sâmbătă, 29 august 2015

Andreea's new books - #10

Nu am cine știe câte cărți să vă arăt, sunt doar trei la număr, dar cum de la un timp am început să-mi cumpăr tot mai rar, m-am gândit că nu voi ști peste cât timp îmi voi mai cumpăra ca să măresc numărul. Plus că mai am și alte două obiecte care vreau să le arăt, ce-mi plac destul de mult, așa că sper ca postarea să nu fie destul de goală. 


Încerc pe cât de mult pot ca atunci când merg cu părinții la cumpărături, să nu mă las atrasă de magazinele sau, în cazul în care mă aflu în Cora, Auchan etc, să mă țin cât mai departe de raioanele unde se află cărțile. Dacă tatăl meu nu mi-a spus niciodată să mă mai opresc din cumpăratul cărților, mama o face cam de fiecare dacă când vede că mi-am strâns bani și bănuiește cam pe ce îi voi cheltui pe majoritatea. Și cu toate că mă străduiesc din răsputeri atunci când mă aflu în preajma lor, când sunt singură și colind magazinele în voia mea, vă dați seama că nu prea mă constrânge nimic din a mă mai uita, sau chiar a-mi cumpăra câte una, două, poate trei. Acum ceva timp am fost în Auchan, și cum mă pregăteam să merg la casă, am dat peste câteva cărți de la Jurnalul național, foarte ieftine. Din păcate multe dintre ele erau duologii sau trilogii, așa că m-am limitat doar la cărțile stand-alone. Pe majoritatea le aveam, așa că m-am oprit la Calea Victoriei de Cezar Petrescu. Nu știu nimic despre ea, habar nu am cam despre ce e vorba, dar sper să-mi placă. 

A doua carte mi-am cumpărat-o ieri, doar că din alt Auchan, la fel ca și obiectele de mai jos. De Maiestrul și Margareta auzisem mai peste tot, multe dintre păreri fiind pozitive, așa că m-am gândit să-i dau o șansă. Cum îmi place foarte mult modul cum arată cărțile din colecția Clasici moderni de la Litera, m-am hotărât să o iau în formatul de la ei. Sper să-mi placă mai mult decât a făcut-o Portretul lui Dorian Gray, și am vagă bănuială că așa va fi. Așa simt. Plus că e dublă față de cartea lui Oscar Wilde, deci ar fi bine să fie pe placul meu.


A treia carte, care mai mult este ca un fel de ghid, este Muzeul Pușkin, muzeu ce se află în Moscova. Da, știu, această colecție a fost publicată de mult la Adevărul, dar eu de-abia acum m-am gândit să mă interesez de ea. Nu știu cât costa la momentul în care fusese lansată colecția pe piață, dar la mine a  fost un chilipir, am dat 3 lei pe ea. Cum cei care mă urmăresc de mai mult timp, știu că îmi place foarte mult Rusia, așa că mi-am dorit foarte mult să cumpăr această carte. Din câte am răsfoit-o, așa, în mare, vorbește despre istoria muzeului, despre cum a fost fondat, Arată numeroase picturi ce se află acolo, povestind câte ceva despre ele, despre cei care le-au pictat, informații despre cum să ajungi la muzeu, dar și o hartă a parterului și a etajului unu, despre locul în care se află fiecare tip de artă. Mi se pare super interesant! Pe spate am găsit toate muzeele din colecție, din Sankt Petersburg, Paris, Londra, New York, Sibiu etc. Singurele care mă mai interesează ar fi Muzeul Ermitaj din Sankt Petersburg și Muzeul Național Brukenthal din Sibiu pe care îmi doresc foarte mult să-l vizitez.

În partea dreaptă am o cutiuță în care se află 12 creioane pentru desenat în creion. De la griul cel mai deschis și tot urcând până la negru. Le-am luat când am fost cu mama și soră-mea să-și cumpere prima rundă de rechizite, și cum le-am văzut, nu mi-am mai luat ochii de la ele. Am dat pe cutie 10 lei, așa că trebuia neapărat să le am. Îmi doresc foarte mult ca anul acesta să mă reapuc de desenat, cum nu am intrat la facultatea unde mi-am dorit, o să vreau să mă angajez, ca la anul să-mi încerc norocul la alta. Nu pot să mă înscriu la sesiunea a doua deoarece trebuie să mai învăț pentru examene, iar timpul dintre aceste două sesiuni a fost prea scurt ca să acumulez cât mi-ar fi trebuit. Așa că sper să am timp și pentru desen, printre învățat și serviciul pe care sper să-l am. 


Ultimul lucru pe care mi l-am luat este acest inel. Mi-a plăcut foarte mult atunci când l-am văzut, este destul de solid, așa că nu-mi fac griji că va cădea acea pietricică. Cum mi s-a întâmplat de multe ori. Singurul lucru care nu-mi place este că e auriu; nu prea îmi plac bijuteriile astea. În general nu-mi place aurul, decât cel alb. Eu sunt cam pretențioasă când vine vorba de bijuterii, deoarece cum am degetele mai scurte, inelele mai late și lungi, care-mi plac foarte mult, nu prea mi se potrivesc. Dar ăsta este atât cât trebuie, plus că arată cam și cum ar fi vechi, prăfuit, iar eu ador genul acesta de bijuterii. 

6 comentarii:

  1. Vaaai ce ma bucur ca ti-ai luat Maestrul si Margareta!! si eu am citit-o de curand, i-am facut si o recenzie si ma bucur muult sa vad ca o s-o citesti si tu. *can't wait* si vad ca te pregatesti serios pentru scoala, eu nu mi-am luat nimic si mereu am nevoie de creioane :))
    Btw, e foarte dragut inelul, sa-l porti cu placere! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se afla pe lista mea de ceva timp, și cum am văzut-o, am zis că este o bună oportunitate să mi-o cumpăr. Eu am terminat liceul anul acesta, mi le-am luat pentru mine. Vreau să mă reapuc din nou de desen. :)
      Mulțumesc mult! :*

      Ștergere
  2. „Maestrul și Margareta” e minunată, dar este destul de grea. Adică are un stil foarte frumos autorul, plin de simboluri și de înțeles. :) Aștept cu drag părerea ta. Spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să vedem cum va fi. Eu sunt foarte nerăbdătoare să o încep, dar mai am câteva cărți care mă așteaptă de multă vreme. Mulțumesc, la fel și ție! :)

      Ștergere
  3. Oh, Doamne, Maestrul si Margareta e superba! Prima mea carte ruseasca ever, si aveam retineri mari, credeam ca o s-o termin in cine stie cate zile! Te trece prin multe stari, si are cateva fragmente crazy rau, dar in cele mai mute cazuri te face sa razi de naivitatea (ca sa nu zic proastia si lacomia) oamenilor! Ca personaje mie mi-au placut Ivan si Woland. Abia astept sa vad ce impresie iti face si ce personaje iti raman in minte! :D

    Eu am primit Calea Victoriei, dar inca ma tin departe de ea, zici ca am fobie de autorii romani morti. :))

    Woau, imi pare rau sa aud ca nu ai intrat la facultatea pe care ti-ai dorit-o :( Dar stii cum e, tot raul spre bine, lucrurile se intampla cu un motiv. Nici eu n-am intrat chiar unde mi-am dorit, voiam in alt oras, dar asta e, mergem inainte. Sper sa-ti gasesti un job dragut, undeva cu multe carti (ar fi ideal sa fii platit ca sa citesti, jobul ideal, nu? :)) am fi milionari unii dintre noi).

    Foarte simpatic inelul, ma duce cu gandul la un roman clasic, britanic!

    Spor la citit! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar sună foarte fain! Cu cea ai spus, mi-ai mărit curiozitatea. :)) Nu știu de ce, dar când mă uit la ea, am așa o presimțire că-mi va rămâne întipărită în minte. Sper cu lucruri bune.

      Mda, se pare că am avut un mic ghinion. Dar asta este. Sunt puțin supărată și mă simt oarecum prost, dar... Și oricum, m-am lecuit de facultatea asta, din toate punctele de vedere. Și nu pentru că nu am intrat acolo. Îmi pare rău și pentru tine, dar sunt sigură că o să te descurci de minune. Oh, ar fi super tare! Dar cred că deja visez prea mult să fiu angajată într-o bibliotecă sau librărie.

      Să știi că acolo m-am gândit și eu când l-am văzut. Ador tipul ăsta de bijuterii, cu iz vechi!

      Mulțumesc mult! Te puuup!

      Ștergere