sâmbătă, 30 august 2014

Citite: august 2014

Luna aceasta a fost mult mai productivă când a venit vorba de citit, deoarece am beneficiat și de acele două săptămâni în afara Bucureștiului, care m-au îndemnat mai mult la lectură. Eu sunt foarte mulțumită de cum s-a desfășurat luna august în materie de cărți, și acum că mai sunt două săptămâni până la începerea anului școlar, știu că de acum încolo voi fi mult, mult mai strâmtorată cu timpul liber. Din păcate.
* * * 
Mi-a plăcut mult cartea, și așteptam de multă vreme să pun mâna pe ea ca să pot să o citesc. Oricum, sunt sigură că toți ați auzit de Jane Eyre, și dacă nu i-ați citit povestea, presupun că v-ați uitat măcar la film. La unul dintre cele două – din câte știu eu – variante. Dar dacă nu, eu vă recomand să le faceți pe amândouă, deoarece nu aveți ce pierde. A fost o carte foarte frumoasă! 5 stele din 5RECENZIA

Nu știu cât de mult le-au plăcut altor cititori această carte, dar eu am iubit-o atât de mult, încât a ajuns cartea preferată din anul ăsta, și nu știu care va reuși să o detroneze alta până la sfârșitul lui 2014. Sincer, chiar nu mă așteptam să-mi placă atât de mult, în ciuda faptului că am văzut filmul, dar se pare că atunci, într-adevăr, cartea bate filmul. De cele mai multe ori. M-a emoționat foarte mult povestea lui Tess, și aproape că am vărsat lacrimi la final. Citiți-o că e frumoasă și merită cu adevărat. +5 stele din 5RECENZIA 


Aici vine vorba de un alt tip de poveste. O bibliografie cutremurătoare a unui tânăr nord coreean ce reușește să evadeze dintr-un lagăr de muncă din Coreea de Nord. Nu recomand nimănui să o citească, ci este necesar să o facă, după umila mea părere. Dar dacă vrei să te apuci de ea, consider că trebuie să urmezi niște criterii, deoarece este o carte care trebuie citită în liniște, fără alți factori externi care să te perturbe. Eu consider că este nevoie de concentrare și atenție. Citiți Evadare din Lagărul 14, neapărat! 5 stele din 5RECENZIA

O poveste tragicomică a unei bătrâne ce toată viața a fugit de lumea exterioară, până într-o anumită zi când se gândește să evadeze din cochilia ei. A fost o plăcere să o citesc, drăguță și amuzantă pe alocuri, cartea autoarei norvegiene Kjersti Skomsvold, te pune pe gânduri atunci când vine vorba de bătrânețe și singurătatea care vine odată cu ea. Este trist și totodată adevărat ceea ce a reușit să scoată la iveală această scriitoare. 3 stele din 5. RECENZIA

Faptul că am recitit Enigma Otiliei deoarece îmi trebuie, din nou, anul acesta la școală, cred că se pune ca o carte citită. Nu i-am făcut recenzie fiindcă toată lumea știe de ea, plus că e o lectură pe care eu consider că, în ciuda faptului că se predă în liceu, se merită a fi citită și chir dacă nu-ți trebuie la școală. De fapt, e singura carte de genul care mi-a plăcut să o citesc, atunci când am fost nevoită să o fac. Bineînțeles că are 5 stele din 5 pentru mine, deoarece, pur și simplu e printre preferatele mele pe Goodreads.


Voiam să-i fac recenzie Domnișoarei Christina, dar m-am răzgândit în ultimul moment. Spre marea mea rușine, aceasta și Șarpele, sunt singurele cărți citite de la Mircea Eliade. Am avut o tentativă, cândva, să mă apuc de Maitreyi, dar m-am luat cu alte cărți, și am lăsat-o la o parte. Și chiar îmi place cum scrie autorul! Domnișoara Christina a primit 3 stele din 5, iar Șarpele 4 stele din 5. Mi s-a părut a doua mult mai interesantă decât prima, părerea mea.


Ei bine, cu acest roman am avut reale bătăi de cap. Nu știu, dar eu aveam mai mari așteptări de la această carte. Foarte mari, din păcate. Chiar nu mă gândeam absolut deloc că mă va dezamăgi atât de tare, făcându-mă aproape să o urăsc! A cam reușit să mă lase rece atunci când am terminat-o, din nefericire conținutul nefiind deloc cel așteptat, în ciuda coperții, a descrierii, dar și a titlului super tare. 2 stele din 5. RECENZIA





* * *
Voi fi plecată câteva zile, și acolo unde voi merge nu prea voi avea ce face, așa că-mi voi lua câteva cărți cu mine. De-asta am și făcut această postare mai devreme, iar când mă voi întoarce o voi face și pe cea cu noile cărți cumpărate. Să aveți niște zile minunate! :)

10 comentarii:

  1. Jane Eyre e urmatoarea pe lista mea de lectura, dupa vreau sa citesc si Tess d'Urberville, mi le-am achizitionat recent pe amandoua <3
    Evadare din Lagărul 14 am inteles ca e o poveste socanta si adevarata, lucru care ma inspaimanta putin.

    Eu am fost putin cam lenesa luna asta :D Sper sa-mi revin.
    Lectura placuta in continuare! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amândouă sunt foarte frumoase, dar deja știi asta. :) Lectură plăcută.
      Da, e ceva mai diferit decât ceea ce-am citit eu până acum, dar pe mine m-a ajutat să înțeleg unele lucruri mult mai bine.

      Mulțumesc la fel! :)

      Ștergere
  2. Acum vreau și eu să citesc "Tess d'Urberville" :) Am văzut că mi-ai recomandat pe Goodreads "Evadare din lagărul 14", dar nu știu ce să zic, sună deprimant și momentan mi-am propus să evit chestiile de genul. Poate într-o zi o voi citi.
    Ai avut o lună bună să zic așa, majoritatea văd că ți-au plăcut. Eu tot zic că citesc mai mult, dar nu se întâmplă niciodată, lenea asta :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, păi atunci când te vei gândi să o citești, sunt foarte curioasă să-ți știu părerea. Chiar dacă sunt foarte sigură că va fi o revoltă mai mult.

      Din fericire, da, am avut o lună multă mai bună. Eu zic că decât să te forțezi și să nu înțelegi nimic după, mai bine o iei mai ușor. :)

      Ștergere
  3. Trebuie sa citesc Enigma Otiliei cat de curand, vad ai ai citit ceva luna asta, eu habar-n-am ce am citit :)).
    Lenea a pus stapanire si pe mine de ceva timp.
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie, trebuie, e foarte faină! :)
      Să fiu sinceră, acum a cam pus și pe mine. :)) Din nou, fir-ar să fie!

      Ștergere
  4. felicitari, eu am fost mai lenesa :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Poate îți vei reveni și tu. :)

      Ștergere
  5. Jane Eyre nu am terminat-o, Domnisoara Chrstina e nuvela mea preferata <3 Iar Enigma Otiliei mi s-a parut enervanta:))) Restul nu le-am citit dar niciodata nu e prea tarziu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie nu mi-a plăcut atât de mult "Domnișoara Christina". De fapt, a avut unele fragmente în care m-a enervat, iar filmul făcut acum, din 2013 parcă, după părerea mea, e o porcărie. Ah, mie mi-a plăcut la nebunie! ^^

      Ștergere