duminică, 1 februarie 2015

Leapșă: Jennifer Lawrence book tag

Și cu asta am ajuns la o sută de postări pe noul blog. Înainte de-a începe leapșa, pe care am primit-o de la Leontina (mulțumesc frumos pentru ea), aș vrea să spun câteva cuvinte de tot ceea ce-am reușit să postez aici. În ele se găsesc recenzii la cărți, filme, două seriale (dintre care unul este anime), dar și ceva muzică care pe mine m-a atins la suflet. Sper că v-am atras cu tot ceea ce-am pus pe acest blog și îmi doresc ca și în continuare să fac o treabă bună. Vă mulțumesc mult, deoarece, fără voi, nu cred că aș fi ajuns să fac atâtea lucruri. M-ați motivat într-un anumit fel.

P.S: Dăruiesc această leapșă Sarei și fetelor de pe blogul Anddeea, dar și cine mai dorește să o facă. 

Trecând la leapșa în sine, de cum am citit tilul mi-am dat seama că o să-mi placă foarte mult să răspund la aceste întrebări. Da, pentru că Jennifer Lawrence este una dintre actrițele tinere de la Hollywood pe care le apreciez pentru talentul cu care sunt înzestrate. Într-adevăr, înainte de The hunger games nu prea i-am acordat o atenție foarte mare, dar am văzut și alte filme în care a apărut, și chiar se pricepe de minune în această meserie foarte dificilă. Bine, sinceră să fiu, dacă nu erau aceste cărți, probabil nu ar fi auzit atâta lume de ea, așa cum este cunoscută acum. Plus că în modul acesta, mulți actori tineri au ieșit la liman cu ajutorul unor ecranizări după cărți. Ar fi câteva exemple, dar probabil că deja le știți și voi, așa că nu cred că mai are rost să le mai reamintesc eu. Oricum, are tot respectul meu! 

1. Actrița a crescut în Kentucky - Cartea ta preferată care se petrece într-o zonă rurală? 
În această categorie am ales să bag trilogia Ultima vrăjitoare din Transilvania de Anna Vary. În momentul de față au fost publicate doar primele două volume, dar sper (încă mai am speranța vie în suflet) că autoarea va reuși să ne dăruiască și ultimul volum. Ar fi un lucru trist dacă nu se va întâmpla acest lucru, plus că am văzut că Editura Herg Benet ne-a dezvăluit de ceva vreme chiar coperta și titlul. Probabil s-a întâmplat ceva pe parcurs, deoarece altceva nu-mi pot explica. Oricum, revenind la întrebare, am ales această trilogie din două motive; unu: nu prea am citit cărți în care acțiunea să se petreacă la țară, doar cele câteva de la școală, dar acelea sigur nu se pot încadra în această categorie deoarece în afară de Enigma Otiliei care în mare parte din ea acțiunea s-a petrecut la oraș, alta nu mi-a prea plăcut, și doi: chiar dacă nu am prea citit cărți din zone rurale, oricum aceasta este printre preferatele mele.

2. A fost descoperită pe străzile din New York - O carte despre care nu ai auzit, dar pe care ai găsit-o într-o librărie și ți-a plăcut foarte mult. 
Aici este vorba de Anotimpul fructelor de mango de Amulya Malladi. Este o carte foarte interesantă, și presupun că mulți dintre voi nu ați auzit de ea, de-asta am să spun câteva cuvinte despre ceea ce veți găsi dacă vă veți gândi să o citiți. Ea spune povestea unei tinere indience stabilită în America, care se întoarce în țara ei natală pentru a le da marea veste părinților ei: faptul că a fost cerută în căsătorie de un american. E foarte interesantă, și mie mi-a plăcut foarte mult, plus că veți găsi mici surprize în ea, pe lângă poveste. Oricum, beneficiază și de o recenzie pe blog, dacă vreți să aflați mai multe. Problema este că eu nu am dat de ea într-o librărie, ci întâmmplător, pe internet. Atunci când m-am dus la Bookfest în 2014, nu mă așteptam să o găsesc la Editura Leda, dar sper marea mea fericire, am reușit să dau de ea, chiar și redusă.

3. Swearing off social media - O carte pe care refuzi să o citești.

Încerc să mă țin departe pe cât pot de tot ce este scris de John Green. Primul motiv ar fi că nu doresc să mai citesc cărți în care protagoniștii sunt adolescenți, deoarece prefer ceva mai matur și oarecum complex, și în al doilea rând, am descoperit pe multe bloguri, faptul că majoritatea cărților lui se aseamănă foarte mult una cu cealaltă. Oricum, cred că este printre puținii autori pe care-i cataloghez ca nefiind cine știe ce talentați și plini de imaginație, înainte să fi citit ceva de la ei. Probabil mă voi înșela, din moment ce nu am răsfoit nimic de el, dar sincer nici nu prea vreau să o fac. Nu mă încântă deloc. 

4. Și-a început cariera în televiziune, apoi a început să joace în filme - O serie care devine mai bună cu fiecare volum.

Categoric seria Temeraire de Naomi Novik. Îmi place la nebunie tot ceea ce conține, și devine din ce în ce mai bună cu fiecare volum, chiar dacă am pucat să citesc doar primele două, al treilea (și ultimul publicat la noi) este la o colegă de ceva timp. Sper să-l recuperez cât de curând deoarece de-abia aștept să-l citesc. Îmi e dor de dragonul meu scump și drag, Temeraire. 

5. S-a împiedicat la decernările Oscar - O carte/serie care a început bine, dar s-a terminat prost.

Acolo chiar mi-a fost foarte milă de ea, și cu toate că speram ca televiziunile să treacă cu vederea peste acel incident, încă mai este subiect de discuție. Trecând peste, serii nu am terminat până acum, dar o carte care a început bine, dar din păcate s-a terminat foarte prost, a fost Iubire și sânge de Catherine Delors. Nu mi-a plăcut deloc sfârșitul, și aș fi preferat ca ea să se fi terminat cu cincizeci de pagini. Ar fi fost perfect!

6. Jlaw și Cris Martin - Cartea preferată scrisă de doi sau mai mulți autori.

Am una scrisă de doi autori, mai exact Furtună pe Windhaven de George R.R. Martin și Lisa Tuttle, doar că nu am citit-o încă, ha-ha. Așa că nu am deocamdată.

7. A lucrat cu David O. Russel - Un caracter disfuncțional/cu probleme pe care nu poți să nu-l placi?

Chiar dacă nu am citit trilogia, mi-au plăcut la nebunie filmele, și mă bucur nespus de mult că a apărut și în acestea noi. Nu știu dacă chiar se încadrează în această categorie, deoarece problemele lui sunt, cred eu, puțin diferite. Este vorba de Smeagol. Doamne, cât mi-a plăcut omulețul ăla, și câtă milă i-am purtat pentru ochii aceia albaștri și frumoși!

8. Mystique - Un personaj negativ care crede că ceea ce face e un lucru bun.

Sincer, în momentul de față (cu toate că m-am uitat peste cam toate cărțile ca să-mi mai împrospătez memoria) chiar nu-mi trece nimic prin cap. Și sunt sigură că există cel puțin o persoană!

9. The hunger games - Seria populară preferată.

Grisha de Leigh Bardugo. Categoric și fără discuție!

10. Tot ceea ce a spus ea până acum a fost amuzant - Personajul amuzant favorit.

Mi-aș fi dorit să fi ales pe altcineva, deoarece știu că mai există personaje amuzante prin cărțile pe care le-am citit, doar că Leontina mi-a readus aminte de Tudor din seria Dincolo de moarte, așa că-l voi alege și eu tot pe el. Tipul e super amuzant!

* * *
Și așa, ca de final, că tot această leapșă i-a fost dedicată sensibilei Jennifer Lawrence, voi pune una dintre melodiile mele preferate, de pe coloana sonoră a seriei The hunger games: Catching fire. Cu toate că-mi place foarte mult video-ul în care apare Shia LaBeouf, vocea bărbatului se aude ciudat în el. Așa că l-am ales pe acesta care-mi place mie.

8 comentarii:

  1. O leapsa foarte interesanta care are legatura cu Jennifer Lawrence, ce poate fi mai perfect de atat? <3
    Eu am citit doua carti scrie de John Green si nu as putea spune ca m-au impresinat foarte mult, sunt lecturi usoare si placute, dar nu-ti prea ramane nimic in urma lecturarii lor.
    Trebuie sa citesc si eu Ultima vrăjitoare din Transilvania, sta de ceva timp pe lista de must read... :D
    Voi face si eu leapsa in curand >:D< Mersi! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu, dar spre deosebire de alți autori cărora le dau o șansă, la el nu prea vreau să risc. Poate voi împrumuta de la cineva o carte scrisă de el, sau de la bibliotecă, dar să-mi cumpăr eu, nu.
      Eu îți recomand trilogia, e chiar foarte frumoasă! :)
      Sunt curioasă să-ți citesc răspunsurile. ^^

      Ștergere
  2. O să îți fur răspunsul cu John Green, sunt de acord cu tot ce-ai spus! Vreau să citesc atât de multe cărți pe care le-ai menționat și deși am unele dintre ele, pur și simplu sunt o prea mare aiurită și încep altceva și altceva și cineva ar trebui să mă oprească.
    Sper să încep totuși măcar Grisha sau Temeraire luna asta, sunt super entuziasmată pentru amândouă, dar tot ce mă gândesc momentan e: februarie e o lună prea scurtă pentru ce vreau eu să fac. Of, of.
    Mulțumesc pentru leapșă! Cred că va apărea, cel mai probabil, mâine.
    Și și mie îmi place mult videoclipul de la Elastic Heart și *gasp* nu știam că a intrat în soundtrack-ul de la Catching Fire. Eh.
    Să ai o zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No offence pentru alții, dar așa sunt și eu cu cărțile. :))
      Și eu de-abia aștept să-ți citesc recenziile! Sunt tare curioasă în legătură cu părerile pe care le vei avea.
      El e super fain, doar că, cum am spus, când se ajunge la vocea bărbatului, nu-mi place cea din videoclip.
      You too, darling!

      Ștergere
  3. Aparent mai toata lumea are ceva cu John Green... me included!
    Am gasit printre raspunsurile tale niste carti de care nu auzisem, dar care par interesante, deci multumesc pentru recomandarea indirecta ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello! Welcome to my blog! :)
      Eu nu știu despre alții, dar eu chiar nu mă dau în vânt după el. Prea comercial, părerea mea. Cu multă plăcere, și sper să-ți placă când o să te gândești să le citești. :)

      Ștergere
  4. Nu vreau să încep cu pesimismul, dar am început să mă îndoiesc sincer că mai apare volumul trei din Ultima Vrăjitoare din Transilvania, prea tot o amână. Sigh...
    Chiar m-ai făcut curioasă în legătură cu "Anotimpul fructelor de mango", sună chiar interesant.
    Uite că la Smeagol nu m-am gândit, și am citit și primele două volume din trilogie, dar am uitat complet de el :)) În mod ciudat, e unul din personajele care îmi atrag mereu atenția în cărțile alea, habar n-am de ce.
    Da, Tudor e genial. Abia aștept volumul 4 :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că și eu sunt cam la fel în legătură cu ea.
      E foarte frumoasă, și sunt sigură că-ți va plăcea dacă te vei gândi să o citești. La asta chiar sunt ferm convinsă. :)) Sincer, Smeagol îmi seamănă oarecum cu Olaf, doar că puțin mai nebun.
      Eu încă-l aștept pe al treilea. :))

      Ștergere