mi mai rămăseseră, mi-am spus că-mi voi achiziționa Memoriile unei gheișe, cu condiția să aibă o reducere destul de bună. Dar... nu. Nu a fost să fie. Dar de la ei tot mi-am cumpărat ceva, carte pe care o veți vedea mai jos, în poza pe care o voi pune. 
Mi-am spus că nu voi mai scrie nimic despre nicio carte care apare mai sus, deoarece oricum mă voi repeta și în recenziile pe care le voi scrie la fiecare, așa că prefer să păstrez totul pentru atunci. Și cu toate că, din moment ce le-am cumpărat este clar că m-au atras descrierile, faptul că sunt continuări ale altor cărți sau recenziile făcute de alți cititor, prefer să țin tot ce am de spus pentru acele postări.  

2 comentarii:

  1. Mă bucur așa de mult că am apucat să petrecem atâta timp împreună ~ Și sper că deja te simți mai bine ;;
    Și știu că ți-am mai zis-o, dar îmi place super mult cum arată toate cărțile pe care le-ai luat, și aștept nerăbdătoare și recenziile!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu mă bucur mult și da, acum sunt mult mai bine. :D
      Deja m-am apucat de Harry Potter, și cu toate că am văzut filmele de mai multe ori, cartea e atât de frumoasă încât am citit deja aproape jumătate din ea. :)

      Ștergere