marți, 7 iulie 2015

Andreea's new books - #9

Având în vedere că în perioada asta nu am mai putut să țin evidența fiecărei cărți pe care am cumpărat-o - sincer, am și uitat să o fac -, datele nu vor mai exista în această postare. Dar, în schimb, am să vă prezint șapte cărți pe care mi le doream neapărat, plus o mică surpriză, mai spre final. Bine, nu știu cât de surpriză este pentru voi, dar eu când am văzut-o, nu mi-a venit să cred că era în fața mea. 

Prezentările nu vor fi în ordinea cumpărării lor, ci așa cum s-a nimerit să le pun atunci când am făcut poza cu toate. Gata, am terminat, nu vă mai zăpăcesc cu prea multă vorbăreală inutilă! 
* * * 
1. Spintecătorul (Jurnalele lui Stefan #4) 
Nu cred că are rost să vă mai explic din nou de ce îmi cumpăr aceste cărți, deoarece nu are rost. Voi spune doar pe scurt: nu prea mi-a plăcut seria "Jurnalele vampirilor", dar cum Stefan a fost personajul meu preferat, dintre toți, mi-a surâs foarte mult ideea de-a avea jurnalele lui. Aștept să strâng toate cele șase volume - cu toate că din câte știu de pe Goodreads, ar fi mai multe - ca să fac un maraton. Nu prea mai stiu sigur ce s-a întâmplat în primele două volume. Și ca să fac puțină zâzanie - din cauza faptului că sunt destul de fericită în acest moment -, I hate Damon with all of my heart! Sorry pentru fanele lui, dar nu-l pot suferi; nici personajul, dar nici actorul. Cred că va fi ceva foarte ciudat, având în vedere că toată lumea îl place pe Ian. 


2. Vânătoarea (Ultimul avanpost #2) de Lavinia Călina 
Cum nu am putut să mi-o cumpăr de la Bookfest din pricina unor probleme, am așteptat cu mare nerăbdare să pun mâna pe ea, deoarece primul volum mi-a plăcut extraordinar de mult. Țin minte că în momentul în care terminasem Ultimul avanpost, prin aprilie anul trecut, dacă mai țin bine minte, o întrebasem pe autoare dacă va mai face o continuare. Volumul se terminase tare prost dacă rămânea doar o singură carte, și cu toate că Lavinia spusese că nu știe sigur dacă va mai face și partea a doua, eu, într-o oarecare măsură, eram sigură că va mai exista una. Dar nu credeam că o va publica anul acesta, în condițiile în care mai începuse o serie, și anume "Neamul Corbilor". Dar cum autoarea este plină de surprize, noi, fanii, ne-am trezit cu această bucurie. Plus că am auzit că va fi o trilogie, ceea ce nu poate decât să mă încânte; sau poate că nu. Sunt tare curioasă cum vor evolua personajele, așa că de-abia aștept să o citesc. 

3. Blestemați de Chuck Palahniuk 
Până să văd această carte pe canalul de youtube al lui Alice, și anume Cărți + Alina, nu auzisem de Blestemați, dar de autor mai știam câte ceva. Cu toate că nu am citit nimic de la el. Dar cum o prezentase Alice pe canal, îi făcuse o recenzie, din ceea ce relatase ea mi se părea foarte interesantă. Dacă îmi mai aduc bine aminte, în carte parcă era vorba de o tipă care ajunge în Iad, și acolo se întâmplă fel și fel de chestii ciudate. Cum am spus, ideea mi se pare super șmecheră, ceva ce nu am mai citit până acum. Nu am dat foarte mult pe ea, așa că dacă nu-mi va plăcea, nu voi regreta cine știe ce. Din câte am văzut pe Goodreads, ar face parte dintr-o duologie (?), nu sunt foarte sigură de această informație, dar până să mă apuc de carte, să-mi dau seama dacă mi-a plăcut sau nu, am zis să o las stand-alone. Momentan. 


4. Îngeri de gheață (Dincolo de moarte #3) de Adina Speteanu
Da, așa este, am pus mâna - Doamne, Doamne, de când așteptam! - pe cartea asta, în sfârșit. Nici nu vă puteți imagina ce a fost în sufletul meu atunci când m-a sunat curierul să-mi spună că în câteva ore o să-mi aducă comanda. Am așteptat să-mi cumpăr volumul ăsta de anul trecut, din vară, atunci când a fost lansat. Eu, din păcate, nu am putut să ajung la lansare, pe Elefant și Libris era mereu stoc epuizat, la Bookfest nu am găsit-o, și nici în magazinele unde se spunea că ar fi partenere cu editura. Devenisem foarte dezamăgită că nu puteam să mi-o cumpăr, așa că am apelat la ultima soluție, să mi-o comand direct de pe site-ul editurii. De-abia aștept să o citesc; cred că mă voi apuca de ea din seara asta, dacă nu cel târziu mâine. Sunt tare curioasă să văd cum va continua povestea strigoilor și a Nataliei, având în vedere că seria se apropie cu pași repezi de final. Sper să nu mai aștept atât de mult până să-mi pot cumpăra și celălalt volum, atunci când va apărea. Iar coperta, nici nu știu ce să mai zic despre ea, decât că este preferata mea dintre toate cele din serie. 

5. Identități secrete, Balanța puterii, Bariere de fum (Alina Marinescu) de Monica Ramirez
Aceste trei cărți mi-au ajuns tot astăzi, împreună cu cealaltă carte de la editura Tritonic, și sunt la fel de fericită și pentru acestea. Cu toate că le aveam și în format electronic, pe toate cele cinci care au fost publicate la noi. Autoarea a fost foarte drăguță și mi le-a dăruit. Dar cum am probleme cu ochii, nu prea este indicat să stau prea mult cu în ecranul telefonului sau al laptop-ului, așa că am ajuns la concluzia că ar fi mai bine să mi le cumpăr. Ochii sunt puțin mai protejați dacă citesc mai mult din cărți decât de pe calculator. Inițial îmi comandasem și primul volum, Asasin la feminin, dar curierul mi-a spus că nu o mai avea în stoc, și nici Abis, așa că am zis că nu este o mare problemă. Având în vedere că deja citisem Asasin la feminin, de pe telefon. O să ajung să mi le cumpăr și pe celelalte două, într-un final. Dar cum spuneam, nu este nimic urgent. 


6. Abația (Bandă desenată)
Iar aceasta este mica (marea) mea surpriză, și anume că mi-am cumpărat banda desenată Abația, inspirată după trilogia SF cu același nume, de Dan Doboș. Am văzut-o pentru prima dată pe blogul Ghandai, și mi se păruse foarte interesant tot ceea ce prezentase ea acolo. Eu nu știu mai nimic despre acele trei cărți, până să descopăr banda desenată nici măcar nu auzisem de autor - ceea ce va părea puțin rușinos -, dar am spus că dacă îmi va plăcea ceea ce voi găsi în aceste pagini, poate îmi voi cumpăra și cărțile. Eu am cumpărat-o de la chioșcul de ziare, și am rămas efectiv mută când am văzut-o acolo, deoarece îmi imaginasem că o vei putea achiziționa, doar dacă o vei comanda. Dar se pare că m-am înșelat, și nu pot decât să mă bucur. Am început să mă interesez mai mult de această bandă desenată, și am aflat că fiecare număr se va publica din două în două luni, pe data de 25 a lunii respective. Primul volum, acesta, a fost scos pe piață în mai, așa că următorul va putea fi achiziționat în iulie. Și ceea ce mi se mai pare foarte fain, în afară de faptul că s-a gândit cineva să creeze o bandă desenată după un SF românesc, este faptul că fiecare număr va conține, la sfârșit, câte o povestioară de câteva pagini, a unui anumit autor. În acest număr am dat peste Nefapt, neunde, nicăiurea de Mihai Giulvezan, un alt autor de care nu auzisem. Un mod bun de a promova alți scriitori de care poate nu auzisem înainte. Și ca încheiere, mai pot spune decât că am răsfoit-o puțin, iar grafica este de-a dreptul superbă. Dacă o mai găsiți la chioșcuri, sau în Diverta, dacă nu greșesc, dați-i o șansă. Le puteți vizita și pagina de facebook, Abația BD

* * *
Sunt destule cărți, dar cum le-am așteptat de multă vreme, cred că le voi citi foarte repede. Plus că am intrat în sfârșit în vacanță, am terminat cu bacalaureatul, acum urmează partea a doua: admiterea la facultate. Aici nu va mai fi chiar atât de greu, dar sper să intru acolo unde îmi doresc. Voi ce v-ați mai cumpărat? 

5 comentarii:

  1. Whoaaa!! Nici nu m-aș fi așteptat ca altcineva să mai fi cumpărat banda desenată Abația!! Whoaa. În primul rând, mă bucur mult că ai făcut-o! Eu întâi mi-am luat TFB (Tinerețe fără bătrânețe), o altă bandă desenată românească inspirată după celebrul basm cu același nume, iar după am aflat și de Abația și mi-am luat-o și pe asta, deși mie una îmi place TFB mai mult. Dar voi continua să-mi iau ambele benzi desenate de acum încolo, sunt așa fericită că începe să existe o astfel de piață și la noi.

    Iar cartea lui Palahniuk sună foarte interesant, wow. O să mă interesez de mai multe cărți ale autorului și voi începe și eu să citesc câte ceva, că de foarte mult am tot auzit o grămadă de lucruri grozave despre el.

    Felicitări pentru toate aceste frumuseți și bun venit în vacanță!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când am văzut-o la chioșcul de ziare, nu-mi venea să cred. Începusem că chițăi, iar o colegă se uita la mine speriată. :)) Așa o să fac și eu, mi le voi cumpăra pe toate. Am mai colecționat benzi desenate când eram mică, cu Winx club, dar alea erau pentru copii. Asta e mai altfel.

      Are ceva cărți publicate la noi, iar de puțin timp, a mai apărut una la Polirom.

      Mulțumesc frumos, chiar așteptam să mă bucur cum trebuie de ea.

      Ștergere
  2. „Blestemații” o am și eu, în ediția de la TOP 10 +. Foarte frumoase, să le citești cu drag și să ne spui cum ți s-au părut.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am ceva cu acea colecție, Top 10+. Nu prea mă împac deloc cu ea și cu scrisul ei mic. Dar dacă nu există alte ediții la Polirom, cumpăr din acea colecție. Mulțumesc frumos, și cu siguranță le voi face recenzii. :)

      Ștergere
    2. Așa eram și eu, zău! Uram colecția, mi se părea nepractică și, într-adevăr, scrisul ăla mă omora. Dar acum când am început să am mai multe, se văd așa frumos și m-am obșinuit. Deși traducerile parcă încă lasă de dorit, la unele. :) Spor la lecturi!

      Ștergere