joi, 31 martie 2016

Wrap-up | March 2016

Ca număr de cărți, pot spune că a fost cea mai bună lună de când am intrat în anul 2016. Nu am considerat luna Martie ca fiind mai liberă din punct de vedere al timpului (de am ajuns să citesc șase cărți), ci numărul se datorează, în principal, faptului că au fost niște cărți ușoare, fără complexitate (în afară de cea cu numărul patru). Nici eu nu mă așteptam să se strângă atâtea cărți citite, dar mă încântă acest număr; simțeam că tot strângeam, dar lecturam mult prea puțin. Sunt, oarecum, echilibrată în acest moment. 
  1. Dama de pică și alte povestiri de Alexandr S. Pușkin. Această carte de povestiri este prima pe care o citesc, în care sunt mai multe povești, nu doar una și lungă. Majoritatea mi-au plăcut destul de mult, unele au fost interesante, dar au existat și câteva pe care le-am considerat doar ca fiind citite. Nimic mai mult. Mi-a plăcut să recitesc cartea, dar nu țin minte să-mi fi plăcut mai mult acum decât atunci. Și cu toate astea, chiar dacă a fost una acceptabilă și plăcut de lecturat, mă deranjează foarte mult că mi-a luat mai mult de o săptămână să o termin. Și nu cred că a ținut de dispoziție sau de timp. Ci pur și simplu nu am simțit atracția aceea irezistibilă, iar acest lucru a fost un impediment. Nu m-a făcut să vreau să o citesc încontinuu, fără să iau pauze chiar și de câteva zile. Dar a fost ok, totuși. 3 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 
  2. Cum a ars-o Anghelescu o lună ca scriitor de succes de Cristina Nemerovschi. Cartea a fost ceva altfel față de ce am citit până acum scris de autoare, și mi-a plăcut, dar mi-a și displăcut în același timp. Am considera-o ca fiind un exemplu dată omului prost ce, uneori, prea multă încredere în sine strică. Așa l-am perceput eu pe Gigi Anghelescu, unul din proștii poporului, ca fiind un exemplu a „valorilor” fără valoare, ce consideră că dacă orice-și pune în cap, poate realiza. Chiar și ceva ce nu e de el: scrierea. Pentru că nu toată lumea e bună la așa ceva. Dar mai multe veți găsi în recenzie. 3 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 
  3. Mare Tranquillitatis de Katja Millay. A doua lectură pe care am avut-o pentru această carte și nu am întâmpinat mari diferențe față de prima dată când am citit-o, în sensul că nu mi-a plăcut mai puțin, într-o măsură foarte mare. Da, i-am scăzut un punct – mai multe o să aflați din recenzie de ce –, dar asta nu m-a făcut să o privesc cu ochi de critic, ci cu unii ai unui cititor puțin mai experimentat. Mi-a fost dor de povestea Nastyei – sau Nastylica, cum îi spunea un personaj –, dar și a lui Josh, și pot spune că m-am bucurat pe deplin de interacțiunile dintre ei doi. A fost o lectură plăcută, dar din cauza unor circumstanțe din carte, a fost și neplăcută în unele locuri. 4 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 
  4. Otrăvurile coroanei (Regii blestemați #3) de Maurice Druon. Acesta este ultimul volum pe care îl mai aveam de recitit ca să ajung la zi cu volumele unde am rămas. Nu știu dacă a fost mai bun decât celelalte două, nici nu zic că a fost, dar mi s-a părut unul mult mai tensionat. Cel puțin, pe mine, m-a făcut să mă simt oarecum ciudat, ca și cum mă apăsa ceva. Aceleași personaje care mi-au plăcut în volumele anterioare au rămas pe aceeași poziție, dar și cele pe care nu am putut să le sufăr. Poate va suna sadic, dar m-am bucurat când a murit Ludovic al X-lea, cu toate că modul prin care a făcut-o a fost destul de dur. Dar a fost un volum bun, unul foarte bun chiar, și cu toate că nu știu când mă voi apuca și de cel cu numărul patru, sper să o fac până la începutul verii.  5 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 
  5. Copiii întunericului (Neamul Corbilor #1) de Lavinia Călina. După cum se știe, nu prea sunt o mare fană a vrăjitoarelor, dar după ce am citit „Ultima vrăjitoare din Transilvania”, seria apărută la aceeași editură, aveam o vagă impresie că și aceasta o să-mi surâdă. Și chiar a fost să fie adevărat, chiar dacă unele chestii nu prea m-au încântat. Și chiar și așa, m-a surprins de destul de multe ori încât să o consider o serie care merită a fi citită până la ultimul volum; orice ar rezerva acela. 3,5/4 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia. 
  6. Rochia Aurie de Theo Anghel. Nu pot spune că a fost o carte rea din punct de vedere a scriiturii, ci personajele, acțiunea grăbită și relațiile dintre ele (fără formă, de plastic), m-au făcut să-i dau această notă. De multe ori simțeam nevoia să privesc înainte ca să văd cât mai este până o voi termina, și au existat dăți în care îmi doream să sar peste unele pagini, deoarece, sinceră să fiu, mă cam plictiseau. Dar, mai pe larg, puteți citi din recenzie. 2 din 5 stele pe Goodreads și Booktopia.
Sper că și Aprilie îmi va rezerva niște surprize, dar mă cam îndoiesc, având în vedere că în ultima săptămână din lună voi pleca la bunici (pentru sărbători), și nu am în plan să iau cărți cu mine; decât pe cea pe care o voi citi în timpul de dinainte să plec, și nu va fi terminată. Dacă va fi să o termin, cred că voi alege una pe care să o citesc acolo, dar nu ceva foarte greu. Oricum, mai este până atunci.

2 comentarii:

  1. Îmi place cât de variate sunt cărțile pe care le citești! Lectură plăcută și în aprilie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încerc să diversific. Mulțumesc. La fel și ție.

      Ștergere