joi, 28 august 2014

Subiectul discuției: Seria mea favorită este...

Sunt foarte curioasă să știu ce serie v-a ajuns la inimă, și de ce a avut prilejul să se afle într-un astfel de loc onorabil. La mine este vorba – evident pentru cei ce nu și-au dat încă seama de acest lucru – de seria "Temeraire" scrisă de autoarea Naomi Novik. Da, cred că deja v-am terorizat pe unii cu seria asta, dar chiar nu mă pot abține să nu o laud! Scuze pentru cei care mă urmăresc. Cu toate că am citit de-abia un singur volum, al doilea așteptând cumințel în biblioteca mea, pot spune că m-am îndrăgostit de toată lumea creată de această autoare magnifică. De ce o consider o serie atât de interesată, în ciuda faptului că nu am apucat să lecturez decât un singur volum? Ei bine, pentru mine primul motiv ar fi faptul că apar dragoni, că subiectul principal sunt dragonii, acele creaturi superbe, de o eleganță și forță cum rar mai întâlnești. Dar și alte motive ar fi faptul că imaginația scriitoarei a dus-o până în punctul în care a ajuns să remodeleze – oarecum – istoria noastră. Toată acțiunea se petrece în perioada lui Napoleon Bonaparte, dragonii fiind introduși de către autoare pentru a ajuta diferite țări în războaiele date cu acesta. Mi s-a părut foarte fascinantă toată acea idee făurită, și chiar m-am gândit de multe ori cum ar fi fost dacă, într-adevăr, ar fi existat dragoni, iar omenirea chiar i-ar fi folosit ca arme. Și cu tot acest entuziasm debordant, tot aș mai fi avut o oare și care reticență, deoarece asta ar  fi însemnat să nu fie liberi, ci ținuți captivi. Chiar dacă mulți erau tratați foarte bine de către aviatorii lor. Și cu toate că am deja al doilea volum, Tronul de Jad, din păcate încă nu mă pot apuca de el din niște motive personale, iar acest lucru mă cam face foarte nerăbdătoare, dar și ușor nervoasă.


Aici sunt doar șase volume, dar ele sunt, de fapt, nouă. Ultimul, din câte știu, ar trebui să fie publicat în 2015 în America.
Mai am și alte serii care-mi plac, dar aceasta este pe primul loc. Dar în cazul vostru cum este, ce serie vă place foarte mult? Și cum am spus mai sus, aș fi curioasă să-mi spuneți și de ce v-a atras într-o așa măsură. Prin câteva mici argumente, nu vă cer mai mult. E frumos să împărtășim între noi aceste plăceri, nu?

12 comentarii:

  1. Mă faci din ce în ce mai curioasă în legătură cu seria asta, poate iau și eu primul volum de la Gaudeamus.

    Hmm, seria mea favorită. Primul răspuns care îmi vine în minte e "Stăpânul inelelor". Tolkien cred cu tărie că a fost un geniu, cu foarte multă imaginație. Îl admir sincer pentru lumea pe care a creat-o, pot crede fără niciun dubiu că ar putea fi reală. De asta și îmi place așa mult, chiar dacă se citește mai greu. Plus că personajele sunt foarte simpatice. Asta e singura trilogie pe care am cumpărat-o în întregime, fără să fi citit măcar primul volum, și nu regret deloc că am făcut-o. Cred că mi-aș fi tras palme acum dacă nu aș fi făcut asta, la un asemena preț nu mai găseam cărțile astea.
    A doua după asta e trilogia "Cântul vrăjitoarelor". Trebuia să o menționez și pe ea, nu e la nivel cu prima, dar e destul de aproape :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha-ha, tu mă corupi cu "Cântul vrăjitoarelor", iar eu cu asta! :)) Nu știu sigur, dar parcă la Bookfest le văzusem doar ca pachet de trei cărți. Poate la Gaudeamus nu va mai fi așa. Oricum, dacă nu te atrage și vrei să renunți, nu cred că pierzi mult, deoarece sunt ieftine. Mai mult de 28 de lei nu dai pe una. :)

      Chiar dacă nu l-am citit încă pe Tolkien, nu pot să te contrazic cu nici un cuvânt. Ai dreptate în tot ce-ai spus, deoarece omul ăsta chiar a fost și încă mai este un făuritor de magie.
      Să știi că mă așteptam, într-o oarecare măsură, să pomenești de trilogia asta. :D

      Ștergere
    2. Dacă găsesc pachetul la un preț acceptabil, cred că îl iau așa, până la urmă, mă îndoiesc că nu o să-mi placă, având în vedere că ne plac cam aceleași cărți :)
      Deci îi dai o șansă trilogiei, ca să înțeleg așa? :)) Nu puteam să nu o las nemenționată. Aș fi zis și de "Cimitirul cărților uitate", dar am uitat, eh, zic acum :))

      Ștergere
  2. Cred ca incep sa vreau si eu seria asta.
    Seria mea preferata? Nu stiu... Nu am gasit, cred ca pentru ca nu am reusit sa citesc toate volumele dintr-o serie, poate doar la JF. O sa ma mai gandesc.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă te vei gândi să o cumperi, nu știu de ce, dar presimt eu că-ți va plăcea. Adică, eu nu-i găsesc nimic care să o facă să nu merite să fie citită.
      Eu nu am citit-o, dar știu că e frumoasă și interesantă. :)

      Ștergere
  3. Daca-ti vine sa crezi e prima data cand aud despre aceasta serie. Nu am mai auzit nimic, in viata mea, despre ea, dar presupun ca traiesc eu pe alta planeta :))

    Sincera sa fiu nu prea stiu care e seria mea preferata, nu am citit prea multe, cred ca le-as putea numara pe degete, dar o sa aleg trilogia Shatter me :-?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu auzisem despre ea decât acum câteva luni. Și e apărută de ceva vreme la Nemira, plus că eu sunt la curent cu noutățile de la această editură. :)) Am rămas mască când am văzut ce cărți publicaseră, și eu nici măcar nu auzisem de ele. :))

      Și mie mi-a plăcut mult Shatter me! Oh, Warner! ^^

      Ștergere
    2. Inseamna ca mai trebuie sa trec si eu pe la Nemira, sunt cam paralela cu cartile lor. Tot ce stiu e ca au Urzeala tronurilor si asta deja ii face super tari :))

      Esti team Warner?? Doamne, am crezut ca nu voi gasi o astfel de persoana! In general toti sunt team Adam. Eu sunt si team Kenji un picut :)))

      Ștergere
    3. Eu mai știu câteva serii pe care încerc să le urmăresc. :)

      Mereu mi-a plăcut de el, și chiar dacă nici Adam nu îmi e chiar indiferent, tot mai mult înclin balanța în favoarea lui Warner. Eu am ceva (de multă vreme) când vine vorba de personaje mai puțin plăcute de ceilalți cititori. Nu neapărat negative, ci mai nesuferite. Îmi stârnesc mie interes. :) Kenji nu prea mă impresionează, dar e drăguț și amuzant. :D

      Ștergere
  4. Așa îmi place când cineva deschide o discuție la care își invită și cititorii să ia parte, mă simt importantă, haha.
    Deși am vorbit, foarte foarte mult despre seria asta deja, mda, este ciclul Moștenirea, cel cu Eragon. Nu cred că mai trebuie să explic de ce, am avut un întreg post dedicat numai pentru asta, haha.

    Oricum, alte serii... Hm, mi-au plăcut mult Cireșarii, rămân întotdeauna buni, pentru că nimic nu-ți poate insufla iubirea pentru tinerețe, prietenie și țară mai tare decât un grup de prieteni care-ți distrug inima și te fac să te simți, măcar puțin, gelos.
    Deși nu o pot numi preferată, dar a fost o serie amuzantă, simplă și bună pentru vară, care să te ușureze în urma lecturării cărților mai greoaie, aș zice și seria Fetele Gallagher. Deși YA, care de obicei nu-mi place, am considerat chiar drăguțe cărțile.

    Îmi mai place și Sword Art Online, asta e din cauză că personajul principal feminin, Asuna, mi-a furat inima în întregime. Este un personaj atât de puternic, și dragostea pe care o are pentru personajul masculin mi se pare atât de frumoasă ;w; Eu practic citesc doar ca să văd dacă iubirea dintre ei va triumfa în cele din urmă și îmi place doar din cauza lui Asuna.

    Și deși încă nu am citit aceste serii (fie deloc, fie în întregime), am o presimțire că o să-mi placă, mult, Percy Jackson, Legendele Clanului Otori, dar și Harry Potter și Temeraire! Prea multe serii lungi, prea puțin timp și motivație, aaah!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uneori e bine să se deschidă și astfel de discuții. Sunt interesante, și în felul ăsta mai afli și câte ceva nou despre alți bloggeri. :) Aici te înțeleg perfect deoarece, din câte se vede, și eu sunt la fel cu Temeraire. Doar că la tine ține și de copilărie, și e ceva mult strâns închegat. :)

      Nu am citit niciodată Cireșarii, dar poate o voi face cândva, când voi simți nevoia să mă dispresez de lecturile astea mai moderne, ca să zic așa.

      Tu ai ceva strâns în portofoliul tău, din câte observ. Și mă bucur că se mai găsește și cineva care e atât de pasionat, și-și adună toate aceste minunății la un loc. Să știi că te invidiez puțin, deoarece eu nu prea am atâtea adunate, sunt cam pretențioasă sau doar leneșă, sau poate și puțin fricoasă. Încă nu știu pe care din cele trei să sau vina.

      Ștergere
    2. Când o vei face, sper din toată inima că-ți vor plăcea. Există un cireșar în inima fiecărui om care a citit această carte.

      E amuzant, pentru că mi-am spus, de nenumărate ori, că nu am energia emoțională necesară pentru a mă apuca de prea multe serii. Și acum că, cumva, le am, îmi este și mie frică să mă apuc de ele. Nu știu la ce să mă aștept, nu știu dacă o să le iubesc așa cum merită...
      Eu nu sunt chiar așa de pretențioasă în legătură cu ce cărți îmi cumpăr, e amuzant chiar cât de ușor îmi arunc banii pe orice îmi sună mie măcar puțin interesant. Acum mă simt doar puțin... plutind în derivă, pentru că nu știu de ce serie să mă apuc mai întâi, haha. (deși momentan citesc seria „Cimitirul cărților uitate”, care culmea, e împrumutată)

      Ștergere