vineri, 5 februarie 2016

Ziarul Libertatea: Cărți de Alexandre Dumas

Spre marea mea rușine – ca să o spun mai pe drept –, nu am citit nimic de Alexandre Dumas, dar îmi doresc de foarte mult timp să mă apuc de o cartea scrisă de el. Mai ales Contele de Monte Cristo  și aici mă refer la film –, care este unul dintre cele mai frumoase ecranizări pe care le-am văzut. Am tot vrut să citesc cartea, am și avut-o chiar, primită de la o verișoară, dar era atât de veche și prăfuită, încât îmi și era milă să o deschid, mai ales să o și citesc. Dar, pe lângă asta, mai am o carte de-a lui, doar că este într-o stare puțin mai bună, tot primită, și anume Colierul reginei, doar că, sinceră să fiu, nu mă prea atrage. Poate și pentru că, cu toate că arată mai bine decât cealaltă, este tot veche, iar eu, când vine vorba să mă atragă o carte care să arate astfel, se întâmplă foarte rar. 

Dar, din câte se poate observa, Ziarul Libertatea, împreună cu Editura Litera – o colaborare care-mi place chiar foarte mult , va scoate două dintre cărțile faimoase ale lui Alexandre Dumas, și anume Cei trei muschetari și Contele de Monte Cristo. Și, în ciuda faptului că nu prea îmi place că au despărțit ce-a de-a doua carte în patru părți – nu prea sunt fană, când vine vorba de astfel de împărțiri –, cu siguranță că le voi cumpăra pe amândouă. Mai ales când au astfel de coperți, de-a dreptul superbe! Sper, totuși, să nu aibă scrisul foarte mic. Dacă se va respecta același format ca și la seria "Regii blestemați", a lui Maurice Druon, va fi destul de bine.

Și cum am întârziat puțin cu această postare, prima parte din Cei trei murchetari a apărut deja, astăzi chiar, la chioșcuri. Cu toate că l-am rugat pe tata să mi-l cumpere de dimineață, dacă aș fi uitat să-l rog, nu mi-aș fi făcut probleme că nu îl mai găseam. În general, din celelalte experiențe cu alte cărți, volumele se vor putea vinde și zilele următoare, fără ziar.  

Cei trei muschetari, vol I – 5.02.2016
Cei trei muschetari, vol II – 12.02.2016
Contele de Monte-Cristo, vol I – 19.02.2016
Contele de Monte-Cristo, vol II – 26.02.2016
Contele de Monte-Cristo, vol III – 4.03.2016
Contele de Monte-Cristo, vol IV – 11.03.2016

6 comentarii:

  1. Îmi pare așa de rău că eu am edițiile cartonate, pentru că acestea arată mult, mult mai bine!! Of, of.
    Sincer, îți recomand din toată inima „Contele de Monte-Cristo”, cred că este oricum și genul de carte care ți-ar plăcea, iar Alexandre Dumas este, în general, un scriitor remarcabil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai mi-a adus tata primul volum din "Cei trei muschetari" și am rămas surprinsă cât de gros este. Dar trebuia să mă aștept la asta, având în vedere că a fost împărțită cartea în două.

      Știu sigură că-mi va plăcea "Contele de Monte-Cristo", deoarece dacă va fi măcar la fel de frumoasă cartea precum filmul, nu-mi fac griji. Păi, eu am, așa, un fel de întârziere cu scriitorii fain. :D

      Ștergere
  2. Or să îți placă muuult! Eu îl ador pe Dumas, este unul dintre preferații mei și abia aștept să fac rost și de aceste ediții pentru că sunt minunate!

    RăspundețiȘtergere
  3. Waa! Domnul a dat să mă uit pe blogul tău. Nu am cărțile acestea şi mi le voi lua siguuur! Demult îmi doream să citesc "Cei trei muschetari". O colegă era şi stupefiată că încă nu le-am citit. Ce cititor adevărat mai sunt dacă încă nu am citit nimic de Dumas? :))
    Ediția arată foarte bine. :D
    Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că am fost de ajutor! :) Păi, din câte ai observat din postare, nici eu nu am citit nimic de Dumas, și nu cred că dacă nu ai citit nu știu ce autor pe care majoritatea l-au citit, înseamnă că nu ești cititor. Pur și simplu nu s-a ivit ocazia.

      Ștergere