duminică, 1 iunie 2014

Bookfest 2014: Invitat de onoare Polonia

Acum o săptămână a fost ziua mea de naștere, așa că rudele tot au venit pe la mine, și în loc să-mi dea cadouri materiale, mi-au dat bani. Mi se pare mult mai bine așa – și nu neapărat este vorba de mine –, deoarece decât să riști să-i iei ceva persoanei respective și să fii sigur dacă i-a plăcut sau nu. Bineînțeles că în față nu o să-i spun niciodată nimănui acest lucru. Dar revenind la subiectul principal. Am mai primit și de la părinți, așa că bugetul m-a ajutat mult să-mi măresc turnulețul de cărți pe care doream să mi-l clădesc. Cu toate că nu prea mă dau eu în vânt după zilele de naștere, adică nu mă entuziasmez în vreun fel când vine ziua mea, de data aceasta am așteptat-o cu multă nerăbdare. 

În sfârșit am ajuns și eu la Bookfest, și parcă aveam impresia că această ediție o voi pierde, ceea ce nu-mi doream absolut deloc. Cât de ocupată am fost zilele astea în care târgul a fost deschis, fiecare zi care trecea, mă enerva. Nu mi-am cumpărat în viața mea atâtea cărți într-o singură zi, mai exact paisprezece. Bine, trei nu sunt ale mele, deoarece: Matematică: exerciții, probleme și teste pentru clasele I-IV este a surorii mele, Gramatica limbii franceze este a tatei, iar Cronica păsării-arc de Haruki Murakami este cadoul meu pentru ziua unei prietene. Eu sper să-i placă, deoarece voiam neapărat să-i cumpăr ceva de citit – având în vedere că am observant că-i placă să citească –, și dintr-o sumedenie de frumuseți, m-am gândit să mă opresc la acest autor. Într-un fel mi se pare ciudat faptul că nu am citit nimic de acest autor, dar totuși eu îi dăruiesc ceva scris de acesta, cuiva. Sper sincer de tot să-i placă; deja sunt puțin emoționată să văd cum i se va părea, după ce o va primi și citi. 

Printre aceste unsprezece cărți care-mi aparțin strict mie, se numără două care m-au făcut nespus de fericită când le-am văzut pe rafturile editurilor. Acestea sunt Anotimpul fructelor de mango de Amulya Maladi și Eve din propria-i ruină de Ananda Devi. Spun că m-au făcut fericită – cu toate că și celelalte pe care mi le-am achiziționat m-au bucurat când le-am văzut plătite și în sfârșit ale mele –, deoarece cu acestea am o poveste a mea. Prima, cea a autoarei indiene, nu mă așteptam absolut deloc să o găsesc la târg, deoarece aceasta a fost publicată în 2010, deci acum patru ani, iar la târguri nu prea aduc cărți apărute în anii trecuți; cel puțin eu nu prea am văzut. Iar dacă se întâmplă să fie, nu sunt cele pe care mi le doresc eu. Cel puțin așa mi s-a întâmplat mie. Dar cu aceasta a fost cu totul și cu totul diferit. Plus că am găsit-o și la un preț foarte bun, doar 15 lei. Iar a doua, o cumpărasem prin clasa a noua, dar – proasta de mine! – am uitat-o în bancă la școală, și am avut ce plânge după ea și a mă blestema pentru neglijența mea. E printre cărțile pe care le-aș ține lângă mine multă vreme, este minunată, magnifică, și-mi place la nebunie. Poate-i voi face și o recenzie, acum că pot scoate mici citate din ea.  

Ca atât am avut de spus ca introducere, plus că vreau îmi cer scuze din cauza imaginii puse; cărțile sunt așezate invers, așa că nu se pot citi cu ușurință titlurile. De-abia acum am văzut, iar cărțile au fost deja aranjate pe rafturi. Oricum, le voi enumera eu mai jos, în ordinea în care apar în poză, de jos în sus, așa că nu va fi o problemă. 
                                                             * * *
1. Urzeala tronurilor: Încleștarea regilor (vol. I-II) de George R.R.Martin. Sincer, credeam că o avea vreo recenzie, ceva, dar a avut același preț ca și cel din librării. Chiar mă așteptam la această ieftinire, și am fost destul de dezamăgită să aflu că m-am înșelat. Și cu toate acestea, ultimul meu gând a fost să mi-o achiziționez, și acest lucru am și făcut. Și cu toate că nu știu când mă voi apuca de ele - deoarece necesită niște timp pentru a fi digerate, iar primul volum încă nu a fost făcut complet de creierul meu - am vrut să le am pe acestea două în biblioteca personală. Pot spune că deja știu în principu ce se va întâmplă în Încleștarea regilor, deoarece sunt printre acele persoane care urmăresc serialul Game of Thrones. 

2. Eve din propria-i ruină de Ananda Devi. De-abia aștept să o recitesc, și sunt foarte curioasă să văd ce sentimente îmi va produce, față de cele din clasa a noua. Dar până atunci, tot o recomand cu mare drag, în ciuda a ceea ce ascunde printre file. 

3. Jocurile destinului de Douglas Kennedy. Țin minte că spusese într-o leapșă acum ceva timp, faptul că mi-o doresc foarte mult, și chiar dacă este un monstru de carte - are în jur de 700 de pagini - nu consider că este un inconvenient. Eu ador cărțile uriașe, iar Editura Trei m-a ajutat, reducându-mi-o cu 25% din prețul inițial. 

4. Regatul Umbrelor, primul volum din trilogia "Grisha" de Leigh Bardugo. De când a fost publicată în România - și nu numai - am auzit tot felul de lucruri despre ea, marea majoritate dintre ele, fiind laude și aprecieri aduse acestei trilogii. Eu sper să-mi placă, deoarece ar fi păcat să nu fie așa, având în vedere că are o copertă atât de frumoasă. Și pe lângă părerile celorlalți cititori, îmi place să cred că descrierea de pe spate nu mă va dezamăgi.

5. Anotimpul fructelor de mango de Amulya Maladi. Nu prea am avut prilejul să citesc cărți citite de autori străini - în afară de americani și englezi -, și mai ales de cei indieni, dar aceasta chiar mi-a atras foarte mult atenția. Descrierea de pe spate mi-a adus puțin aminte de filmul "Prințesa și soldatul", în care protagoniștii principali au fost tot o indiancă și un american. A fost foarte emoționant acel film, și sper să fie la fel - dacă nu și mai mult - această carte, chiar dacă legătură atât de mare dintre acestea două, nu cred că este foarte mare. 

6. Cu cât merg mai repede, cu atât sunt mai mică de Kjersti Skomsvold. După numele scriitoarei, se poate observa faptul că nici aceasta nu este una foarte englezoaică sau pe aproape. Din câte am aflat este din Peninsula Scandinavă, și dacă nu mă înșel, din Norvegia. Sau era Finlanda? Eh, în Scandinavia. Cărticica - pentru merită un diminutiv - este una destul de scurtă, și nu are nici mai mult, nici mai puțin decât 119 pagini. Am citit și un mic fragment pe internet, și mi-a plăcut mult ceea ce-am găsit; mi s-a părut ceva mai diferit. 

7. Ani cu alcool și sex, al doilea volum din trilogia "Sânge satanic" de Cristina Nemerovschi. Aici mă pot considera norocoasă, deoarece am primit și autograf la ea. Am ajuns fix când autoarea voia să plece, așa că am înșfăcat cartea de pe măsuță și m-am dus ca un glonte la ea. E foarte drăguță scriitoarea, și mă bucur nespus de mult că m-am întâlnit cu ea.

8. Specimenul, primul volum din seria "Invadatorii" de Andrei Trifănescu. Este printre puținele cărți pe care încă nu le-am citit, și deja m-am îndrăgostit de ea. Este posibil așa ceva? Îmi place titlul la nebunie, coperta mi se pare super genială, iar descrierea e magnifică. Mi-aș fi dorit și un autograf de la autor, dar din păcate nu era la stand atunci când am ajuns eu.
9. Contesa Aneke, primul volum din trilogia "Ultima vrăjitoare din Transilvania" de Anna Vary.

10. Mathias, al doilea volum din trilofia "Ultima vrăjitoare din Transilvania" de Anna Vary. Aceste două volume m-au mângâiat dulce pe la urechi, deoarece au ceva al lor, mișto și foarte tare. Nu știu cum să mă exprim mai exact, dar sunt foarte tari, și de-abia aștept să le devorez. Știu că va apărea cât de curând și al treilea volum, Alexandra, dar nu știu exact când. Și am uitat să menționez, aceste două volume, împreună cu Specimenul și Ultimul avanpost de Lavinia Călina, fac parte din colecția Cărțile Arven de la editura Herg Bennet.


* * *
Sper ca zilelea astea, dacă nu cel târziu în weekend, să fac recenzia cărții nu pleca... de Douglas Kennedy, deoarece am terminat-o de curând; m-am lungit cu ea atât de mult din cauza școlii. Merită una cât mai lungă; a fost superbă, fenomenală și foarte bună.

P.S: La mulți ani de ziua copilului! Voi copii mici și mari, să vă bucurați toată viața de aceste momente frumoase. 

7 comentarii:

  1. Lectură plăcută!
    Eu abia aștept să apară volumul trei din trilogia cu Ultima vrăjitoare din Transilvania. La un moment dat mi se spusese că apare în mai, dar nu am găsit-o la târg și acolo mi-a spus cineva că ar apărea abia în toamnă :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar fi fost frumos să fi apărut la târg, le-aș fi avut pe toate și mi-ar fi fost mai ușor să le citesc. Oricum, sper să nu apară așa de târziu. Deja sunt tristă pentru Dincolo de moarte. :( Mulțumesc! La fel și ție. :)

      Ștergere
    2. Și eu aștept volumul trei din Dincolo de moarte, chiar îmi place mult. E prima carte cu vampiri care îmi place într-adevăr de ceva timp, până la ea toate au fost dezamăgitoare.

      Ștergere
  2. Whoa, arată foarte bine tot ce ți-ai luat! Lectură plăcută!
    Sper să-i placă prietenei tale Murakami, este unul din autorii mei preferați și chiar recomand orice de la el. M-ai făcut curioasă cu „Eve din propria-i ruină”, dacă o să o văd printr-o librărie, o să pun mâna pe ea.
    La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu sper, dar merg cu încredere pe faptul că nu e o persoană foarte retențioasă când vine vorba de cărți. Sper. E foarte frumoasă, și dacă nu am neționat mai sus, ea este apărută la editura Minerva și costă doar 3 lei. :) E foarte micuță, doar 100 și ceva de pagini.

      Ștergere
  3. La mulți ani!! Mi-am dorit mult să merg la Bookfest, însă mi-e destul de greu să ajung în București fiindcă stau la 500km depărtare de el :( anul viitor sper să ajung. Lectură plăcută! Ești foarte norocoasă..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper din tot sufletul să reușești să ajungi. :)

      Ștergere