vineri, 15 august 2014

#6 Leapșă: Summer in a bag of books

Văzusem leapșa din seara de dinainte să plec, dar am fost cam obosită și nu prea am mai avut chef să o fac atunci. Și am întârziat atât de mult cu ea, deoarece voiam să postez mai întâi recenziile. Oricum, îți mulțumesc foarte mult Leontina pentru dedicație, și cum mai sunt câteva săptămâni din vară și încă mai poți merge la mare, se mai încadrează în timp.  

Reguli:
– selectați în tag cărți citite recent (în ultimii 1-2 ani);
– încorporați în postare imaginea tag-ului;
– dați tag-ul mai departe.

1. Drumul spre mare: o carte pe care ai așteptat de mult să o citești.
Destine pierdute, primul volum al seriei "Dincolo de moarte" de Adina Speteanu. S-a întâmplat anul trecut, atunci când l-a lansat la Gaudeamus iar eu nu am putut ajunge. De-abia în februarie anul acesta am reușit să pun, în sfârșit, mâna pe el. 

2. Răsărit de soare: cartea la a cărei lectură abia așteptai să te întorci după ce te trezeai dimineața.
Dragonul Majestății Sale de Naomi Novik. Chiar dacă am terminat-o de citit acum puțin timp, parcă ar fi trecut o veșnicie de fapt. Mi-a plăcut mult de tot cartea, iar seara când trebuia să mă culc, o făceam mai mult pentru că mama zicea că o să ajung precum un zombie. Și cititul ăsta, cât de bun o fi, ar trebui să nu înlocuiască somnul, tot obișnuia să-mi spună.

3. Apus de soare: o carte pe care ai stat să o citești noaptea.
Aici este vorba de Fericirea începe azi de Jamie McGuire, și pot spune că această carte am citit-o într-un timp foarte scurt. Șase ore mai exact. Începusem să o citesc ziua, dar parcă nu mergea ceva, așa că am lăsat-o pe mai târziu, și când s-a înserat, am zis să-i dau o șansă la acea oră. Am stat cred că până la ora două sau trei noaptea să o termin, și cu toate că nu a fost o carte care să mă fi dat pe spate, a fost drăguță și mi-a făcut o mare plăcere să o citesc. Și nu regret că mi-am pierdut ore din somn pentru a mă dedica ei.

4. Perla de scoică: o carte la care nu aveai mari așteptări, dar pe care ai considerat-o excepțională după ce ai terminat-o.
Aici este vorba de Rosu ca sângele, primul volum al trilogiei "Albă-ca-Zăpada" de Salla Simukka. Mi-a plăcut cartea, și cu toate că alții nu au considerat-o atât de bună, la mine a fost cu totul altceva. Poate am fost și ușor influențată de faptul că eu nu prea le am cu genul acesta de cărți, mai cu mister, gen crime, așa că de-asta am considerat-o foarte bună.

5. Arsură de soare: o carte care te-a enervat rău, cu care ai avut o experiență neplăcută.
Asta chiar că e o arsură nespus de dureroasă, pe care sper să nu o mai am multă vreme de acum încolo; sper că niciodată. Este vorba de Fluturi de Irina Binder, o carte care m-a dezamăgit în multe feluri. A fost pentru mine ca un pumn dat în față, deoarece, după ce am cumpărat-o, am terminat-o cu chiu cu vai din cauza faptului că nu mi-a plăcut aproape de nici o culoare. Oricum, între cele două tabere care s-au format: excepțională și slabă, mă încadrez în categoria persoanelor care au considerat-o slabă. A fost un mare eșec pentru mine, și cred că cel mai important lucru pe care l-am învățat în urma cumpărării aceste cărți, a fost să fiu mai atentă atunci când vreau să-mi achiziționez ceva. Mult mai atentă!

6. Valurile mării: o carte care a fost multă vreme pe val și care ți-a plăcut și ție.
Cred că aici voi spune pas, deoarece în ultimii doi ani nu prea-mi amintesc să fi citit o carte care să fie la modă, să o fi citit multă lume și să fi auzit numai lucruri bune despre ea. Nu știu, momentan nu-mi apare nimic în cap, dar ca să pun totuși o carte, mă rezum la Circul nopții de Erin Morgenstern. Nu știu dacă a fost chiar pe val, dar eu am auzit destul de des despre ea la bloggerii pe care-i urmăresc.

7. Caniculă: o carte care ți-a dat bătăi de cap, pe care ai citit-o greu.
Ion de Liviu Rebreanu, se pune? Am avut-o de citit pentru clasa a zecea, dar a trebuit să dau peste ea și în a unsprezecea. Am urât cu tot sufletul meu această carte, și am citit-o nespus de greu. Nu i-am găsit rostul deloc acestei cărți, și am fost foarte fericită când profesoara de română nu a mai dat test din ea, ci ne-a ascultat. 

8. Briza mării: o carte simplă, pe care o consideri lectura ideală pentru vacanță.
Pași pe nisip de Nancy Thayer. A fost o carte simpluță, despre viața unor surori ce încearcă să-și găsească fericirea, sau cam așa ceva. Am citit-o acum ceva timp, așa că nu prea mai știu ce se întâmplă prin ea. Dar a fost drăguță, și chiar e lectura ideală pentru vacanță.

9. Bronz: o carte care a lăsat o amprentă asupra ta.
Clar aici este vorba de Evadare din Lagărul 14 de Blaine Harden. Nici nu se pune problema ca amprenta să nu fie mare, în condițiile în care cartea urmărește o parte din viața unui tânăr – dar și a altor oameni – într-un lagăr de muncă din Coreea de Nord. Iar cartea este, de fapt, o bibliografie. Tot ceea ce-am putut citi acolo întrece lagărele lui Hitler și Stalin, plus că – greu sau nu de crezut –, cele din Coreea de Nord încă mai există, în ciuda faptului că Kim Jong-un, actualul conducător, refuză să spună că mai sunt funcționale. Cartea trebuie citită neapărat, dar nu în grabă, ci trebuie să-ți aloci timp liber și liniște pentru a o digera cum trebuie. Chiar dacă nu are mai mult de două sute și ceva de pagini.

10. Vacanța de vară: o carte care ți-a plăcut mult, dar apoi ai regretat că ai terminat-o așa de repede.
Mi-a fost cam greu să mă decid în legătură cu această carte, deoarece nu știam sigur la ce categorie să o pun, 2, 9 sau aici. Dar, într-un final, am ajuns la concluzia că regretul pentru faptul că am terminat-o, a fost cu mult mai mare decât amprenta lăsată și entuziasmul. Este vorba de Tess d’Urberville de Thomas Hardy. Am citit-o în circa două zile, și mi-ar fi luat mai puțin ținând cont de faptul că reușeam cu greu să o las din mâna, dar nu puteam citi non-stop, fără pauze; aerul de țară e tare obositor! Mi-a plăcut nespus de mult, și chiar regret foarte tare că am terminat-o, și că autorul – crud! –, nu i-a făcut o continuare. Mi-ar fi plăcut și aș fi fost foarte curioasă să aflu în continuare povestea a ceea ce a lăsat Tess în urma ei.

*

Până să ajung eu să o fac, cred că a luat-o deja toată lumea, așa că nu prea știu cui aș putea să o mai dedic. Am văzut-o pe multe blog-uri, deci sunt sigură că a trecut prin mâinile tuturor. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu