vineri, 12 septembrie 2014

#4: Primele 100 de cuvinte – "Marile speranțe" de Charles Dickens

Am revenit cu postarea, ca în fiecare vineri – doar că de data aceasta am cam întârziat cu ea, din cauza lipsei de chef. Dar nu m-am lăsat până ce nu am postat-o, chit că nu știu ce am de la un timp, cred că se datorează faptului că mai sunt două zile și începem școala. Mi-am pierdut tot cheful din orice, iar acest lucru se poate observa prin fapul că – nu-mi vine să cred și sunt șocată totodată – de o săptămână și ceva mă chinui să termin Tronul de Jad, al doilea volum al seriei "Temeraire." Sunt foarte nervoasă pe chestia asta, deoarece eu speram să o termin de citit în cel mult două zile, deoarece cartea e super faină. Iar faptul că m-am lungit cu ea atât, nu face decât să mă enerveze și mai tare. Urăsc efectiv când intru într-un colaps din ăsta, când nu am chef de nimic, și pierd zile zăcând ca o legumă. Sper să-l termin până duminică, deoarece vreau să-i fac cât mai repede recenzie, și chit că mai am pe puțin o sută de pagini, nu promit nimic. Trecând peste, am ales de data aceasta o carte pe care încă nu am citit-o, mai exact Marile speranțe de Charles Dickens, și am auzit că ar fi una dintre acele multe cărți pe care ar trebui să le citească un tânăr în perioada adolescenței. Nu știu dacă e adevărat, dar oricum habar nu am când mă voi apuca de ea. Din păcate.

* * * 
   "Numele meu de familie, după tată, fiind Pirrip, iar numele meu de botez fiind Philip, limba mea de copil mic n-a reușit să pronunțe din acestea două nimic mai mult și mai deslușit decât Pip. Și, pentru că îmi ziceam Pip, tot Pip mi-au zic și ceilalți.
   Dacă spun că Pirrip este numele de familie al tatălui meu, îmi întemeiez afirmația pe piatra lui de mormânt și pe spusele surorii mele – doamna Joe Gargery, măritată cu fierarul. Cum nu mi-am văzut niciodată tatăl sau mama, nici vreun portret al vreunuia dintre ei (căci au trăit cu mult înainte de..."

5 comentarii:

  1. Orice e mai bine decat reading-slump'ul in care ma aflu eu, nu am mai citit nimic de o vesnicie si ma chinui cu Nume de cod Verity si nu pentru ca e naspa, pentru ca nu am chef de nimic :|

    Nu as putea spune ca inceputul cartii ma incanta, dar stiu ca tot ce-i clasic incepe mai plictisitor si se dezvolta suuper bine. Chiar vreau sa citesc cartea asta si din aceasta colectie vreau sa ma apuc imediat de Tess d'Urbeville sau Jane Eyre, nu m-am hotarat inca care dintre cele doua. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact! Asta e cea mai nasoală chestie, faptul că-ți place o carte, dar nu ai niciun chef să o citești. E nașpa, deoarece tu vrei să o faci, dar nu ești în dispoziția necesară. :( Sper să-ți revii. :)

      Da, asta am observat și eu de multe ori, dar pe parcurs se mai schimbă, așa că uneori rămâi surprins. Eu ți-aș recomanda-o pe Tess, deoarece mie mi-a plăcut mai mult. :"> Dar e doar o părere, bineînțeles. :)

      Ștergere
    2. Tess sa fie atunci :) Ma atrag amandoua la fel de mult si nu prea conteaza pe care o citesc prima data atata timp cat apuc sa le citesc pe amandoua :)

      Ștergere
  2. Eu știu că am citit cartea pe la 12 ani, dar nu mai țin minte nimic din ea... Nu cred că aș vrea să o mai recitesc, de obicei nu sunt fană a recititului în general.
    Apropo, ai o leapșă de la mine: http://oaia-fantastica.blogspot.ro/2014/09/leapsa-asking-books-tag.html

    Spor cu cititul în continuare și abia aștept să văd ce crezi și despre volumul 2 din Temeraire!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uau, la vârsta aia? Te felicit, deoarece am văzut că stilul autorului nu e chiar foarte lejer. Nici eu nu prea o fac, doar foarte rar și la cărți care mi-au plăcut exagerat de mult.
      Mulțumesc pentru ea, sper să nu dureze foarte mult, deoarece am văzut că are ceva întrebări. :)

      Ah, sunt super fericită că am reușit să o termin! M-am încăpățânat și am terminat-o. ^^ Chiar începea să mă enerveze stagnarea asta. Sper ca până diseară să pot pune și recenzia, deoarece momentan nu o pot scrie din cauza faptului că trebuie să plec, și nu prea știu pe la ce oră mă voi întoarce. Oricum, mi-a plăcut mult! :)

      Ștergere