joi, 24 iulie 2014

Subiectul discuției: Cărți la bunici & Lectură în natură

Este oficial pentru mine – nu eram sigură când voi pleca, așa că eram puțin încurcată cu planurile mele –, sâmbătă voi pleca în sfârșit la bunici. Doamne, de-abia aștept să ajung, deoarece îmi place enorm de mult să mă duc la ei; poate se datorează și faptului că am fost crescută acolo, așa că mă simt mult mai atrasă de locurile acelea decât sora mea, care preferă orașul. Două săptămâni voi încerca să mă deconectez de tot de internet – de laptop mă voi folosi doar ca să scriu –, deoarece vreau să mă reîncarc cu energie și forță pentru anul școlar care va urma; ca să faci față clasei a doisprezecea ai nevoie de toate forțele necesare. Așa că, atunci când mă voi întoarce, sper să recuperez postările noi de pe blogurile pe care le urmăresc cu atâta drag. 

Cum nu pot pleca fără să nu-mi iau cu mine cel puțin o carte, mi-am făcut o selecție, și am ajuns la minunatul număr de șapte cărți pe care sper să reușesc să le termin până mă voi întoarce. 

  1. Silmarillion de J. R.R. Tolkin. M-am tot gândit și răzgândit de nu știu câte ori, de nu știam ce să mai fac. Eu am un principiu al meu care spune cam așa ceva: Andreea, trebuie să-i citești cărțile lui Tolkin în ordine, așa că nu poți începe Stăpânul inelelor până ce nu te apuci de Hobbitul. Cum cea din urmă nu a fost încă cumpărată, celelalte trei încă mai trebuie să stea pe tușă; sper că nu mult. Dar bătălia dintre elfi și Morgoth o consider independentă, așa că am ales că o citesc ca atare. 
  2. Jane Eyre de Charlotte Bronte. Am văzut filmul, mi-a plăcut mult, și am zis că nu se poate să nu mă apuc și de carte cât mai repede. 
  3. Tess d'Urberville de Thomas Hardy. Dorința mea când a venit vorba să mi-o achiziționez, nu se afla pe listă de foarte multă vreme. Dar cum tot am văzut-o în magazine acum câteva zile, am zis de ce nu. 
  4. Evadare din Lagărul 14 de Blaine Harden. Cum am spus în postul cu noi achiziții numărul 3, această carte va fi o provocare pentru mine – o alta, de fapt –, deoarece de la Omul în căutarea sensului vieții de Viktor Frankl, nu am mai avut de-a face cu lagărele de concentrare. Dacă în a doua a fost vorba de Germania și lagărul de la Auschwitz, în cea a lui Blaine Harden, bibliografia ne duce tocmai în Coreea de Nord. Și am auzit că acolo chinurile au fost de o natură și mai groaznică. Într-un fel mă bucur că nu este foarte lungă.
  5. Cu cât merg mai repede, cu atât sunt mai mică de Kjersti Skomsvold. De când am luat-o de la Bookfest, nu am apucat să o încep, cu toate că este extrem de scurtă, și aș putea-o termina în două ore, să zic. Dar cred că și așa este prea mult. 
  6. Enigma Otiliei de George Călinescu. Cred că aceasta este singura carte pe care am primit-o ca lectură de la școală – până acum –, și care îmi va face cea mai mare plăcere să o recitesc. Pur și simplu mi-a plăcut la nebunie! Bineînțeles, nu cred că va primi recenzie, dar cert este că îmi este la inimă. Și că veni vorba de lectură școlară: are cineva habar de unde aș putea să-mi cumpăr Iona de Marin Sorescu? Am căutat-o pe net și nu am găsit-o online nici să o cumpăr, dar nici să o citesc de undeva. Și chiar o vreau, deoarece tot o caut ca disperata de când am intrat în vacanță!
  7. Domnișoara Christina. Șarpele de Mircea Eliade. Nu prea am citit Mircea Eliade, cu toate că știu că este un scriitor extraordinar, și cum nu mi s-a cerut până acum nici la școală, nu m-am gândit să o fac din propria-mi inițiativă. Dar niciodată nu este prea târziu, nu? Cred că ăsteia îi voi face recenzie, cred. 

Acestea sunt toate, într-un număr destul de mare, dar în două săptămâni cred că mi-ar fi puțin rușine să nu reușesc să le citesc. Recenziile le voi face pe un caiet, deoarece, cum am spus, mă voi conecta la laptop doar pentru a scrie la Pigmentul lebedei; sper să reușesc și acolo, deoarece aerul și peiajele de țară te cam atrag în mrejele lor, și renunți la cam tot ce ți-ai propus de acasă. O spun pe propria-mi experiență! Inițial am vrut să pun și Seraphina de Rachel Hartman, dar cred că până diseară o voi termina.

Vă doresc în aceste două săptămâni numai bucurii, mult noroc cu ceea ce veți dori să citiți, să nu fiți dezamăgiți atunci când terminați o carte, și, în continuare, o vacanță cât mai reușită! 

4 comentarii:

  1. Lectură plăcută!
    "Enigma Otiliei" a fost singura carte citită în liceu, din cele trei mari și late la care m-am încumetat, care mi s-a părut mai simpatică, dar am urât finalul din tot sufletul, încă îl urăsc :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, știu cum e sentimentul cu ura! :)) Și la fel a fost și la mine, pe restul le-am citit cu chiu cu vai.

      Ștergere
  2. Distractie placuta! Si sper sa reusesti sa-ti termini cartile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc! :) În mare, am reușit.

      Ștergere