joi, 2 iulie 2015

Leapșă: The disney world book tag

Și se pare că m-am întors înapoi la plăcerile mele (ne)vinovate: blogul și cititul. Nu-mi vine să cred că s-a terminat cu bacalaureatul, bine, aproape; am mâine ultima probă, și anume geografia. Dar lăsând acest subiect la o parte - voi face o postare separată despre ce am mai făcut în ultimul timp, în afară de învățatul pentru bacalaureat, și poate voi spune și câte ceva despre anii mei de liceu. Acest lucru se va întâmpla în Andreea's Diary, care nu știu când se va întâmpla. Urmează admiterea la facultate, și sper să intru acolo unde îmi doresc. 

Revenind la subiect, zilele acestea am mai "răsfoit" blogurile pe care le urmăresc - și voi reveni și cu niște comentarii, la câțiva -, așa că am dat peste această leapșă, pe care am primit-o de la Leontina, căreia îi mulțumesc foarte mult. Că se mai gândește cineva și la mine, din când în când.


1. Part of Your World (Mica Sirenă). În lumea cărei cărți ți-ar plăcea să trăiești?
Având în vedere faptul că tot am vorbit despre această trilogie, și anume "Grisha", unde chiar mi-ar plăcea să trăiesc, am spus ca de data aceasta să aleg altceva. Și cum de curând am început o nouă seria, și anume "Alina Marinescu" de Monica Ramirez, am decis să mă îndrept spre aceasta. Chit că nu am citit nici măcar jumătate din prima carte, lumea creată de autoare, și anume cea a asasinilor, m-a atras de la început, și am stat să mă gândesc cum ar fi să exiști undeva unde totul este destul de dur.

2. Let It Go (Frozen). Există vreo carte care ți-a plăcut într-atât încât să nu vrei să o termini? 
Anul acesta, după ceva timp de gândire, dar și câteva recomandări din partea unor utilizatori, m-am gândit să citesc duologia (?) "Starters" de Lisa Price. Cum sunt, acum, destul de circumspectă în legătură cu genul pentru adolescenți, în care în prim-plan se află adolescenții, nu prea voiam să o cumpăr, ca mai târziu să regret ceea ce-am făcut. Dar, spre bucuria mea enormă, am găsit-o la bibliotecă, ambele volume, și mi-au plăcut foarte mult. Refuz să cred că nu ar mai exista o continuare, chiar îmi doresc una; consider că în viziunea mea, acțiunea nu s-a terminat încă. 

3. Beauty and the Beast (Frumoasa și Bestia). Ce carte nu vei uita niciodată?
Fără vreo mică ezitare, categoric Iubire și sânge de Catherine Delors. Această carte a însemnat pentru mine, cât nu o vor face multe altele. Pentru mine a fost prima și ultima dată când am avut un sentiment de gol în stomac - unul și mai adânc și dureros față de ceea ce mi s-a întâmplat cu alte cărți -, pe care cu greu îl pot explica în cuvinte. A reușit să mă marcheze, într-un fel, cu toate că pare, oarecum, clișeică. Vara aceasta cu siguranță o voi reciti și-i voi face o recenzie. Deja îmi este dor de ea, dar și de tristețea pe care mi-a lăsat-o atunci când am terminat-o.  

4. So This is Love (Cenușăreasa). Ai sfârșit prin a iubi o carte, deși la început ai ezitat în privința ei? 
Aici, pe lângă cartea în sine, pot spune că a fost vorba și de ceea ce nu prea mi-a plăcut să lecturez: cărțile cu vrăjitoare. În afară de trilogia "Ultima vrăjitoare din Transilvania" de Anna Vary (Cristina Nemerovschi), și de cea care va răspunde la această întrebare, le-am urât pe celelalte. Pur și simplu nu mă atrag aceste personaje, când aud că în cartea respectivă se află și vrăjitoare, pentru mine, chit că a fost foarte bună, un punct îl are scăzut. Poate voi părea dură, iar voi poate veți gândi astfel: cum poți să definitivezi nota unei cărți cu un punct mai puțin, dacă are în conținut vrăjitoarele? Poate aceste două trilogii mi-au plăcut doar pentru că ideea de vrăjitoare a fost creată altfel. Dar mergând mai departe, aici este vorba de "Cântul vrăjitoarelor", pe care tot de la bibliotecă am luat-o și care, cu toate că primul volum a fost cam plictisitor în unele dăți, a continuat să fie din ce în ce mai bună. 

5. Friend Like Me (Aladdin). Ce personaj ai vrea să-ți fie cel mai bun prieten?
Unul dintre cele câteva personaje pe care le îndrăgesc din seria "Cântec de gheață și foc" de George R. R. Martin este Margaery Tyrell. Pentru cei care încă nu au ajuns cu serialul sau cărțile la momentul în care apare aceasta, nu voi spune ce rol are, ca să nu dau spoiler. Dar pot să menționez faptul că am ales-o pe Margaery pentru modul cum se comportă cu oamenii. Poate fi bună, poate fi rea atunci când situația i-o cere, dar și vicleană, cu toate că nu a întrecut-o pe Cersei Lannister în vicleșuguri. Consider că dacă am fi prietene, am avea destule lucruri în comun: știe să privească și din cealaltă perspectivă, să fie miloasă cu cei năpăstuiți de soartă, dar și să se schimbe radical; într-un cuvânt este imprevizibilă, uneori. 

6. Reflection (Mulan). Ce carte ți-a schimbat modul de a gândi?
Aici este puțin complicat, deoarece nu prea știu ce să aleg. Și nu mă refer la faptul că aș avea o sumedenie de cărți care să-mi fi schimbat modul de-a gândi. Bine, cam majoritatea cărților pe care le-am citit, mi-au lăsat ceva în urmă care să mă fi făcut să stau câteva minute și să diger ceea ce-am descoperit, dar nu neapărat să-mi schimb modul de-a gândi. M-am dus acum la rafturile mele și am trecut cu ochii peste toate cărțile pe care le am, până ce am ajuns la cele scrise de Cristina Nemerovschi. Pentru cei care au citit-o, sau au oarecum habar de temele și modul cum scrie, știu că este o scriitoare mai diferită față de cei pe care i-am descoperit până acum. Eu am lecturat de la ea patru cărți, și aici nu se pun cele din "Ultima vrăjitoare din Transilvania", care - presupun că - toți știm de faptul că Anna Vary este de fapt Cristina Nemerovschi. După ce am terminat trilogia "Sânge satanic" și Păpușile, am stat puțin mai mult față de cât a durat să fac o recapitulare la celelalte cărți. Ambele - atât trilogia cât și Păpușile -  au personaje homosexuale, personaje principale, de altfel. Dar nu am privit această digerare ca un mod de-a mă face pe mine să accept homosexualitatea, pentru că o acceptasem de mult, chiar fără să îmi vină în cap fel și fel de replici jignitoare aduse la adresa lor. Chiar mi se pare ok ceea ce se întâmplă, niciodată nu am fost împotriva lor, fiecare om are dreptul la libertatea de-a lua propriile decizii. Dar dacă nu a reușit să-mi schimbe modul de a gândi, în Păpușile am reușit să privesc mai de aproape această revoltă a unor oameni cu privire la tema homosexualității, pe care nu o înțeleg, și care nu mi-a fost dată, până acum, să o analizez. 

7. Colors of the Wind (Pocahontas). Cui îi dai mai departe acest tag? 
Această leapșă o voi da următorilor: GhandaSara și Madeline McKaler.  Și, bineînțeles, o poate lua oricine mai dorește să o facă. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu