luni, 2 iunie 2014

The Amazing Spider-Man (2012)

Notă: 4 din 5 stele
Descrierea: Peter Parker e un adolescent care, ca toți adolescenții din lume, încearcă să-ți dea seama cine e și ce l-a determinat să se formeze în felul în care s-a format. Rămas fără mamă și tată, Peter a crescut cu mătușa May și de unchiul Ben. Peter s-a dezvoltat într-un adolescent ciudat, care e sâcâit și agresat de colegi de clasă, nu își găsește cuvintele când interacționează cu fetele și preferă să fie singur. El găsește o servietă misterioasă de-a tatălui său, care îi dă indicii ce l-ar putea ajuta să înțeleagă de ce i-au dispărut părinții atunci când era mic. Cercetările sale îl duc într-un punct în care intră în conflict de interese cu Dr. Curt Connors, fostul partener al tatălui său. Connors lucrează în laboratorul Oscorp și are un alter-ego, The Lizard. Peter e mușcat accidental de un păianjen radioactiv și acest eveniment îi aduce super-puteri, dar și dorința de a continua munca tatălui, așa că începe să lucreze alături de Connors la Oscorp. Însă, The Lizard și tânărul Spider-Man ajung în confruntare directă. În același timp, Peter experientează prima dragoste de la liceu, cu Gwen Stacy, care e în stagiu de practică la Oscorp. Peter și Gwen trec prin provocările aduse de dragoste, angajament și secrete.

Recenzia: Am vrut să fac o recenzie neapărată acestui film deoarece nu mă așteptam absolut deloc să găsesc ceea ce-am văzut. Spun acest lucru, fiindcă sunt o mare fană a vechiului Spider-man, jucat de Tobey Macguire, și nu-mi imaginam un altul care să-i ia locul. Am tot amânat să văd filmul ăsta de multe ori, spunând că o voi face numai atunci când voi muri de plictiseală și numai el va mai fi speranța de-a mă scoate din moleșeală. De parcă un film pe care nu dorești să-l vezi, te face să te simți mai bine!

Dar cum s-a întâmplat, am văzut o recenzie a părții a doua din film, pe blogul Leontinei, unde tot spunea că a fost frumos, și am zis: fie ce-o fi, mă uit ca să scap și să nu-l mai am în cap. Faptul că nu doream să-l văd absolut deloc, s-a datorat minții mele prea eronate, care spunea în felul următor: nu, puștiulică care-l joacă pe Peter Parker merge mai mult pentru desene, și ce-i cu titlul? "The Amazing", sună ca și cum m-aș uita la o parodie ieftină a filmului original. Nu fraților, nu a fost deloc așa. Puștiulică de care tot ziceam, Andrew Garfield, mai exact, și-a jucat rolul atât de bine de la început până la sfârșit, încât mai aveam puțin și-l detronam pe Tobey de pe piedestal. Și "Uimitorul", ei bine, chiar e așa! Costumul a fost foarte bine lucrat, felul cum se mișca era mult mai dinamic, mai săltăreț decât celălalt, arăta întra-devăr cum se juca el cu răufăcătorii și cu șopârloiul ăla, ia replicile, să nu mai zic de ele. Avea Peter ăsta nou niște cuvinte când se bâțâia în stânga și în dreapta, de te făcea și mai mult să te uiți la el.

Și să vorbesc puțin și despre Mary-Jane Watson, iubita lui Peter, care nu se mai numește așa, ci Gwen Stacy, ce a fost jucată de Emma Stone. Pot spune că la început, când eram mai rezervată dacă să mă uit sau nu la film, ea era singura, dar singura persoană care m-a făcut să merg înainte, deoarece o iubesc ca actriță. În filmul ăsta a jucat mai mult decât perfect; nu aveam la ce să mă aștept decât la lucrul ăsta din partea ei.

În legătură cu modul cum a fost construită povestea, ei bine, începutul a fost mult mai diferit decât precedentul. Efectele au fost foarte bune, costumele la fel; chiar mi-a plăcut mult, și mă bucur că am fost dezamăgită în privința lui. A cam început să-mi placă și actorul care-l joacă pe Peter; poate mă voi gândi să mă mai uit și la alte filme cu el.

Acum câteva zile m-am pus să văd și partea a doua, dar încă era versiunea de la cinema, și nu mi-a plăcut cum se vedea și cum se auzea, așa că am zis să mai aștept puțin până apare cum trebuie. Și de pe Torrent nu-l iau deoarece am zis să văd până unde-mi merge răbdarea. De-abia aștept să-l văd!

2 comentarii:

  1. Mă bucur să văd că recenziile mele conving oamenii să dea o șansă anumitor lucruri, cum ar fi aici acest film :) Recunosc că nu mă așteptam.
    Revenind, mă bucur că ți-a plăcut :) Eu una nu sunt cel mai mare fan a lui Maguire, deși la drept vorbind nu am nimic împotriva lui ca Spider-man, doar că noul actor mi s-a părut mai bun. Mi se par mult mai amuzante versiunile astea decât precedentele, ceea ce îmi amintește de desenul animat cu el la care mă uitam, mi se par mai apropiate de cum ar trebui să fie de fapt Spider-man, nu știu cum să explic.
    Sunt curioasă să aflu ce vei crede despre al doilea film, după ce îl vei vedea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu mă așteptam să-mi placă, sincer. :) Bine, nici eu nu sunt o fană înfocată a actorului, dar cum el a fost singurul care l-a jucat pe Spider-man, nu prea îmi imaginam altul în rolul lui. Dacă stau bine să mă gândesc, vorbind de desene, e o versiune a lui pe Diseny, nouă, Senzaționalul om păianjen. Nu știu dacă știi de el. Și dacă ar fi să analizez puțin, ăsta chiar merge mănușă cu filmul. :D Replicile, felul cum se comportă, drăcușorii ăia care-i umblă prin cap. Și parcă ar și semăna puțin.
      Am văzut puțin din el, și din ce am reușit să observ, cred că-mi va plăcea și ăla.

      Ștergere