marți, 23 septembrie 2014

În curând: "Zeița orezului" de Rani Manicka + încă o carte


Descrierea: O saga malaysiană care se întinde pe durata a patru generații. 

La vârsta de 14 ani, Lakshami lasă în urmă copilăria petrecută printre arborii de mango din Ceylon pentru a se căsători cu un bărbat matur din Malaysia. 

Tânăra neștiutoare este nevoită să dea piept cu greutățile vieții; până la 19 ani are deja cinci copii, urmează ocupația japoneză, al Doilea Război Mondial, iar ea nu are alt scop decât să-și păstreze familia în siguranță. Scris din perspectiva mai multor personaje, romanul este cronica unei familii dintr-o lume prea puțin cunoscută nouă, unde exotismul și miticul se întrepătrund oferindu-ne o lectură plăcută și provocatoare.

Mituri, superstiții, detalii sociale și sentimente.

"Zeița orezului" este unul dintre acele romane cumpulsive pe care nu ai mai vrea să le lași din mână. Minunat! The Bookseller.

* * *
Nu știu ce credeți voi despre cartea aceasta, dar eu de cum am citit descrierea, am ajuns la concluzia că sunt în stare să renunț la alte cărți pe care voiam să mi le iau de la Gaudeamus, ca să o cumpăr. Spun asta deoarece este destul de scumpă, mai exact 45 de lei, dar cel puțin are 576 de pagini. Nu știu sigur când va apărea la Rao, dar știu sigur că la Gaudeamus o voi vedea. Singura chestie pe care nu mi-o doresc este să nu aibă coperta cartonată. Știu că cei de la editura Rao cam fac astfel de coperți, și iar eu nu prea sunt fană lor. Oricum, am observat că nu toate au astfel de coperți, așa că sper ca aceasta să fie cruțată. Dar chiar și așa, tot mi-o voi cumpăra, deoarece subiectul mi se pare mult prea interesant, în ciuda faptului că nu prea le am cu partea asta a globului, ca să o zic așa. 

*

DEJA APĂRUTĂ

Descrierea: Să fie o nenorocire faptul că te-ai născut femeie?

Pentru ea, cu siguranță.

Suad are 17 ani și e îndrăgostită. În satul său, la fel ca în multe altele, dragostea nu există decât după căsătorie; dacă nu respecți această lege, atunci iubirea înseamnă moarte. Fiindă își "dezonorează" familia, părinții îl pun pe cumnatul ei s-o ucidă.

În ochii tuturor, acest om este un erou, căci fapta lui se numește crimă în numele onoarei, când, de fapt, el nu e decât un asasin laș.

Desfigurată în urma arsurilor și salvată printr-un miracol, Suad se hotărăște să vorbească...

O carte-document care șochează și care ne zguduie din temelii existența. 

* * *
Au început, de la un timp, să-mi cam placă cărțile de genul, în care ne sunt relatate povești adevărate, din viața reală, chiar de către cei părtași. Pot spune că am devenit mai interesată de astfel de cărți din momentul în care am terminat de citit Evadare din Lagărul 14, și tot caut să dau peste atfel de lecturi deoarece, nu numai că mi se par nespus de interesante, dar tratează subiecte pe care, eu una, consider că ar trebui să le cunoaștem. Iar povestea acestei fete nu este exclusă. Oricum, sper să o găsesc prin magazine – încă nu am dat niciodată de ea –, deoarece pe site-ul editurii Rao nici măcar nu apare. Ceea ce mi se pare destul de ciudat.

Cam asta ar fi tot, am vrut mult să fac acest post deoarece, unu la mână, trebuia să mai scriu și ceva pe aici, să nu dau impresia că am lăsat de izbeliște pagina, și doi la mână, cred că aceste două cărți chiar merită atenție. 
Am terminat astăzi de citit De veghe în lanul de secară de J.D. Salinger, și nu prea am fost impresionată de ea. A primit 3 stele din 5 pe Goodreads deoarece mi s-a părut o lectură lejeră, autorul având un stil tineresc, adolescentin. Personajul principal m-a lăsat uneori rece, alteori mi-a plăcut de el, dar nimic mai mult. Am stat și m-am gândit că dacă aș fi citit cartea la momentul potrivit, adică când eram puțin mai mică, poate aș fi considerat-o mai bună. Dar cu toate astea nu pot spune că a fost o lectură proastă, deoarece nu a fost așa. M-am relaxat, oarecum, citind cartea, și ăsta este un lucru bun. 

Un comentariu: