luni, 4 ianuarie 2016

Want to read & Wishlist | 2016

Nu, nu mi-am reparat încă laptop-ul, și cum necum, laptop-ul meu s-a aprins - doar că tot face figuri -, așa că am văzut că aveam postarea asta deja scrisă, așa că m-am gândit să o public. 

Ideea de postare mi-a venit de la Leontina (blog: Everything and anything), care scrisese una asemănătoare, acum câteva zile. Doar că în cea a ei menționase și alte lucruri; lucruri pe care eu nu le-am mai introdus. 

Am stat puțin și m-am gândit și mi-am dat seama că m-ar ajuta într-o oarecare măsură o astfel de postare la fiecare început de an, deoarece aș putea să-mi gestionez mai ușor banii. Aș putea să nu-mi mai cumpăr atâtea cărți în fiecare an, ci să mă limitez la un anume număr; am o grămadă necitite, unele dintre ele stând în bibliotecă de aproape doi ani fără a fi deschise. Plus că am observat că dacă am un țel anume pe care vreau să-l îndeplinesc – de această dată cărțile pe care le voi menționa în Wishlist –, devin cu mai multă ușurință fidelă cauzei, astfel încercând să nu mă abat de la ea. Sper să se întâmple și când vine vorba de cărți, deoarece la celelalte la care am apelat la astfel de metode, rezultatele s-au văzut. Pentru că sunt disperată, și pentru că văd în ochii mamei mele rugămintea de-a o lăsa mai moale cu librăriile, de a încerca să-mi folosesc banii și cu alte scopuri. Și o înțeleg, pentru că și eu sunt de acord cu ea; mamei mele îi place foarte mult că sunt o iubitoare atât de mare a unui domeniu care nu prea îl mai găsești în prioritățile și hobby-urile tinerilor. 

Want to read/Ce am în bibliotecă necitit.
Cărțile pe care le am deja cumpărate și așteaptă fie de puțin sau mai mult timp să fie citite, nu le voi alege, neapărat, pe baza faptului că le am de multă vreme, ci prin cât de mare este interesul pe care mi l-au stârnit. De fiecare dată când voi citi o carte din lista de mai jos, o voi tăia. Iar la finalul anului voi face o reevaluare ca să văd cât de bine m-am ținut de cuvânt.
  • Maestrul și Margareta, de Mikhail Bulgakov
  • Saga reginelor, de Jean des Cars
  • Sensul nopții, de Michael Cox
  • Zona zero, de Lavinia Călina
  • Otrăvurile coroanei, de Maurice Druon
  • Legea bărbaților, de Maurice Druon
  • Lupoaica Franței, de Maurice Druon
  • Prințesa albă, de Philippa Gregory
  • Doamna apelor, de Philippa Gregory - de la bibliotecă
  • Jocurile destinului, de Douglas Kennedy
  • Misery, de Stephen King
  • Pădurea norvegiană, de Haruki Murakami
  • Orașul sufletelor pierdute, de Cassandra Clare - de la bibliotecă
  • Cum a ars-o Anghelescu o lună ca scriitor de succes, de Cristina Nemerovschi
  • Imperiul de fildeș, de Naomi Novik
  • Fight club, de Chuck Palahniuk
  • Abis, de Monica Ramirez
  • Pragul, de Doina Roman
  • Ultima privire, de Adina Speteanu
  • Capcana I și Capcana II, de Simona Stoica
  • Silmarillion, de J.R.R. Tolkien
  • Malad, de Alexandru Voicescu
Wishlist/Ce îmi doresc.
Voi încerca pe cât pot de mult ca până la Bookfest-ul din luna Mai, să nu-mi cumpăr nimic. Și sper foarte, foarte mult să mă țin și de cuvânt. Plus de acest lucru, am încercat, pe cât de mult am și putut, să micșorez cât mai mult lista de Wishlist; mi-a fost nespus de greu să aleg câteva cărți, dintr-un număr total de 116. Și așa cum am scris și mai sus, așa voi face și aici. Voi tăie fiecare carte pe care mi-am cumpărat-o, ce apare în lista de mai jos. 
  • Acluofobia de Flavius Ardelean
  • Banda celor șase ciori de Leigh Bardugo - în pregătire
  • Miniaturista de Jessie Burton
  • Ceasul fantasmelor de Oliviu Crâznic
  • O cale îngustă spre nordul îndepărtat de Richard Flanagan
  • Bani de hârtie de Ken Follet
  • Noroi, transpirație și lacrimi de Bear Grylls
  • P.S: Te mai iubesc și-acum, de Jenny Han
  • Lumina ce se stinge de George R. R. Martin
  • Anotimpul pumnalelor de Șerban Andrei Mazilu
  • Rockstar, de Cristina Nemerovschi - în pregătire
  • Cronicile fetei lup, vol 1. de Anna Vary - în pregătire
  • Hobbitul de J.R.R. Tolkien
  • Neamul Corbilor, vol 1., de Lavinia Călina
  • Cartea nunții de George Călinescu
  • O carte stand-alone scrisă de Monica Ramirez
  • Victory of Eagles de Naomi Novik - în pregătire
  • Albumul rusesc: povestea unei familii aristocratice de Michael Ignatieff
Wishlist/Dacă vor apărea anul acesta
  • Alegerea de Simona Stoica
  • Ultimul avanpost vol 3., de Lavinia Călina
  • Recviem pentru un asasin de Monica Ramirez
  • Dacă va publica ceva Adina Speteanu
  • Dacă va publica Simona Stoica primul volum al celeilalte serii începute
Chiar sper să mă țin de această provocare - pentru că, sinceră să fiu, va fi o provocare pentru mine să mă abțin din cumpărat și altfel de cărți, în afară de cele menționate mai sus. De asta am și spus în postarea anterioară că va fi ceva nou pentru mine. 

4 comentarii:

  1. Poate pe tine te va ajuta wishlist-ul, la mine nu a funcționat :)) Mă răzgândesc mult prea des din punctul ăsta de vedere ca să aibă vreun efect.
    Sper să îți placă Silmarillion, mie mi s-a părut genială cartea! La fel și cu Pădurea norvegiană, și Murakami în general. Și sunt curioasă să aflu ce părere vei avea despre Pragul.

    Succes cu provocarea asta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când vine vorba de cărți, regulile se aplică mai greu. Deoarece cam asa presimt că se va întâmpla; nu mă voi ține de acest Wishlist, cu toate că-mi voi folosi toate puterile.

      Numai când mă gândesc la elfi si stiu că o să-mi placă. Am văzut că ai adăugat-o la preferate, asa că sunt convinsă că va fi o lectură interesantă. :) Cu "Pragul" si "Pădurea norvegiană" am avut mici dificultăți, dar sper că până la final le voi da de cap.

      Mulțumesc! :) Chiar va fi ceva interesant!

      Ștergere
  2. Mult succes îți doresc! Eu cam refuz să îmi fac o astfel de listă, nu prea mă țin nici de cea cu cărți de citit, nici de cea de cumpărături. Cumva, tot îmi alunecă ochii. Sunt o soție a cărților foarte infidelă...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Cred că mai mult sunt curioasă să văd până în ce punct voi putea ajunge, fără să fiu ispitită.
      Ha-ha, bună asta cu soția! :D

      Ștergere