luni, 1 februarie 2016

Listă cărți | Scriitori preferați: Thomas Hardy

De la un timp, blogul a ajuns – pe lângă o activitate importantă pentru mine – să țină locul unei liste, atunci când vine vorba fie de cărți, filme sau seriale. De ce? Pentru că îmi este mult mai ușor să țin pe blog evidența a ceea ce-mi propun în materie de aceste trei lucruri, decât dacă mi-aș face o listă pe vreo foaie sau dacă aș scrie-o în word, și aș avea-o numai pe calculator. Și cum am scris deja una despre ce cărți aș vrea să citesc în acest an și ce aș vrea să-mi cumpăr [postarea], dar și despre ce filme vor apărea/au apărut în 2016, și aș vrea să le văd [postarea], m-am gândit că m-ar ajuta dacă aș face una și despre toate cărțile pe care le-au scris autorii mei preferați. Cu toate că au ajuns să fie scriitorii mei preferați, asta nu garantează cu nimic că trebuie, instant, să-mi placă tot ce au scris sau vor scrie. Dar cum sunt mai speciali pentru mine, cum îmi doresc să fiu la curent cu toată activitatea lor literară, știu că voi citi absolut tot ce vor publica. Pentru că, dacă un scriitor a ajuns printre preferați, înseamnă că ți-a oferit ceva ce alții nu au putut să-ți dea, iar acest lucru îl va ține special pentru totdeauna. Cel puțin eu așa văd lucrurile în cazul meu. 

Cât despre cei șase scriitori  – pentru că din patru, cifra a ajuns la șase, din câte se poate observa în partea dreaptă –, mi-am dat seama că sunt destul de mulți doar pentru o postare, așa că m-am gândit să fac pentru fiecare câte una. Mai ales că unii au destul de multe cărți publicate, pe parcurs strângându-se tot mai multe; voi edita, de acum încolo, de fiecare dată când vor scrie vreo carte nouă. Legat de modul cum voi alege să postez, îi voi lua în ordine alfabetică, pentru că mi se pare mult mai bine așa. 

Semnul bifat desemnează faptul că le-am citit, iar cărțile scrise cu roșu au link către recenzii. 

* * *
Thomas Hardy s-a născut pe data de 2 iunie 1840, în comitatul Dorset, în familia unui zidar și constructor local. După terminarea școlii, la Dorchester, își continuă studiile la Londra și devine arhitect. În acea perioadă începe să se materializeze pasiunea s-a pentru literatură, dar prima încercare de a publica eșuează; primește însă încurajări din partea editorului de a continua munca.

Primul său roman apare în anul 1871, și anume Desperate Remedies (Remedii disperate), scris în maniera scriitorului Wilkie Collins, care se bucură de mare popularitate în epocă. 

În 1784 o cunoaște pe Emma Gifford, cu care se căsătorește în septembrie. Începe să publice romane și nuvele, în care se încheagă tot mai mult viziunea sa fatalistă, care supune viețile umane la condiția de personaje aflate în mâinile unui Destin nemilos. 

Pe data de 11 ianuarie 1928, Thomas Hardy se stinge din viață, la vâsta de 87 de ani. Cenușa lui a fost depusă la Westminster Abby, în faimosul colț al Poieților, iar inima sa este îngropată în cimitirul bisericii Stinsford. 

Cărți:
Romane despre caracter și natură
The Poor Man and the Lady 
Under the Greenwood Tree 
Far from the Madding Crowd (Departe de lumea dezlănțuită)
The Return of the Native (Întoarcerea băștinașului)
The Mayor of the Casterbridge (Primarul din Casterbridge)
The Woodlanders
Wessex Tales – colecție de povestiri
Tess of the d'Urbervilles (Tess d'Urbervilles) 
Life's Little Ironies (Micile ironii ale vieții) – colecție de povestiri
Jude the Obscure (Jude neștiutul) 
Romane de dragoste și fantezii
A Pair of Blue Eyes (Doi ochi albaștri)
The Trumpet-Major
Two on a Tower (Idila pe un turn)
A Group of Noble Dames – colecție de povestiri
The Well-Beloved 
Romane de candoare
Desperate Remedies – roman de debut
The Hand of Ethelberta 
A Laodicean
Dramă:
The Famous Tragedy of the Queen of Cornwall 

 Thomas Hardy a mai scris și poezie, dar m-am gândit să nu adaug – momentan – și acele titluri deoarece, eu cum nu sunt o mare fană a acestora, nu știu dacă aș vrea să le citesc. Dar cum am spus "momentan", m-am referait la faptul că: eu mi-am cumpărat o carte mică de poezioare scrise de el, din colecția Penguin Classics, și dacă o să-mi placă ce voi găsi acolo, le voi scrie și pe acelea. Dar, oricum, puteți găsi titlurile pe internet, dacă sunteți curioși de ele. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu