marți, 9 februarie 2016

Leapșă: Totally Should've Book Tag

Ar fi trebuit să postez recenzia cărții Rendez-vous cu Rama, dar am primit această leapșă, și când vine vorba de ele, chiar nu mă pot abține. Așa că voi întârzia puțin cu ea; dacă sunt persoane interesate de părerea mea pentru această carte.

Am văzut tag-ul ăsta și pe youtube, dar și în blogosferă, și nu mai știu de câte ori tot ziceam că aș vrea să-l fac. Așa că îi mulțumesc Sarei [Resfeber] pentru că mi-a pasat-o și mie, și pot spune că prin acest lucru m-a împins puțin să răspund la cerințe.

Și că tot sunt la partea cu menționarea persoanelor, o să continui tot așa. Aș vrea să le dedic și eu câtorva bloggeri această leapșă, iar aceștia sunt: Leontina [Everything and anything], Ghanda [Jurnalul unei cititoare] și Lavinia [Cărți și Aromă de Cafea]. 

1. O carte care ar trebui să aibă un sequel (o continuare).
Sunt câteva cărți pe care le-am citit și s-au terminat fie prost (în sensul că nu mi-a plăcut mie sfârșitul), fie au avut un final care te-a lăsat cu mult întrebări. Dar dintre toate, sunt două la care m-aș bucura extraordinar de mult dacă autorii respectivi ar face o continuare pentru ele. Și acelea sunt: trilogia "Eve", de Anna Carey și Păpușile, de Cristina Nemerovschi. Cu prima am avut un război, ca să zic așa, când a venit vorba de final, deoarece, cu toate că a fost oarecum pe placul meu, am rămas cu multe nelămuriri și chiar ar trebui să aibă o continuare. Iar cu Păpușile, ei bine, cei care au citit cartea știu cum se termină, și cu toate astea, aș vrea să aibă o continuare. 

2. O carte/serie care ar trebui să aibă un spin-off.
Mereu am fost curioasă de povestea Întunecatului din trilogia "Grisha", pentru că în cele trei cărți, în ciuda faptului că a fost catalogat ca fiind un personaj negativ și care a făcut tot ce a făcut numai pentru supremație, nu sunt pe deplin lămurită de povestea lui și de motivul pentru care a ales să facă asta. Și consider că ăsta este un minus pe care îl acord trilogiei (cu toate că mi-a plăcut foarte mult), și anume că s-a axat puțin cam mult pe povestea Alinei și pe menirea ei, iar pe Întunecat l-a cam lăsat deoparte în această privință. După părerea mea, a fost un personaj negativ și nu prea.

3. Un autor care ar trebui să scrie mai multe cărți.
Sinceră să fiu, dacă ar fi să fac o listă cu toți autorii pe care i-am citit (și care mi-au plăcut, bineînțeles), toți au destul de multe cărți publicate, și încă publică în continuare, așa că nu aș putea să mă refer la cineva anume. Dar dacă ar fi să trec de cealaltă parte și să menționez un autor a cărei cărți i-am citit-o și nu mi-a plăcut, aș alege-o pe Shani Boianjiu. Poate vă întrebați: păi, de ce ai vrea să încurajezi un autor să scrie în continuare, dacă ție nu ți-a plăcut cartea lui? Poate că este de fapt o întrebare tâmpită pe care voi niciodată nu ați fi pus-o, deoarece ar fi logic de ce l-aș încuraja să continue cu scriul. Pentru că Oamenii eternității nu se tem niciodată nu a fost o carte proastă din punct de vedere al stilului, ci nu mi-a plăcut mie deoarece m-a dezamăgit pentru că nu am găsit ceea ce mă așteptam. Și nu mi-a plăcut din cauză că în situația în care personajele erau puse, acțiunea era ceva ce trebuia să existe. Dar apoi mi-am dat seama că autoarea a vrut să creeze altceva, și cu toate astea nu m-a făcut să-mi schimb părerea. Dar chiar așa, aș vrea să-i mai citesc și alte cărți deoarece unu: a fost o autoare la debut, și doi: o consider promițătoare.

4. Un personaj care ar trebui să rămână cu altcineva.
SPOILER ALERT O să mă repet cu aceeași carte (trilogie) și o să spun Alina și Mal din "Grisha", pentru că ea trebuia să rămână cu Întunecatul. Din primul volum îmi plăcuse foarte mult chimia aia dintre ei, și eram ferm convinsă că Leigh Bardugo nu va urma același clișeu cu fata și băiatul care se cunosc de mici, și până la urmă rămân împreună. Nu am fost niciodată un mare fan a lui Mal, așa că nu mă dau în vânt după cuplul ăsta.

5. O carte care ar trebui să se termine altfel.
Aș fi vrut să fi pus Iubire și sânge, de Catherine Delors, pentru că m-a distrus efectiv finalul și chiar ar fi trebuit ca romanul să se fi încheiat cu vreo cincizeci de pagini mai înainte. Dar nu o să pun cartea asta, cu toate că și ea ar trebui introdusă aici (cred că tot am adougat-o), pentru că am altă cerință pregătită pentru ea. Așa că o să aleg trilogia "Cântul vrăjitoarelor", de Mireille Calmel. Cu toate că, până la urmă a fost vorba de magie și profeții, așa că într-un fel mă așteptam la sfârșitul acela, mi-ar fi plăcut să fi existat altul.

6. O carte după care ar trebui să se facă un film.
Și uite cerința unde voiam să adaug Iubire și sânge. Chiar dacă nu mi-ar plăcea să văd unele fragmente din carte pe ecran, tot mi se pare că s-ar putea face un film foarte frumos după acest roman. Pentru că, consider că a avut de toate, că poate să uimească, să aibă unele părți în care să zâmbești, dar și altele în care să plângi. Cred că merită din toate punctele de vedere să fie ecranizată, mai mult decât alte cărți care (în opinia mea) nu au avut ce să ofere din punct de vedere cinematografic. 

7. O carte după care ar trebui să se facă un TV show.
Dacă s-a făcut o mini-serie după Regina albă, care se numește, normal, The White Queen, primul volum al seriei "The Cousins War", mi-ar fi plăcut să se fi continuat și cu celelalte cinci cărți. Mai ales cu volumul cinci, Prințesa albă. Dar nu știu dacă există șanse să se continue și cu celelalte cărți.

8. O carte care ar fi trebuit să aibă un singur fir narativ.
Nu-mi amintesc să fi citit multe cărți care să se fi povestit din mai multe perspective. Primul gând mă duce la seria lui Martin, "Un cântec de foc și gheață", dar culmea, consider că dacă s-ar fi povestit doar dintr-un singur fir narativ, nu ar mai fi avut același farmec. Așa că aici voi spune pas.

9. O carte care ar fi trebuit să aibă un alt cover.
Cu toate că nu mi-a plăcut deloc trilogia (sau ce o fi de fapt) "Nu plânge sub clar de lună", de Heather Davis, și mă bucur foarte, foarte mult că am scăpat de primele două cărți, coperțile celor trei volum sunt unele dintre cele mai urâte pe care le-am văzut vreodată. Efectiv (și nu vreau să pară că aș fi rea) se potrivesc perfect cu ceea ce am găsit în carte: prost și banal. Dacă prima copertă este neinteresantă, a doua plictistoare, a treia zici că e făcută de un copil care de-abia a învățat să lucreze în photoshop. În fine.
10. O carte care ar fi trebuit să păstreze cover-ul original.
Aici este vorba de Omul în căutarea sensului vieții, de Victor E. Frankl. Pentru cei interesați și care nu au auzit de ea, cartea vorbește despre lagărele naziste, mai exact este povestită din perspectiva autorului, deoarece a fost prizonier în timpul nazismului. Dar revenind la copertă, cu toate că nu mă deranjează, mi-ar fi plăcut să se fi păstrat cea originală. Mi se pare mai atrăgătoare; oricât de mult te-ar atrage o carte despre holocaust. Și ca un supliment, am văzut cartea și cu această copertă, la Cărturești, dar cum o am în română, rămâne așa. Plus că pentru cât de puține pagini are, 50 de lei mi se pare o sumă exagerată. 
11. O carte care ar fi trebuit să se oprească la primul volum.
O să "fur" răspunsul Sarei, sau nu, pentru că la cât de mult nu mi-a plăcut al doilea volum (pe care nici nu am putut să-l termin), răspunsul ar fi fost același chiar dacă nu i l-aș fi citit pe al ei. Și aici vorbesc despre Moromeții a lui Preda. Primul volum mi-a plăcut foarte, foarte mult, și mă bucur extraordinar că mi-a picat la Bac, dar al doilea a fost un coșmar pentru mine atunci când m-am apucat să-l citesc. Sunt două cărți diferite din toate punctele de vedere, deoarece prima se axează mai mult pe viața la țară și pe problemele sătenilor (mai cu exactitate ale familiei Moromete), și al doilea te izbește peste față cu politica. Deci vă dați seama cât de plictisotoare mi s-a părut, având în vedere că nu mă dau în vânt după politică. Dar, asta este, poate s-au găsit și cititori cărora să le fi plăcut și cel de-al doilea volum, și pentru ceilalți care nu l-au simpatizat, nu pot spune decât atât: bucurați-vă cât nu se schimbă ceva în învățătură și nu se introduce și ăsta în programa pentru Bacalaureat.

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Cu plăcere! Sper să ai timp să-l faci. :)

      Ștergere
  2. Măi, tu tot îmi faci poftă să citesc trilogia Grisha, încă de când ai început să o menționezi. Abia aștept să văd și eu care-i faza cu Întunecatul.
    „Nu plânge sub clar de lună” este una din cele mai proaste cărți pe care le-am citit eu vreodată. Sunt sigură că este undeva,părăsită prin casă, dar mă bucur că acel undeva nu este camera mea, hah.
    Iar cu Moromeții sunt cam de acord (încă nu am citit volumul 2, urmează săptămâna asta), dar primul mi-a plăcut și a fost interesant și chiar mi-a plăcut să-l citesc și sunt destul de sigură că ar fi fost mai bine să nu existe și o continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să-ți placă, dacă nu trilogia, măcar de Întunecatul. Am o vagă impresie că de Întunecatul îți va plăcea.

      Ștergere
  3. am reușit să fac tag-ul :) https://www.youtube.com/watch?v=SbU03CxJkRM

    RăspundețiȘtergere