sâmbătă, 30 ianuarie 2016

Listă cărți | Scriitori preferați: Naomi Novik

De la un timp, blogul a ajuns – pe lângă o activitate importantă pentru mine – să țină locul unei liste, atunci când vine vorba fie de cărți, filme sau seriale. De ce? Pentru că îmi este mult mai ușor să țin pe blog evidența a ceea ce-mi propun în materie de aceste trei lucruri, decât dacă mi-aș face o listă pe vreo foaie sau dacă aș scrie-o în word, și aș avea-o numai pe calculator. Și cum am scris deja una despre ce cărți aș vrea să citesc în acest an și ce aș vrea să-mi cumpăr [postarea], dar și despre ce filme vor apărea/au apărut în 2016, și aș vrea să le văd [postarea], m-am gândit că m-ar ajuta dacă aș face una și despre toate cărțile pe care le-au scris autorii mei preferați. Cu toate că au ajuns să fie scriitorii mei preferați, asta nu garantează cu nimic că trebuie, instant, să-mi placă tot ce au scris sau vor scrie. Dar cum sunt mai speciali pentru mine, cum îmi doresc să fiu la curent cu toată activitatea lor literară, știu că voi citi absolut tot ce vor publica. Pentru că, dacă un scriitor a ajuns printre preferați, înseamnă că ți-a oferit ceva ce alții nu au putut să-ți dea, iar acest lucru îl va ține special pentru totdeauna. Cel puțin eu așa văd lucrurile în cazul meu. 

Cât despre cei șase scriitori  – pentru că din patru, cifra a ajuns la șase, din câte se poate observa în partea dreaptă –, mi-am dat seama că sunt destul de mulți doar pentru o postare, așa că m-am gândit să fac pentru fiecare câte una. Mai ales că unii au destul de multe cărți publicate, pe parcurs strângându-se tot mai multe; voi edita, de acum încolo, de fiecare dată când vor scrie vreo carte nouă. Legat de modul cum voi alege să postez, îi voi lua în ordine alfabetică, pentru că mi se pare mult mai bine așa. 

Semnul bifat desemnează faptul că le-am citit, iar cărțile scrise cu roșu au link către recenzii. 


* * *
Naomi Novik s-a născut în 1973, la New York, într-o familie de imigranți polonezi. A studiat literatura engleză la Universitatea Brown, pe care a absolvit-o în 1995. A urmat un masterat în informatică la Unibersitatea Columbia și a lucrat o vreme ca programator.

În anul 2007, Naomi Novik a obținut Premiul John W. Campbell pentru cel mai bun tânăr autor, precum și premiile Compton Crook și Locus, pentru cel mai bun roman de debut. În același an, a fost nominalizată și pentru Premiul Hugo. Încă din anul 2006, Peter Jackson, cunoscutul regizor al trilogiei Stăpânul inelelor, a achiziționat drepturile de adaptare cinematografică pentru seria Temeraire.

Naomi Novik locuiește în Manhattan, împreună cu soțul ei, scriitorul și editorul Charles Ardai, cu care deține un număr impresionant de computere  opt până în prezent. 

Cărți: 
His Majesty's Dragon (Temeraire #1) – roman de debut – locul 3 în Top 10 din 2014 
Throne of Jade (Temeraire #2) 
Black Powder War (Temeraire #3) 
Empire of Ivory (Temeraire #4)
Victory of Eagles (Temeraire #5)
Tongues of Serpents (Temeraire #6)
Crucible of Gold (Temeraire #7)
Blood of Tyrants (Temeraire #8)
League of Dragons (Temeraire #9)
Uprooted 

A mai scris și în:
Zombies Vs. Unicorns
The Improbable Adventures of Sherlock Holmes
Naked City: Tales of Urban Fantasy
Unfettered 
Warriors
Warriors 2
The Dragon Book: Magical Tales from the Masters of Modern Fantasy
The Mad Scientist's Guide to World Domination: Original Short Fiction for the Modern Evil Genius
The Thackery T. Lambshead Cabinet of  Curiosities 
The Year's Best Science Fiction: Twenty-Eighth Annual Collection 
Fast Ships, Black Sails
Wings of Fire 
The Year's Best Dark Fantasy & Horror, 2012 Edition
The Year's Best Science Fiction & Fantasy, 2009
The Mammoth Book of Warriors and Wizardry 
Random House 2014 Free Sampler 

2 comentarii:

  1. imi plac listele acestea, sunt foarte interesante. Am citit doar primul volum din seria Temeraire, dar mie nu mi-a placut si nu stiu de ce. Poate ca nu imi prea plac dragonii :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare foarte rău că nu ți-a plăcut! :( Asta e, fiecare cu gusturile lui. :)

      Ștergere