luni, 17 august 2015

Leapșă: Premiile Liebster

Da, am revenit, și mă bucur foarte mult că am făcut-o, deoarece mi-am dat seama în aceste săptămâni cât am lipsit că, în ciuda faptului că voi întâmpina fel și fel de dificultăți, blogul nu va putea să se afle printre acele lucruri pe care le fac, la care voi fi nevoită să renunț. Deja m-am atașat prea mult de Padeniye ca să pot spune fără să mă gândesc, de cel puțin zece ori înainte: eu renunț la acest blog. Și cum am venit ieri de la bunici, am spus ca astăzi să fac o postare neapărat, așa că voiam să mă apuc să scriu în Andreea's Diary, unde voi povesti mai multe despre cărțile pe care le-am citit acolo, ce-am mai făcut, și altele. Dar cum uitasem că Diana, de pe blogul Anddeea, mi-a pasat o leapșă acum ceva timp, am spus să mă apuc de ea mai întâi. Plus că din cauza drumului de opt ore de ieri, încă nu mi-am revenit complet. Dar sper ca până diseară să pot cât de cât să fiu mai activă, pentru jurnal. Vă las cu întrebările la care a trebuit să răspund, iar despre nominalizări și formularea altor întrebări, voi trișa puțin, pentru că nu sunt în stare să le creez, plus că nu am 11 persoane pe care să le nominalizez, și sper să ne recitim mai târziu. Și mulțumesc Dianei și Sarei de la Resfeber că s-au gândit la mine.

Regulile Premiilor Liebster:
  • Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat, scriind link-ul către blogul ei în postare; 
  • Răspunde la toate întrebările primite;
  • Nominalizează 11 bloggeri;
  • Formulează 11 întrebări la care să răspundă cei nominalizați de tine;
  • Nu poți nominaliza persoana care te-a nominalizat pe tine;
  • Trimite-le nominalizaților un link la postarea în care i-ai numit, pentru a-i informa.

ÎNTREBĂRI: Diana

1. Te-ai gândit vreodată să faci vlogging?
Urmăresc vloggeri, acum mai mult pe cei care fac booktube, atât români cât și străini, dar să mă gândesc să fac eu vlogging, nu. De fapt, uneori mă gândeam, dar mai mult așa, mă imaginam, nu că aș fi pus eu neapărat în practică. Nu mă văd făcând deoarece, sunt destul de timidă, și chiar dacă știu că până la urmă vorbesc singură, nu e nimeni lângă mine care să se holbeze la fața mea, dar până la urmă, și timiditatea în fața unei camere de filmat, nefiind înconjurat de țipenie de om, este tot timiditate. Plus că mai sunt și alți factori care nu mă recomandă să fiu vlogger. Dar în caz că unii dintre voi nu știați, Sara este un booktuber, sub numele de TheFantasticSheep, și face o treabă chiar foarte bună.

2. Care este genul tău preferat de muzică?
Când eram mai mică, din generală până prin clasa a zecea, ascultam numai și numai muzică rock, oriunde auzeam alt gen, mă strâmbam și refuzam să ascult. Dar de ceva timp am început să-mi lărgesc orizonturile, începând să-mi placă muzica clasică, simfonică, uneori mai ascult și pop dar și muzică românească, cum ar fi: Alexandrina, Subcarpați, Argatu', trupele vechi de muzică rock, dar și alții. Și mi-am dat seama că încăpățânarea mea de a asculta doar un gen de muzică, m-a făcut să pierd unii artiști care abordau alte genuri, unii chiar foarte buni. 

3. Despre ce îți place cel mai mult să scrii? 
Dacă este vorba de blog, îmi place foarte mult să scriu recenzii, și nu mă refer doar la cărțile, filmele sau serialele care mi-au plăcut, ci și la celelalte, deoarece uneori îmi place să fiu puțin rea, să vorbesc și despre cele care m-au dezamăgit. Dar atunci când nu scriu pe blog, cu toate că nu am mai făcut-o de aproape un an, scriu cărți. Am câteva povești începute, de acțiune, cu toate că eu și cu genul acesta ne acomodăm cam greu. Dar încerc să dau tot ce-i mai bun din mine.

4. Care sunt planurile tale de lectură pentru luna asta?
Nu mi-am propus să citesc niște cărți anume, dar aș vrea să încep Blestemați de Chuck Palahniuk, și dacă reușesc, să termin Abonatul nu poate fi contactat de Cristina Andrei. Dar nu-mi fac mari speranțe, deoarece în aceste două săptămâni care au mai rămas din această lună, le am destul de ocupate cu altele.

5. Ai vrea să participi la Summer-read-a-thon'ul de pe blogul Anddeea?
Mi-ar fi plăcut, dar nu am avut posibilitatea de a o face. Eu am plecat la țară înainte de a fi organizat acest read-a-thon, mi-am luat cu mine, într-adevăr, câteva cărți, dar până să apară acesta, deja le citisem pe aproape toate. Așa că nu prea am avut cum, plus că m-am întors în ziua în care s-a încheiat. Poate la anul.

6. Ce hobby-uri ai?
În afară de citit și scris, îmi mai place să desenez, să mă plimb, cu bicicleta sau pe jos, și să merg la spectacole (de teatru, de operă, etc), cu toate că nu am mai mers de foarte mult timp, deoarece nu prea am cu cine, și singură nu prea îmi place. Cam atât.

7. Prietenii tăi sunt cititori fideli al blogului pe care îl deții?
În afară de o fostă colegă care mai trece din când în când, nu mai știe nimeni. Adică am mai spus câtorva, dar sunt sută la sută sigură că au uitat deja că am unul. 

8. Ce-ți place cel mai mult la blogurile pe care le urmărești?
Felul cum scriu utilizatorii respectivi, recenziile pe care le fac cărților, gusturile bune pe care le au în materie de lectură, dar și muzică și filme. Plus că au acel ceva care-i fac oameni serioși, dedicați muncii pe care o fac, deoarece, până la urmă, să deții un blog nu este chiar așa de ușor, și cu toate că-l faci din plăcere, necesită ceva muncă și atenție pe care o acordă. Îi apreciez foarte mult pentru ceea ce fac, și cu toate că nu trec de fiecare dată cu păreri la ceea ce-au postat, mereu sunt acolo, în urmbră.

9. Motto-ul după care te ghidezi în viață e...
Nu am unul anume, deoarece încerc să mă învăț singură, prin experiențele pe care le am, prin tot ceea ce fac. Să mă ghidez în viață cu ajutorul unui motto, ar fi pentru mine ceva mult prea extravagant, ca să zic așa. În general acestea nu prea mă ajută pe mine, personal, cu nimic, ci doar afirmă ceea ce știu deja, sau îmi aduc ceva nou, dar pe plan teoretic, nu și practic. Nu știu cât de mult s-a înțeles ceea ce-am scris.

10. După ce criterii îți organizezi cărțile?
Spațiul meu din bibliotecă a cam devenit inexistent, și din păcate un alt corp de bibliotecă, încă nu mi-am cumpărat. Dar atunci când aveam mai mult loc, le aranjam în funcție de editură, și atunci când le aveam pe edituri, le aranjam în ordine alfabetică. 

11. Ai un sfat legat de blog pentru mine?
Nu vreau să par lingușitoare, dar nu prea am ce să-ți recomand. Unu la mână, pentru că nu prea sunt bună la dat sfaturi, și doi la mână, îl consider foarte bun. Un blog ar trebui creat după personalitatea fiecăruia, pentru că prima impresie pe care ți-o dă despre acea persoană, atunci când intri pentru prima dată pe blogul respectiv, este cum arată. Acela este primul impact, părerea mea. Plus că ești de mai multă vreme decât mine în această comunitate, deci consider că și cunoști mai multe. Faci o treabă bună, atât tu, cât și colega ta.

ÎNTREBĂRI: Sara

1. Cea mai mare reușită literară? (ai convins o persoană să citească cartea ta preferată, blogul tău a fost la știri, ceva de genul)
Am reușit să conving câțiva oameni să citească câteva cărți pe care le-am recomandat, dar cu toate acestea, nu se aflau printre preferatele mele. Nu pot spune că am avut reușite literare atât de semnificative, dar mi-aș dori ca pe viitor să reușesc.

2. Ce te inspiră?
În perioada în care scriam pe Wattpad, de când m-am alăturat pe site, în 2011 și până anul trecut, îmi plăcea să-mi găsesc inspirația pentru poveștile mele, din diferite imagini. Cele mai multe dintre ele aflându-se pe DeviantArt, deoarece acolo puteam găsi unele dintre cele mai frumoase imagini pe care le văzusem vreodată. Deja îmi este foarte dor de acea perioadă foarte frumoasă! Dar pentru alte chestii, nu mă prea inspir de nicăieri.

3. Versul/versurile preferate dintr-o melodie?
Cum de ceva timp sunt obsedată de trupa Globus, iar unele dintre melodiile mele preferate se întâmple să se afle în palmarezul lor, voi alege ceva de la ei.

"[....]  This is our world
This is how we made it
And now is the hour
Only we can save it
Don't be afraid
Love will light the way
The spark that lives in the heart
Of everyone will become
Like a flame
Like the sun [...]" _ Illumination

Fiind una dintre trupele mele preferate, cam toate melodiile de la aceștia îmi plac nespus de mult. Sunt foarte diferiți față de mulți altii din lume, și cu greu îi poți confunda. O să vă înșir și câteva din piesele care îmi sunt mai dragi, și m-au ajuns la suflet, toate având link-uri către youtube: Save me, pot spune că este preferata mea, fiind și cea care se leagă foarte mult de o carte pe care o scriu; Europa, versurile sunt de-a dreptul magnifice, vorbind despre acele multe războaie care au schimbat soara acestui continent, sau despre alte și alte incidente care au avut un impact foarte mare și care s-au întâmplat în Europa de-a lungul sutelor de ani; Take me awayThe promiseOrchard of MinesIn memoriamOne TruthWyatt Earth, de-abia de pe la minutul 2 și ceva începe să cânte cu vocea. Și ar mai fi.

4. Gluma preferată?
Nu știu, chiar habar nu am. Eu râd la multe chestii, unele chiar fiind deloc amuzante. Nu cred că am una preferată, îmi e să nu le inslut pe celelalte dacă ar fi să aleg una. 

5. Cea mai bună chestie pe care ai mâncat-o?
I don't really now! Am mâncat acum ceva timp sushi făcut de unchiul meu, și mi-a plăcut chiar foarte, foarte mult. Dar după episodul ăsta, sigur am mai mâncat alte chestii bune. Asta e singura pe care mi-o amintesc, așa, nemâncând în fiecare zi preparatul ăsta.

6. Cu ce asociezi cartea (sau una din cărțile) preferate?
Seria Grisha, despre care tot v-am înnebunit, este una dintre preferatele mele, și să zicem că aleg o carte la întâmplare dintre acelea trei, Regatul Luminilor. Ei bine, cum asociez toată trilogia cu Rusia, logic că și volumul îl asociez cu acea țară superbă. Deci, da, cu Rusia.

7. Cu ce casă de la Hogwards aparții?
Știu că există un test pe care îl faci ca să vezi de ce casă aparții, dar pe care nu l-am făcut. Eu am reușit să văd doar filmele din seria Harry Potter, și presupun că autoarea a descris cam fiecare casă în parte în volume, așa că nu prea știu cu cine m-aș potrivi. Mereu mi-au plăcut Viperinii, așa, răi și afurisiți. La fel și de Draco și de taică-su, dar nu știu de ce am o presimțire că dacă aș face acel test, nu mi-ar ieși casa asta. 

8. Care este prima carte de care-ți amintești să o fi citit?
Aici sunt în mici dubii, deoarece nu mai știu sigur dacă a fost Păcală sau Heidi. Deci nu pot da un răspuns bătut în cuie.

9. OTPs? Împărtășiți iubirea!
Într-o perioadă era foarte la modă ca pe Wattpad să vezi câte un OTP din când în când. Inițial nu înțelegeam ce vrea să însemne acest OTP, dar după ce am căutat mi-am dat seama despre ce este vorba, trebuind să scrii 30 de capitole, pe baza titlurilor. Da, am făcut odată și eu unul, pentru una dintre cărțile mele preferate, și anume Iubire și sânge de Catherine Delors, o altfel de poveste față de cea din roman, între Pierre-Andre Coffinhal și Gabrielle de Montserrat, deoarece nu-mi plăcuse deloc sfârșitul cărții, și voiam să aibă unul așa cum îl doream eu. Cum în carte acțiunea se petrecuse în Franța, în povestea mea, întâmplările se petreceau în America, parcă în Arizona, dacă-mi mai aduc bine aminte, și se întâmpla în timpul nostru, nu pe timpul revoluției franceze. Știu sigur că în rolul lui Pierre-Andre l-am pus pe Colin O'Donoghue, care-l joacă pe Căpitanul Hook în Once upon a time, iar pe Gabrielle o juca Sarah Bolger, actrița care a apărut și ea în Once upon a time. A fost o coincidență uriașă pentru mine când i-am văzut pe amândoi acolo, la fel și în The Tudors. Trecând peste, povestea se numea Cruciada fericirii și parcă și am coperta în față: fundalul de un vișiniu, având în mijloc o jumătate de măr înconjurat de o coroană de spini. După ce mi-am șters vechiul cont de Wattpad, administratorii nu mi-au mai dat voie să-l recumerez, așa că cele trei capitole pe care am apucat să le scriu, au rămas acolo. Și regret enorm de mult, deoarece îmi plăcuse foarte tare cum scrisesem acolo. Foarte diferit! Dar și eu ca fraiera, am uitat să le salvez în calculator.

10. Care este luna ta preferată și de ce?
Luna Mai, și nu pentru că m-am născut în acea lună, ci din cauza faptului că îmi dă o anumită stare, mă liniștește într-un fel. Dar chiar habar nu am care este motivul. Poate temperaturile care sunt perfecte, așa cum îmi plac mie.

11. Dacă orice persoană de pe planetă ar putea să știe automat o limbă la alegere, care ar fi alegerea ta?
Aș putea spune engleza, deoarece este o limbă de circulație internațională, și ar cam trebui să o știm cu toții, plus că se învață și destul de ușor. Dar asta este și chestia, nu este o limbă complicată, așa că m-aș axa pe ceva puțin mai dificl. Poate rusa sau germana. Sunt două limbi chiar foarte interesante, plus că-mi place foarte mult felul cum vorbesc cei din Germania și Rusia. 

10 comentarii:

  1. Ce ma bucur ca te-ai gandit mai bine si ai revenit nu imi pot stapani entuziasmul, la inceput am fost foarte trista cand am auzit ca vrei sa renunti dar ma bucur din tot sufletul ca nu te-ai dat batuta:)) Foarte dragute raspunsurile. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că de fapt aveam nevoie doar de o mică pauză, I think, dar fiind foarte debusolată, pe moment luam tot felul de decizii cât mai puțin gândite. Ce să zic, mă bucur că am revenit. :)) Kisses!

      Ștergere
  2. Ma bucur foarte mult ca ai completat aceasta leapsa si ma bucur foarte mult ca ai revenit pe blog!
    Nu uita de regula 3 si 4, abia astept sa vad intrebarile tale ^_^ pupicii :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Regretam foarte mult dacă uitam să o fac, dacă o mai găseam, din întâmplare. Sper să le creez într-o zi. Kisses! :*

      Ștergere
  3. Mulțumesc de mențiune, deși (lăsând la o parte orice încercare de modestie) cred că m-ai cam ridicat puțin în slăvi. Mai am muuult de lucru. Dar mersi!!
    Te poți considera tagged și de către mine! La momentul la care am completat eu leapșa asta, tu încă nu revenisei, și am preferat să-ți respect decizia în legătură cu plecarea, dar acum că te-ai întors, de ce nu: http://oaia-fantastica.blogspot.ro/2015/08/premiile-liebster.html
    Chiar sunt curioasă să-ți aflu răspunsurile ~

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! O să răspund și la întrebările tale și o să-ți comunic ca să vezi. :)

      Ștergere
    2. Ah, le-am văzut! Mulțumesc că ai răspuns la ele și îmi cer scuze de extra deranj. Îmi plac versurile pe care le-ai ales atât de mult!!
      Aaah, mai țin minte Cruciada fericirii!! Chiar îmi plăcuse mult și mie, îmi pare rău să aud de întâmplarea asta nefericită, dar te simt. Eu nu mai am nimic din ce am scris pre-liceu, incluzând singurele mele povești terminate și vreo zece alte începute. Damn technology

      Ștergere
    3. Hei, nu a fost deloc un deranj! Mi-au plăcut super mult întrebările, așa că mi-a făcut mare plăcere să răspund la ele.
      Eu când mă gândesc la poveștile tale, instantaneu îmi aduc aminte de "Dark princess". Parcă așa era titlul. Cu acea fată care avea niște vise în care mureau oamenii, dar de fapt erau un fel de previziuni. Sau cam așa ceva. Oricum, îmi este nespus de dor de vechiul Wattpad, și de persoanele de atunci. :(

      Ștergere
  4. Și eu râd la foarte multe glume care nu sunt deloc amuzante, iar glumele pe care le spun eu tot cam așa sunt, haha. Foarte drăguță leapșa, e păcut să cunoști mai bine persoana din spatele unui blog. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să stii că nici eu nu sunt cine stie ce când vine vorba de glume. :)) Ma bucur. Pot spune că lepsele sunt unele dintre cele mai așteptate postari pe care astept sa le fac. :)

      Ștergere