sâmbătă, 28 mai 2016

Promovare | Cărți românești: „Regatul sufletelor pierdute” de Ana-Maria Negrilă

Descrierea volumului: Cu mult timp în urmă, Pământul a fost părăsit de un convoi de nave, din care trei au ales să aterizeze și să colonizeze Galene, o planetă asemănătoare Pământului din multe puncte de vedere. Acum, singurul continent al acestei planete e împărțit între Regatul Celest, Uniunea Republicilor Libere și Marele Comintern. 

Bineînțeles, relațiile dintre state nu sunt cele mai pașnice: Regatul se simte pus la colț de celelalte două puteri și își dorește să redevină egalul lor, însă nu numai că nu are nimic cu care să negocieze, ci are parte și de enorme tensiuni interne de când Cedric a devenit rege în locul fratelui său, Edrin. 

Între timp, Republica și Cominternul lucrează împreună în cadrul unui experiment genetic, însă nici acolo lucrurile nu stau foarte bine: experimentul e o bombă cu ceas care abia așteaptă să scape de sub control, iar oamenii care lucrează la proiect nu sunt foarte siguri că acesta e etic. 

Și dincolo de toate astea, sus, pe stația spațială Lifport aflată în orbită se pregătește ceva la care toate cele trei puteri ar trebui să-și dorească să ia parte.

Câteva lucruri despre autoare: Ana-Maria Negrilă (n.1972) este absolventă a Facultății de Limba și Literatura Română a Universității din București, doctor în literatură medievală. 

Autoarea a debutat în 1993 cu povestioara Fragile în Jurnalul SF. Prozele ei au primit numeroase premii la concursurile de profil (printre care Premiul Vladimir Colin pentru roman, 2008). A publicat povestiri în Jurnalul SF, ArtPanorama, Ficțiuni, String, Galileo, Argos.

A participat la mai multe antologii (Nemira '96, Ed. Nemira, 1996, Kult. Vremea demonilor, OmniBooks, 2001; Kult. Cronicile sîngelui, ProLogos, 2001; Alte lumi, alte legende, Media-Tech, 2002; Kult. Radharc, Millennium Press, 2005, New Weird, 2008, Dincolo de noapte, 20012, Lumi Stranii, 2015.)

A publicat la editura Diasfera culegerea de povestiri Orașul ascuns (2005) și romanul Împăratul ghețarilor (2006) pentru care a obținut premiul Vladimir Colin în 2008. În 2015, a publicat două cărți în format ebook, Cântecul zorilor și Când lumile se prăbușesc. A tradus din Harlan Ellison, Lucius Stepard, William Gibson, Stephen King. 

Fragmentul de început: 
   „Deasupra lui Alignak, satelitul lui Galene, Stația Spațială Liftport se rotea lent în jurul asteroidului de ancorare. Sten se amestecă printre turiștii de pe puntea-observator, așteptând explozia încărcăturii pe care o plantase mai devreme în centrul de asamblare. Era aglomerat, dar mulțimea îl proteja de roboții ce asigurau securitatea zonei. Trebuia însă să-și găsească o poziție mai bună pentru captarea de imagini în sensomemorie. Înregistrarea era necesară agenților anh din flux și Arhivelor regale, deci era important să rămână pe loc.
   Se apropie de marginea observatorului. Dincolo de aripile de biopolimeri, ce împodobeau puntea, de pereții transparenți ai Stației, văzu fața enormă a lui Alignak, iar în mijlocul ei, imaginea perfect rotundă a unui crater cu miezul întunecat și cu marginile scăldate de un soare aprig. Galene, mai spectaculoasă, mai albastră, dar mai îndepărtată, se ascundea dincolo de Stație și de brațele ei, adânc înfipte în roca asteroidului, ca spițele unei imense roți cerești. 
   Stând deasupra lumii, am tras bolta peste adâncul pustiei, am umplut de lumină stelele și am acoperit de splendoare fața planetelor; astfel, rotindu-mă înaintea haosului, am creat cercul vieții.
  Cercul Lumii. Galene acoperită de ape.
  Sten era fascinat. Imaginea asta merită orice scarificiu! își spuse, încercând să-și liniștească bătăile inimii. Să fii deasupra lumii, să fii liber! Din păcate, nu putea rămâne. Trebuia să se întoarcă în Regat.
  Grupurile de turiști se opriră lângă balustradele ce separau podeaua observatorului de spațiu coborât până la zona de relaxare. Murmur de voci, pași, exclamații. [...]”
   
Părerea mea despre carte: A doua sâmbătă de promovare a scriitorilor români contemporani, continuă cu o carte care se încadrează în categoria „încă nu le-am citit”, așa că nu am cum să vă îndrum spre o recenzie scrisă de mine, ci spre una a altui blogger în care am încredere atunci când vine vorba de cărțile Science Fiction. Ghanda, de pe blogul Jurnalul unei cititoare, a scris acum două săptămâni recenzia primului volum din seria „Stelarium”, Regatul sufletelor pierdute [click pe titlul cărții, pentru a citi părerea acesteia], și cu cât îi parcurgeam mai mult cuvintele, cu atât dorința pe care o aveam pentru cumpărarea volumului s-a mărit mai mult, încât mi-am promis că se va afla printre primele cărți pe care le voi cumpăra de la Crux Publishing. Și așa a fost la scurt timp după. Și cu toate că acum o am în bibliotecă, mi-am dat seama că nu voi avea nicio șansă să o citesc în perioada aceasta, deoarece, pentru a putea lectura o astfel de carte, consider că-ți trebuie timp liber pentru a te putea concentra strict pe ce se află în lumea dintre paginile ei. De ce?, poate v-ați întreba unii. Pentru că, în afara faptului că este o cărămidă de peste patru sute de pagini, volumul mai are și o hartă la început, dar și o listă cu numeroase personaje, ceea ce nu poate însemna decât că va fi o poveste destul de complexă. O poveste din care nu vei putea citi câteva pagini în pauza de masă, în pauza de la școală sau în timp ce ai lângă tine persoane care te pot distrage în orice moment. Nu! Cartea asta urlă timp dedicat ție, țipă relaxare și un carnețel pe care să-l ai lângă tine pentru a-ți nota diverse informații pe care este musai să nu le uiți.

Pe coperta a patra a cărții, Florin Pîtea spune așa: 


„ [...] Regatul sufletelor pierdute primul dintr-o serie space opera. Când spun <<vast>>, mă gândesc la dimensiuni comparabile cu Primăvara Helliconiei. Când spun <<ambițios>>, mă gândesc la o strucutră narativă multi-plan precum cea din Dune. Iar când spun <<space opera>>, mă gândesc la o societate imaginară complexă de genul celor din Seria Culturii.

Așa că dacă v-au plăcut cărțile menționate de Florin Pîtea, nu cred că vă va rămâne indiferentă această serie, sau acest prim volum, mai întâi. 

Atât cât am putut să o răsfoiesc – și subliniez când spun că m-am străduit să nu citesc niciun fragment –, mi-a dat impresia că totul este scris, făcut cu migală, cu descrieri atente. Nu știu dacă îți poți face o părere despre o carte doar plimbându-ți în fugă degetele și ochii peste conținutul ei, dar eu am o vagă impresie că o să-mi placă la nebunie cartea, și că o să ajung să mă îndrăgostesc de-a dreptul de toată seria. Și chiar sper și îmi doresc ca atunci când voi termina de citit volumul, să nu rămân cu o altă părere; dar eu tot cred că o să-mi placă. Așa cum am precizat mai sus, m-am străduit să nu citesc nimic, niciun fragment de pe nicio pagină, așa că atunci când m-am apucat să transcriu prima pagină din volum, m-am oprit de câteva ori pe parcurs, am recitit ceea ce am scris – nu ca să verific dacă am făcut-o corect –, și apoi mi-am spus în gând: stilul Anei-Maria Negrilă este atât de frumos, îmi place atât de mult, încât dacă ar fi să nu mă atragă cartea, aș termina-o doar pentru modul acesteia de-a povesti! Pentru că, după ce am terminat de transcris, nu m-am mai putut abține și am mai citit câteva fragmente, pe sărite. Iar acest lucru mi-a întărit ceea ce am spus mai sus.

Fiind o serie complexă, cu o multitudine de diferite personaje și cu o sumedenie de întâmplări, scriitoarea are un site [Ana-Maria Negrilă] dedicat întru totul seriei „Stelarium”, pe care vă invit să-l „răsfoiți”, ca să zic așa. Printre „paginile” site-ului veți găsi imagini ale anumitor personaje, plus câteva date despre ele, dar și informații despre serie. Dar pe lângă acest lucru, o mai puteți găsi și pe canalul de Youtube pe care îl are [Ana-Maria Negrilă], unde puteți viziona trailer-ul volumului, lansarea acestuia dar și alte videoclip-uri.


Haideți, dați-i o șansă! Dacă vă place Science Fiction-ul, citiți-o! Dacă vreți să încercați cărți din acest gen, puneți-o și pe aceasta pe listă! O puteți cumpăra de pe site-ul editurii Crux Publishing, cu o reducere de 25% până pe 5 iunie, sau de la alte librării partenere. 

2 comentarii:

  1. Pare interesanta, poate nu e atat de citita din cauza copertii, dar totusi am sa ii dau o sansa daca o voi gasi!
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot spune că nu este citită, deoarece nu a apărut de foarte multă vreme; cred că de două luni este pe piață. Cât despre copertă, pentru cititorii de SF, cu siguranță că atrage, cât despre ceilalți, probabil că nu sunt obișnuiți cu un astfel de SF. Cu siguranță că o vei găsi; pe site-ul editurii este, fără nicio problemă. :)

      Ștergere