marți, 24 noiembrie 2015

Gaudeamus 2015: cărți achiziționate

Așa cum am spus și în postarea anterioară, acesta a fost cel mai frumos Gaudeamus la care am fost participantă. Am întâlnit oameni minunați și am încercat să mă bucur la maxim de prezența lor. Dar pe lângă întâlniri cu scriitori și cu alți cititori, am avut norocul să-mi pot achiziționa toate cărțile pe care le aveam în plan, iar acest lucru nu a putut decât să mă bucure, în condițiile în care, înainte de a pleca la drum, am făcut un preț total al cărților, inspirându-mă de pe site-urile editurilor, luând în considerare și reducerile. În afară de trei dintre ele care au fost lansate la târg – a Laviniei Călina și ale Simonei Stoica –, cunoșteam prețurile la restul. Dar chiar și așa, eram sută la sută sigură că nu mă voi încadra în banii pe care îi aveam pregătiți pentru Gaudeamus. Dar cu ajutorul unor edituri Herg Benet și Tritonic , imposibilul a devenit posibil, deoarece au avut reduceri chiar mai mari decât m-aș fi așteptat. 

Din câte se poate observa, ca și la alte persoane, și la mine Gaudeamus-ul acesta a fost dedicat scriitorilor români. Doar trei din cele zece cărți fiind scrise de autori străini. Dar să nu mă mai lungesc atât, ci să încep să vă prezint cărțile, deoarece lucrurile care vi le-am scris mai sus, au fost specificate și în postarea anterioară. 

Cărțile le voi lua de jos în sus, pentru că vreau să termin cu scriitorii noștri.


Saga reginelor de Jean des Cars. Aceasta a fost singura carte pe care nu planificasem să o cumpăr. De ce? Pentru că pe listă, în locul acesteia se afla P.S: Te iubesc și-acum, continuarea cărții Tuturor băieților pe care i-am iubit, de Jenny Han. Nu mi se păruse extraordinar de frumoasă sau de captivantă, dar voiam să văd cum va continua povestea Larei Jean, deoarece cartea tot avusese farmecul ei. În fine. Înainte să trec pe la standul editurii Trei, am poposit pe la Corint. Mai exact la Corint istorie, deoarece, în general, această editură nu prea mă atrage așa de mult, dar această colecție îmi place nespus. Ca să deviez puțin, am în telefon o listă cu toate cărțile pe care mi le doresc din această colecție, iar ele sunt în număr de șaptesprezece. Și Saga reginelor se afla printre acelea, doar că pusă de curând, iar altele așteptau de mult să fie cumpărate. Așa că mi-a venit pe moment și am spus: ok, cartea lui Jenny Han mai poate aștepta câteva luni. Eu vreau să-mi iau ceva, neapărat, de la corint istorie, care să se încadreze în prețul acelei cărți. Sincer, inițial voiam să-mi cumpăr Grace de Monaco, de același autor – de mult voiam să o citesc, și o am întipărită în colțul minții dedicat cărților ce au ca personaje personalitățile din istorie, de foarte mult timp  –, dar am spus pas, fără nicio ezitare, în secunda în care am văzut-o pe aceasta. Mi se lipise de retină, și ori de câte ori încercam să-mi îndrept privirea în altă direcție, urla: cumpără-mă odată! Așa că am cumpărat-o. Din nou, de ce? Pentru că vorbește despre foarte multe regine, unele despre care nu citisem absolut nimic, acolo apare și Sissi a Austro-Ungariei, Maria a României, Elisabeta a II-a a Marii Britanii, ș.a.m.d. Dar și pentru că are un album superb la sfârșit, și pentru că acum nu mă mai pot opri din tastat. Și pentru că nu mai puteam să aștept; o voiam neapărat!

Imperiul de fildeș (Temeraire #4) de Naomi Novik. Bineînțeles că a fost imposibil să nu-mi cumpăr continuara seriei, adică, logic, e una din seriile mele preferate, și așteptam de mult acest volum. Îmi era atât de dor de dragonul meu scump și drag, încât nici nu m-am uitat la preț când am cumpărat-o, oricum nu mă interesa. Renunțam la jumătate din cărți ca să mi-o cumpăr pe aceasta. Am fost atât de prinsă să mi-o achiziționez cât mai repede, încât am început să respir normal, de-abia când am avut-o în mâini. Vă vine să credeți cât de disperată eram? 

Prințesa albă (The Cousins War #5) de Philippa Gregory. Nu, nu am citit și celelalte două volume, Doamna apelor și Fiica eminenței cenușii, încă am rămas la primele două, Regina albă și Regina roșie. Dar cum am spus și înainte, ele se pot citi în ce ordine se dorește, deoarece fiecare volum este scris din perspectiva altui personaj care apare și în celelalte cărți, iar acțiunea se repetă, doar că lucrurile care sunt în plus, sunt acelea din copilăria lor, sau alte evenimente. Mi-am dorit foarte mult Prințesa albă, deoarece mi-a plăcut foarte mult de Elisabeth de York în serialul The White Queen, fiica Elisabethei Woodville și al lui Edward al IV-lea. Am vrut foarte mult să o citesc, dar să fie și a mea în același timp – primele două din serie le-am citit de la bibliotecă –, deoarece povestea ei continuă și după ce se termină celelalte patru cărți din serie. După ce mor mulți din volumele anterioare, din perspectiva celor care s-a povestit. Iar un alt plus ar fi că am citit acum câteva săptămâni niște cărți în care apare și Elisabeth de York, împreună cu Henry al VII-lea, soțul ei, regele Angliei de pe atunci, iar dragostea dintre ei mi s-a lipit de suflet. E destul de groasă, și acest lucru mă bucură. Dar în același timp mă și supără, deoarece Editura Polirom, prin această carte, m-a dezamăgit la acest Gaudeamus. Reducerea a fost foarte mică, în condițiile în care, pe site era mult mai mare; iar eu cred că la târguri ar trebui să fie măcar aceeași de pe site-uri.

P.S: Anul acesta a fost publicat și ultimul volum al seriei, Blestemul regelui, ce îl are ca protagonist pe Henry al VIII-lea, unul din copiii celor doi, fiind foarte cunoscut ca regele ce a avut șase soții. Era și mult mai groasă, dar și mult mai scumpă. 


Ultima privire (Dincolo de moarte #4) de Adina Speteanu. Cartea aceasta este una dintre cele zece, la care aș fi fost în stare să renunț cam la toate ca să pot să mi-o cumpăr. Același compromis despre care vorbeam și la Imperiul de fildeș. Nu știu cum sunteți voi, dar eu când reușesc să am întreaga serie a unui autor, mă uit încontinuu la ea, până mă satur. Exact așa am făcut și cu seria Dincolo de moarte, și nici în momentul ăsta nu mi-a ajuns de câte ori am privit-o. E prea frumoasă! Mi-am dorit foarte mult să apară ultimul volum, și primul gând care mi-a trecut prin cap atunci când am ajuns acasă de la Gaudeamus, a fost să mă apuc să citesc Ultima privire. Dar am stat și m-am gândit: nu, nu vreau să se termine! Pentru că dacă o citesc așa de repede, se va încheia toată povestea, iar eu vreau să mă mai chinui puțin cu sentimentul de curiozitate. Sper să reușesc să mă abțin cât de mult pot, și să mă apuc de ea în Ianuarie. Mi-aș dori să fie prima carte pe care o citesc în anul 2016. Dar nu știu dacă mă voi putea ține de promisiunea pe care am făcut-o. Sper totuși să fiu rezistentă la ispită. 


Asasin la feminin (Alina Marinescu #1) și Abis (Alina Marinescu #5) de Monica Ramirez. Am comandat de două ori, de când citesc, direct de la Editura Tritonic, ci nu de pe Libris sau Elefant. Prima dată a fost când am câștigat al doilea volum din seria Dincolo de moarte, Jocul secretelor, și a trebuit să-mi comand primul volum, Destine pierdute și romanul de debut al Adinei Speteanu, Crimă la timpul trecut, și a doua oară cu seria Alina Marinescu și cu al treilea volum din Dincolo de moarte, Îngeri de gheață. Le comandasem de la editură, în loc să o fac de pe celelalte site-uri, doarece nu găseam toate cele cinci cărți în același format. La editură erau, numai Abis nu mai era în stoc. Ca mai târziu să mă contacteze curierul și să-mi spună că nici Asasin la feminin nu-l mai aveau. Și uite așa am ajuns să mi le cumpăr de la târg. Eu sunt cu seria la volumul patru, Bariere de fum fiind și cel pe care îl citesc momentan, și pot spune că sunt foarte bucuroasă că am toate volumele publicate la noi. Ultimul din serie, și anume Recviem pentru un asasin, ce trebuia să apară la Gaudeamus, s-ar putea să fie publicat la anul. Din câte am citit într-un comentariu scris de către autoare. 

Zona zero de Lavinia Călina. Primele două volume din trilogia Ultimul avanpost, Ultimul avanpost și Vânătoarea mi-au plăcut foarte mult. Când am citit că va publica o altă carte care nu are nicio legătură cu seria de mai sus sau cu cealaltă pe care o are în curs de scriere, Neamul corbilor, m-am întrebat despre ce subiect va mai vorbi și de această dată. Când am descoperit că va fi una cu zombie, m-a încântat ideea, deoarece nu citisem niciodată până acum una care să aibă ca subiect principal acești mutanți. Pentru că îi consider niște mutanți. Având în vedere că Ultimul avanpost m-a atras, mă aștept să o facă și Zona zero, deoarece, după mine, se va asemăna într-o oarecare măsură cu trilogia. Și mă refer la lupte, la armele pe care le vor folosi personajele, la un pic din atmosferă. Mă refer la faptul că nu va conține magie, așa cum se întâmplă în cazul seriei Neamul corbilor. Oricum, sunt tare curioasă de tot ce va fi în ea, deoarece fragmentul pe care ni l-a citit Lavinia la lansare, a fost unul foarte interesant. 

Capcana I și Capcana II (Rephelimii #2) de Simona Stoica. Îmi este destul de greu să spun ceva despre aceste două volume, deoarece nerăbdarea cu care le-am așteptata, încă mai este prezentă în interiorul meu. Simona a reușit de multe ori, pe parcursul celor două volume din cartea Provocarea (I și II) să mă facă să râd, să mă enerveze, să mă supere pentru că anumite personaje au luat decizii care nu-mi erau pe plac, să mă facă să-mi pun tot felul de întrebări la care sper să aflu răspunsurile în Capcana. Așa că am stat și m-am gândit: dacă în Provocarea – în care, de multe ori, primul volum este mai mult o introducere într-o anumită serie, în care apar fel și fel de întrebări – am avut aceste reacții, atunci aici o să fiu mai călită, o să fiu deja obișnuită cu surprizele? Și apoi a apărut vocea unui minion în capul meu, și a spus verde și răspicat: "Nu! Surprizele de-abia acum încep!" Și atunci, eu ce să mai spun? Logic că nu mai am cuvinte! Îmi doresc, pe lângă multe altele, ca Phyro să scape nevătămat din Capcană. Bine, bine, și Jack! Bine, știu, vreau ca și Eliza să fie în regulă! OK, am înțeles, Aqua și Malek nu trebuie să moară! Creier prost! Simona, fii blândă!


Alexandra (Ultima vrăjitoare din Transilvania #3) de Anna Vary. Coperta volumului ne-a fost dezvăluită de ceva vreme, și atunci când am văzut-o prima oară, eram sigură că va mai trece decât puțin timp când pe site-ul editurii Herg Benet vor apărea primele poze cu primele exemplare din Alexandra care vor pleca în librării sau direct la fani. Dar nu s-a întâmplat. Și din momentul ăla tot mă întrebam ce se întâmplase cu autoarea. Pentru că, acesta a fost primul gând, și anume faptul că autoarea a pățit ceva și nu se mai pot ține lansările care vor urma. Cu toate că căutasem pe net imagini cu Anna Vary, dar niciodată nu găsisem nimic. Așa că am crezut că dacă nu avuseseră lansări primele două cărți, Contesa Aneke și Mathiaspoate a treia, deoarece se încheia trilogia. Când am aflat că autoarea Cristina Nemerovschi este de fapt Anna Vary, m-am bucurat. Dar nu o să stau să mă lungesc acum. Cert este că i-am pus o întrebare la târg legat de Anna Vary, iar răspunsul a fost unul pe placul meu. Sunt foarte, foarte curioasă să aflu cum se va încheia această poveste care m-a captivat cu fiecare cuvânt și cu fiecare personaj participant. De-abia aștept să prind ocazia potrivită și să mă apuc de ea!

* * *
Pe lângă aceste cărți, m-am gândit să-i cumpăr surorii mele de Crăciun și de Moș Nicolae, două cărți. Ambele fiind cu Regatul de gheață. Prima se numește 1000 de stickere, și pe lângă cele o mie de stickere cu diferite desene cu personaje din Regatul de gheață, mai are și câteva jocuri foarte frumoase. Iar a doua este Crăciunul cu Anna și Elsa, în care se află moduri prin care poți crea decorațiuni, rețete de prăjituri dar și o poveste foarte frumoasă. Pe amândouă i le-am dat deja, din prima zi de târg chiar, deoarece nu mai aveam eu răbdare să văd cum va reacționa. Bineînțeles că s-a bucurat foarte mult, deoarece este o fană înrăită a Elsei și a tot ce ține de animația asta care și mie îmi place foarte mult. Bine, eu îl iubesc mai mult pe Olaf, dar asta este partea a doua. 

Cam astea sunt cărțile pe care mi le-am luat. Îmi cer scuze dacă am scris atât de mult la fiecare carte, dar chiar voiam să specific aceste lucruri. Plus că îmi place foarte mult să vorbesc, și cum mă descurc mai bine în scris, am zis să profit. 
*
Blogul Padeniye, pentru a-și arăta solidaritatea pentru tragedia din Clubul Colectiv, până la sfârșitul anului 2015, la orice postare pe care o va avea, va posta, la final, câte o melodie a trupei Goodbye to Gravity, de pe albumul "Mantras of War". Cel ce urma a fi lansat în seara de 30.10.2015. Până pe 01.01.2016. Melodiile vor fi luate în ordinea în care se află pe CD.
06. Heed the call

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu