vineri, 3 aprilie 2015

Leapșă: Big books bag

Ultima leapșă pe care am făcut-o a fost la începutul lui februarie, și sincer, chiar simțeam nevoia să mai apar cu încă una. De data aceasta este una puțin diferită, găsită pe blogul Leontinei, Everything and anything. În ea este vorba de următoarele două lucruri: să facem un top 5 al celor mai lungi cărți citite, și un top 2 în care să le menționăm pe cele - care să fie de aceeași categorie -, doar că necitite. Mie se pare o leapșă chiar potrivită, deoarece până acum nu prea am dat importanță acestor aspecte; câte pagini au cele mai lungi cărți ale mele.  În imagini nu vor fi puse în ordinea topului, ci după lungime (a coperții).


Cartea de pe locul 5: Iubire și sânge de Catherine Delors. Numărul de pagini este de 540. 5 din 5 stele. Este una dintre preferatele mele.


Cartea de pe locul 4: Sensul vieții de Michael Cox. Numărul de pagini este de 604.



Cartea de pe locul 3:  nu pleca... de Douglas Kennedy. Numărul de pagini este de 610. 5 din 5 stele. 



Cartea de pe locul 2: Gazda de Stephenie Meyer. Numărul de pagini este de 700. 5 din 5 stele. 



Cartea de pe locul 1: Casa întunericului de Stephen King. Numărul de pagini este de 750 de pagini. 5 din 5 stele.

Din câte observ, toate au primit multe stele. Cartea lui Stephen King am citit-o acum foarte mult timp. Dacă nu în școala generală, cel mai probabil la începutul clasei a noua. Pe copertă încă i-a mai rămas prețul care m-a făcut inițial să o cumpăr, și anume de 20 de lei. În legătură cu Iubire și sânge, acum că am pus mâna pe ea, din nou, parcă îmi vine să o recitesc, dar când mă gândesc la sfârșit, nu prea aș mai vrea, cu toate că este una dintre favoritele mele din totdeauna. Țin minte că făcusem și o poveste după ea, pe Wattpad, era un OTP Challange, prin care trebuia să împrumutăm două personaje dintr-o carte care ne-a plăcut nouă foarte mult, și să le facem noi povestea așa cum ne-ar fi plăcut să fie. Așa că eu i-am ales pe Marie Gabrielle Alienor de Montserrat de Castel (ca să-i pun tot numele) și pe Pierre-Andre Coffinhal. Din păcate, când mi-am șters contul, s-au pierdut și cele câteva capitole postate, ( îmi și plăcuse nespus de mult cum le scrisesem), iar administratorii nu m-au mai lăsat să mi-l reactivez. Dintre toate cărțile pe care le am, vă spun cu mâna pe inimă, nu aș da-o pe aceasta pentru nimic în lume. Este cartea mea de suflet. Într-o zi, cândva, mă voi apuca să o recitesc, ca să-i fac recenzie, și să văd determin să o cumpărați. Cum mai am câteva cărți la țară, pe care le am acolo de vara trecută, cred că ar fi două care ar întrece-o pe ultima clasată, ca număr de pagini. Dar cum le am în București, nu s-au pus. Sper să mai iau din ele atunci când vin de la bunici. 
                                                                    
Cartea de pe locul 2: Marile speranțe de Charles Dickens. Numărul de pagini este de 572.


Cartea de pe locul 1: De neînvins de Laura Hillenbrand. Numărul de pagini este de 612. 

Marile speranțe o am de ceva vreme, dar cu toate acestea, nu cred că o voi citi nici anul acesta. Am altele care cer să fie parcurse momentan, plus că altele noi tot apar pe la edituri, iar eu nu mă pot abține să nu mi le cumpăr. Dar sper să-i vine și ei timpul într-o bună zi. Până atunci, cred că De neînvins i-o va lua înainte, deoarece, cum spusese într-o postare trecută, au început să-mi placă tot mai mult cărțile Non-fiction, care povestesc viața oamenilor ce au trecut peste obstacole grele. Iar cea a lui Louis Zamperini mi se pare una dintre cele mai interesante. Și chiar dacă are un număr nu foarte mic de pagini, nu mă sperie absolut deloc. 

După câte se poate observa în partea dreaptă, momentan citesc Hoțul de cărți de Markus Zusak. Este de-a dreptul imposibil ca cititorii să nu fi auzit măcar odată de această carte, deoarece cam pe toate blogurile pe care le-am văzut, am putut vedea-o, ori făcându-i-se recenzie după ea, sau după ecranizare. Filmul încă nu l-am văzut, din cauza faptului că m-am învățat minte în legătură cu vizionarea filmelor înainte de-a citi cartea; mai tot timpul mi se întâmplă să o subestimez, după ce i-am văzut filmul. Dar trecând peste, o am împrumutată de la bibliotecă, și cu toate că o am de ceva vreme, nu am reușit să citesc din ea nici jumătate. Iar eu trebuie să o predau, cel târziu, pe nouă, luna aceasta. Dacă nu voi reuși să o termin săptămâna aceasta, voi face ceva ce nu prea îmi place, o voi citi de pe internet. Chiar vreau să-i fac recenzie! Dar cum mi-am propus să încep de luni primul volum din Moromeții lui Preda (vreau ca până duminica viitoare să-l termin), iar de Paște să mă apuc de al doilea, nu cred că voi face mare brânză. Nu de alta, dar imediat după ce vin din vacanță, voi da test după acestea două, și chiar vreau să iau notă mare. Plus că sunt chiar tare curioasă să le citesc, nu știu de ce, dar am impresia că o să-mi placă. Ciudat, eu care nu prea am suportat mai nicio carte pe care a trebuit să o citesc pentru ora de română, în afară de Enigma Otiliei. 


De dat, nu știu cui să i-o pasez. Cine vrea să o ia să o facă, este bine-venit să o șterpelească. 

3 comentarii:

  1. Cum ți se mai pare Hoțul de cărți? Știu că ai zis că începutul nu prea te-a dat pe spate. Sunt doar curioasă :)
    Și mie mi-a plăcut Gazda, cred în continuare că e mai bună decât toată seria Twilight la un loc, dar am citit-o de la o prietenă, și eu nu o am. Am tot auzit de Douglas Kennedy de la tine, și m-ai făcut curioasă. Și sunt destul de sigură că pe undeva prin casă există un volum din Jocurile destinului. Tu ai citit-o? Și, dacă da, cum e? Mă bate gândul să încerc să citesc ceva de el, dar cartea e imensă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A început să-mi placă. Începutul cărții nu prea mă atrăgea, deoarece nu prea înțelegeam nimic, dar cu cât am avansat, m-am mai lămurit. Mi-am găsit și un personaj preferat. :)
      Să știi că așa sunt și eu de acord, că este mai bună, chit că mi-a plăcut și Twilight. Păcat că autoarea nu mai face și o continuare, deoarece acum doi-trei ani (sau când a apărut mai exact filmul), spunea că nu o va mai continua. Dacă este așa, păcat, deoarece este foarte interesantă. Culmea, am Jocurile destinului, doar că este la bunici. Încă nu am citit-o, dar sper să mi-o iau când mă întorc. Da, știu, cărțile lui sunt destul de groase. Din câte am observat, el abordează mai mult viața așa cum este ea, se bazează pe realitate, plus că are un stil de-a scrie foarte frumos, și cu detalii. Eu îți recomand să citești ceva de el, deoarece este un scriitor puțin mai altfel.

      Ștergere
  2. Te invit să participi la campania de încurajare a lecturii ,,Tânăra lectură” ,organizată de mine , pe blogul meu personal ,cu un simplu click aici : http://newcomiclife.blogspot.ro/p/campania-nationala-tanara-lectura.html ! Arată-le că ,,omul învățat își poartă mereu averea cu dânsul! ”

    RăspundețiȘtergere