duminică, 17 ianuarie 2016

Leapșă: Reminds me TAG

Fără a mai face alte introduceri lungi care probabil vor plictisi, voi intra direct în pâine cu leapșa. Dar înainte aș vrea să-i mulțumesc Leontinei (blog: Everything and anything) pentru că m-a etichetat, și să menționez faptul că nu voi respecta toate regulile care vor fi puse mai jos. Dar o să vă dați voi seama la care mă refer și la care nu. 

Reguli: 
 1. Amintește în articol persoana care te-a provocat la TAG.
 2. Pentru fiecare „amintire” propusă alege câte o carte citită și argumentează în câteva cuvinte.
 3. Dacă nicio carte citită nu corespunde unei „amintiri”, poți alege una din cărțile pe care dorești să le citești, dar să precizezi acest aspect.
 4. Găsește alte 5 sau 10 „amintiri” (cât te ține inspirația).
 5. Lipește eticheta pe alte 5 sau 10 blogguri (provoacă mai departe).

1. O carte care îți amintește de copilărie. Am mai menționat aceste două cărți ori de câte ori aveam ocazia să o fac, așa că nu vor fi excluse nici acum. Eu cât am fost copil nu prea mă omoram cu cititul, dar atunci când o făceam, doar două dintre cele pe care le aveam, îmi plăcea să le recitesc. Și aici mă refer la Heidi, de Johanna Spyri și Păcală. De fiecare dată când mă mai uit prin bibliotecă, și le văd, îmi aduc aminte de acea perioadă.

2. O carte care îți amintește de școală
Nu-mi amintesc să fi citit cărți în care marea majoritate a acțiunii să se fi petrecut într-o școală, dar există unele în care personajul principal să fi fost la școală. Dar e ceva doar de câteva pagini. Cum ar fi Jane Eyre, de Charlotte Bronte, în perioada în care Jane fusese la internat, doar că la ea a fost ceva total diferit de cum este în timpul nostru. Dar și David Copperfield, de Charles Dickens, dacă se pune filmul, deoarece încă nu am citit cartea. Iar perioada de școală a lui David a fost  cam tot cum s-a întâmplat și cu a lui Jane. Diferența fiind că la el a fost mai dur, mult mai dur. 

3. O carte care îți amintește de mâncare. 
Cred că Tuturor băieților pe care i-am iubit, de Jenny Han. Doar din cauză că Larei Jean, personajul principal, îi plăcea să facă multe prăjituri. 

4. O carte care îți amintește de vacanță. 
Viață dublă la Veneția, de Monica Ramirez. Nu știu, poate pentru că titlul mă duce cu gândul la o vacanță, din cauză că e pomenită Veneția. Și în general când citesc numele vreunui oraș din afara țării, mă gândesc instantaneu la vacanță. 

5. O carte care îți amintește de o carte. 
Cred că o să vă vină să râdeți, dar nu am putut să mă abțin. Cincizei de umbre ale lui Grey, pentru că ori de câte ori când mă gândesc la Anastasia, îmi apare în cap Tess d'Urberville, din cauză că ei îi plăcea foarte mult Thomas Hardy. De ce? De ce, lume crudă? De ce a trebuit să îl aleagă autoarea fix pe Thomas Hardy? Ah, da, pentru că Tess se aseamănă foarte mult cu Anastasia. Amândouă sunt niște fraiere și ușor de manipulat. Doar că se întâmplă ca Cincizeci de umbre ale lui Grey să nu-mi fi plăcut cine știe ce, iar Tess d'Urberville a fost foarte frumoasă. 

6. O carte care îți amintește de sărbători.
A trebuit să mă uit prin bibliotecă, deoarece nu cred să am o carte de genul, dar apoi mi-am adus aminte de Urme pe zăpadă, de Gheorghe Brianțev, pe care am primit-o acum câțiva ani. Nu am citit-o încă, cu toate că este destul de scurtuță, dar titlul și coperta mă duc instantaneu cu gândul la sărbători.

7. O carte care îți amintește de o țară asiatică. (+ ce țară?)
Dacă ar fi avut legătură cu vreo țară din Africa, mi-ar fi fost mult mai ușor, deoarece am mai multe cărți care se petrec pe acel continent. Dar am Pădurea norvegiană, de Haruki Murakami, pe care nu am citit-o încă, și cum autorul este japonez, mda, se înțelege. 

8. O carte care îți amintește să iubești.
Iubire și sânge, de Catherine Delors, pe care o recitesc momentan. Este una dintre cărțile mele preferate și ori de câte ori mă gândesc la ea, mă întristez subit. În cazul acestei cărți, cred că este un alt gen de iubire, iubirea aceea pe care trebuie să o ai în tine cu orice condiție care ți se va impune, să crezi în ceea ce știi, să iubești acea persoană la fel cum ai făcut-o prima oară. E mai tulburător. Dar mă face să mă gândesc că iubirea poate fi o armă foarte puternică pentru a reuși să treci peste orice obstacol.

9. O carte care îți amintește că trebuie să faci o schimbare. 
Ar mai fi fost o carte pe care aș fi vrut să o aleg, dar după ce am stat puțin și m-am gândit, mi-am dat seama că nu a avut chiar un impact așa de mare asupra mea, așa că am rămas la Sânge satanic, de Cristina Nemerovschi. Nu știu ce influență a avut asupra celor care au citit trilogie, dar mie mi-a provocat ceva când am terminat-o. Mi-am dat seama că trebuie să fac o schimbare în interiorul meu și să mă gândesc la faptul că nu are trebui să am nici o limită când vine vorba de ce vreau să fac. Să nu mă ascund, ci să îi las pe toți să mă vadă așa cum sunt de fapt. 

10. O carte care îți amintește de tine. 
Ha-ha, seria "Rephelimii", și anume la Desiree. Știu că am mai spus în recenziile pe care le-am făcut cărților care au apărut până acum, și anume faptul că Desiree seamănă atât de bine cu mine, încât ori de câte ori când îmi aud aminte de această serie, mă gândesc la felul cum sunt eu. E personajul care se aseamănă cel mai mult cu personalitatea mea. Desiree, nu Shade. Așa că dacă nu o suportați pe Desiree, sunt convinsă că nu mă înghițiți nici pe mine. :))

2 comentarii:

  1. Imi place foarte mult leapsa, trebuie sa o fac si eu. Eu m-am identificat foarte bine cu personajul Alina din seria Grisha. Nu am auzit de seria Rephilimii, este urban fantasy?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceva în genul. Este scrisă de Simona Stoica, și a apărut la Editura Herg Benet.

      Ștergere