vineri, 27 mai 2016

„Supergirl” (2016 - ) | Sezonul 1

Descrierea: Născută pe Krypton, Kara Zor-El reușește să scape de pe planetă, înainte de distrugerea acesteia. Încă de când a ajuns pe Pământ, ea şi-a ascuns abilităţile pe care le împarte cu faimosul său văr, însă acum, la vârsta de 24 de ani, decide să-și accepte puterile de super om și să-și îndeplinească destinul de a deveni la rândul său, o eroină.

Recenzia sezonului 1: 
Înainte de-a începe să povestesc despre părerea pe care mi-a lăsat-o primul sezon al serialului Supergirl, aș vrea să fac o precizare, cu toate că nu știu câtă lume va fi interesată să-mi citească recenzia legată de acest serial. Ceea ce aș vrea să menționez ar fi legat de faptul că m-am gândit să nu-mi mai scriu părerea despre fiecare serial pe care îl văd, ci doar despre cele pe care le urmăresc în acest moment sau în viitor, și care încă sunt în curs de filmare. Și când mă refer la „sunt în curs de filmare”, aici nu este introdus și Game of Thrones – în afară de Supergirl, este singurul la care mă mai uit, nefiind terminat –, deoarece suntem deja la al șaselea sezon, și având în vedere cât de complex este, atunci când filmările se vor încheia și va trebui să-i fac o recenzie, nu voi ști de unde să încep și unde să închei. Vorbesc strict de serialele care se află în același stagiu cu Supergirl, ce are doar un sezon apărut, astfel, la finalul fiecăruia să-mi spun părerea. De ce? Pentru că îmi este destul de greu să urmăresc un serial deja finalizat, care are nu știu câte sezoane, astfel fiind nevoită să rețin nu știu câte detalii atunci când îmi scriu părerea, deoarece chiar dacă aș nota acele lucruri importante pe o un carnețel, tot nu ar fi de ajuns pentru mine. Mi se pare mult mai ok și mult mai avantajos să vorbesc despre fiecare sezon; și nu, nu aș putea-o face cu un serial terminat, oprindu-mă la sfârșitul fiecărui sezon pentru a-mi scrie pe blog recenzia. 

Supergirl. I-am văzut pe Christopher Reeve, Brandon Routh și pe Henry Cavill jucându-l pe Superman în filme, dar și pe actorul Tom Welling în serialul Smallville, un serial ce-l are ca protagonist principal tot pe Clark Kent, acolo văzând-o pentru prima dată pe Supergirl; nu țin minte ca în varianta cu Cristopher Reeve să fi apărut aceasta. Oricum, ceea ce mi s-a părut foarte amuzant a fost că în Supergirl a apărut și actrița Laura Vandervoort, ce a interpretat-o pe Supergirl în Smallville, dar cum am bănuiala că nu mulți din urmăritorii mei au văzut primul sezon al serialului, nu voi scrie mai multe. Cert este că mi-a plăcut foarte mult de ea cum și-a jucat rolul, și mai că nu m-am gândit la faptul că-i stă mai bine în personajul pe care l-a interpretat aici, decât ca Supergirl. Cât despre Melisa Benoist, cea care i-a dat viață Karei, dacă nu mă înșel, în Supergirl am văzut-o pentru prima dată jucând, și mi-a plăcut destul de mult. Dar pe cât de adorabilă era în unele momente, pe atât de enervantă mi s-a părut în altele, când mă scotea din sărite din cauza deciziilor pe care le lua și a felului cum reacționa. 

Sunt convinsă că știți cu toții povestea motivului pentru care Clark Kent a fost trimis de pe Krypton atunci când a fost doar un bebeluș, unde a ajuns acesta și ce a făcut mai departe, înainte de a ajunge un supererou cunoscut de toată lumea. Dar pe cât de cunoscută este povestea acestui personaj, cred că puțini sunt cei care o cunosc pe cea a Karei, verișoara acestuia. Cel puțin, în cazul meu, eu nu știam foarte multe despre ea, decât ce mai aflasem din Smallville, dar având în vedere că am urmărit serialul acum mulți ani, lucrurile și detaliile despre viața Karei le aveam în ceață. Deci pot spune că am luat-o aproape de la zero. 

Kara, ca și personaj, așa cum am menționat și mai sus, nu a fost în totalitate pe placul meu. Am admirat curajul nebunesc de care dădea dovadă – până la urmă este o kryptoniană, nu cred că ei duceau lipsă de așa ceva –, am apreciat modestia cu care trata fiecare compliment pe care îl primea, și m-am întristat atunci când se afla într-un necaz legat de viața ei de om, fără complicațiile ce țineau de Supergirl. Dar nu am agreat absolut deloc încăpățânarea pe care o avea de cele mai multe ori – și nu, pentru mine acest lucru nu a însemnat curaj –, deoarece atunci când devenea așa, se întâmpla doar în cazurile în care exista o problemă foarte, foarte gravă, implicarea ei părând cam artificială. Nu cred că dau un spoiler când precizez că de fiecare dată, mai devreme sau mai târziu, a câștigat toate bătăliile, dar unele lupte pe care le dădea cu un anumit extratarestru sau cu altceva/altcineva, faptul că reușea să învingă acel ceva, pentru mine a părut forțat. Ca și cum: sunt aproape terminată din cauza kryptonitei – se știe că este ca o otravă pentru cei ca ea –, de-abia dacă mai pot sta pe picioare în timp ce tu mă privești de sus, aproape fără nicio zgârietură, dar mai găsesc în mine suficientă putere încât să-ți dau un pumn și să te las lat, aproape terminat. De ce așa? Dacă este să pierzi, vei pierde. Asta este. Și în afară de acest aspect, a mai fost ceva care m-a deranjat foarte mult – lucru care se întâmplă și cu Superman –, și anume faza cu ochelarii. Chiar atât de mult te poate schimba o pereche de ochelari de vedere, într-atât încât să nu-și dea seama nimeni că tu ești supereroul care le salvează orașul? Înțeleg persoana care te vede pentru prima dată – ca și Kara, nu Supergirl –, creierul nefăcând asemănarea între tine și salvatorul extraterestru. Dar cei apropiați? Pe bune? Mai ales când au un contact direct cu Supergirl, și nu doar o singură dată, ci de foarte multe ori. „Kara, dă-ți cohelarii jos!” „De ce?”  „Ca să văd dacă ești Supergirl.” Really, dude? Mi-ar fi plăcut să fi fost un personaj independent din acest punct de vedere, să nu fie asemănată atât de mult cu Superman, deoarece faza cu ochelarii, job-ul la o revistă foarte cunoscută în oraș, și nu numai, a făcut-o să pară a fi aproape copia feminină a lui Clark Kent. Și este păcat, deoarece i s-ar fi putut construi povestea mult mai frumos.  

SPOILER! Și ca să nu se considere că serialul nu a fost pe placul meu – credeți-mă, i-am dat sezonului nota opt! –, aș vrea să vorbesc puțin despre ceea ce am apreciat cel mai mult. Având în vedere că Supergirl este verișoara lui Superman, apariția acestuia în serial trebuia să existe, într-un fel. Într-adevăr, au fost câteva scene în care Clark Kent a fost prezent pe ecran, dar acțiunea nu s-a concentrat pe el, acesta apărând mai mult în ceață, nedeslușind niciodată de cine este jucat. De multe ori mi-am dorit să văd ce actor îl interpretează, dar nu am reușit în niciun moment să primesc vreun indiciu care să mă ajute. Știu că Supergirl a primit deja sezonul doi – și chiar îmi doresc să fie vizionat și apreciat, ca să avem parte de cât mai multe sezoane –, așa că sper ca într-o bună zi Clark Kent să fie mai multe decât o umbră, sau alte părți din corp, fața fiind mereu ascunsă. Și chiar ar fi foarte fain ca actorul care-l joacă/va juca să fie Henry Cavill, Superman din prezent, deoarece consider că ar fi oribil și deloc original să se mai creeze încă un Superman. WITHOUT SPOILER! 

Dacă ar fi să-mi aleg personajele preferate, m-aș îndrepta spre Cat Grant, Maxwell Lord și Hank Henshaw. Au fost cei care m-au impresionat cel mai mult prin deciziile pe care le luau, surprizele cu care veneau și modul lor de-a gândi. Nu pot spune că dintre toate personajele participante la acest sezon, a fost cineva pe care să nu-l fi plăcut; sunt alte câteva care mi-au atras atenția, doar că nu le voi menționa decât în momentul în care vor face ceva mai important, care să mă impresioneze. 

Observ că am scris o recenzie destul de lungă, pe viitor nu cred că va fi la fel și cu celelalte sezoane, dar fiind începutul serialului, trebuia să scriu mai mult. În ciuda neplăcerilor menționate mai sus, voi continua, cu siguranță, să vizionez serialul, deoarece chiar sunt foarte curioasă de cum va continua povestea Karei și a celorlalte personaje. Plus că finalul sezonului m-a lăsat cu un picioar în groapă, și cu toate că intuiesc, într-un fel, cam ce aș crede că au descoperit, am o vagă bănuială că nu va fi același lucru cu ce au în cap realizatorii serialului. 

2 comentarii:

  1. Ce super! Suna foarte interesant. Poate o sa-l urmăresc si eu daca am timp. Shadowhubters urmărești? Nu-mi amintesc sa fi vazut un articol despre el si sunt curioasa ce parere ai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să-ți placă atunci când îl vei viziona. Cât despre „Shadowhunters”, am vizionat primele două episoade și m-am lăsat păgupașă. Nu este pentru mine, pot spune că sunt persoana care rămâne pe partea cu filmul. Au fost doi actori (cred) care îmi plăcea cum jucau, dar nu a fost de ajuns ca să urmăresc în continuare serialul. Mai ales că tipa care o joacă pe Clary, mi se pare a fi una dintre cele mai false actrițe; nu știu, poate în celelalte episoade a fost altfel, dar mie asta mi-a dat impresia din cele două episoade vizionate. Dacă ești fană a serialului, sper că nu te-am ofensat în vreun fel.

      Ștergere