miercuri, 19 martie 2014

#1 Leapșă: Indiscretă

Da, știu, am doar șase postări, dintre care trei sunt cu poezii (sper că pot fi încadrate în acea categorie), și doar două se încadrează în ceea ce spuneam eu la început. Voi mai posta două recenzii în weekend, aș fi făcut-o în cel anterior, dar am întâmpinat treburi mai importante, și am zis că dacă vor mai sta pe tușă câteva zile, nu se va întâmpla nimic grav. Sincer, nu m-am putut abține în legătură cu această leapșă, îmi plac prea mult; nu cred că ideea acestui blog va mai ține, o să mai postez și câte altceva din când în când. Trecând peste, leapșa am luat-o de la Leontina


1. Când mă uit spre biblioteca mea...

...regret că am cumpărat unele cărți, și nu prea sunt mândră de ea, deoarece e cam micuță.


2. Atunci când cineva îmi vorbește în timp ce citesc...

...depinde de carte. În marea majoritate a timpului citesc în timp ce ascult muzică, mă face să fiu mai atentă. Cărțile în care acțiunea e mai la tot pasul, merge mănușă cu geniile celor de la Two steps from hell, și nu numai.


3. Când deschid pentru prima dată o nouă carte... 

...am prostul obicei să mă uit la sfârșit, dar mă bucur că, atunci când cartea respectivă m-a captivat foarte mult, uit cum se termină, și tot surprinsă sunt.


4. Atunci când pășesc într-o bibliotecă...

...nu știu în ce parte să mă uit. De ce nu există târgul de carte de mai multe ori în timpul anului?


5. Când mi se pune pata pe o carte...

...mă enervez, deoarece, ori nu o găsesc, ori e prea scumpă și aștept să o iau de la vreun târg sau când se mai ieftinește în magazine.


6. Primul lucru pe care-l fac după ce termin de citit un roman...

...îi găsesc un loc potrivit în bibliotecă, și stau câteva minute să diger tot ce s-a întâmplat în el.


7. Cred că un blog bun de cărți este acela care...

...conține păreri sincere; s-a întâmplat de multe ori să observ că persoana respectivă nu e sinceră când scrie o recenzie. În particular spune altceva, iar pe blog e total opusă.


8. Atunci când îmi cumpăr cărți le aleg pe baza...

...anumitor recenzii. Dar de multe ori nu-mi cumpăr cărți doar pentru că sunt în vogă sau pentru că vor apărea filme/seriale după ele. Îmi place să descopăr cărți de care mulți nu au auzit. Uneori sunt orgolioasă, și-mi place ca anumite cărți să le țin doar pentru mine, cu toate că nu ajut scriitorul să se promoveze.


9. Atunci când îmi aleg viitoarea lectură mă bazez pe...

...descrierea de pe spate. Cam în 90% dintre cazuri, acesta este motivul, restul de 10%, coperta (sunt înnebunită după ele; pentru mine o copertă este foarte importantă), și dacă au nume, pe denumirile capitolelor.


10. Când o carte nu mă prinde de la început și o citesc greu...

...știu că autorul poate are ceva pregătit mai departe, așa că nu renunț. Așa sunt și eu cu poveștile pe care le scriu, nu prea-mi place să intru de la primele capitole în priza acțiunilor, ci să o iau cu încetul, să detaliez, să fac o poveste înaintea poveștii.


11. Cred că atuu-ul blogului meu constă în...

...nimic. Nu cred că are un atuu. Nici nu-l consider prea special, câștigător de ”blogul anului” sau ceva. Scriu pentru că-mi place, și cred că asta este tot ceea ce contează.


12. Atunci când trece o perioadă mai lungă de timp fără să citesc...

...am un oarecare disconfort atunci când nu o fac, deoarece, există și zile în care, pur și simplu, nu am chef, și îmi e ciudă; în multe cazuri se întâmplă când am timp liber.


13. Legat de obsesia mea pentru cărți, părinții...

...la început nu prea le plăcea că-mi cheltuiam toți banii pe cărți, dar s-au obișnuit, și cred că s-au gândit că e mult mai bine așa, decât să cheltuiesc ceea ce-mi dau, pentru chestii care mi-ar face rău.


14. Pentru mine, un roman bun e...

...cel în care, oricât de greu de înțeles, dificil, ar fi, cu timpul să te facă să-l îndrăgești, și chiar dacă nu ar mai avea vreo continuare, în mintea ta încă să se mai dea o luptă între personaje. Și să te facă să nu regreți că l-ai cumpărat.


15. Am o atracție puternică pentru personajele...

...care au o influență puternică pentru alte personaje. Dure, uneori rele și meschine, dar care, oricât de neînțelese și înspăimântătoare ar fi, să te facă să rămâi mut atunci când vezi modul cum acționează. Și iubesc personajele negative.


16. Pentru mine, o carte este...

...ceva greu de explicat în cuvinte.


17. Dacă cineva îmi cere cu împrumut cărți...

...sunt destul de sceptică dacă să o împrumut sau nu, deoarece nu știu în ce stadiu mi-o va aduce, sau dacă o va mai face. Oricum, foarte rar îmi cere cineva să-i împrumut vreo carte; nu mai știu când s-a întâmplat asta ultima oară.


18. Atunci când aflu că un roman va fi ecranizat...

...în primă fază sunt entuziasmată, dar după un timp stau și mă gândesc cât de bine va fi făcut acel film/serial. Au fost momente când ecranizările m-au dezamăgit enorm de mult, și nu vreau să dau nume, deoarece aș face de rușine cartea.


19. Atunci când cineva spune despre o care pe care am citit-o că e proastă...

...prefer să nu comentez, deoarece fiecare vede ceea ce-și dorește într-o carte. Și nu toți avem aceleași gusturi.


20. Oamenii care nu citesc...

...pierd lucruri minunate. Și cum spun unii colegi de-ai mei: ”Nu ai viață! Stai toată ziua și citești, în loc să ieși în pauze.” Și, recunosc, nu am o viață, am zece, o sută, o mie de vieți, și ori de câte ori mi-am pierdut una, am știut că am trăit-o frumos. Nu pot obliga pe nimeni să citească, și nu mă pot mândri ca alții că am reușit să corup pe cineva să o facă, din păcate.


21. Cred despre cărțile scrise de scriitorii români...

...că merită o atenție mult mai mare, și din țară, dar și de peste hotare. Și aici mă refer la cei contemporani mie; cei din vechime au fost scoși la iveală de alții, în schimb, literatura română de astăzi, lasă mult de dorit când vine vorba despre reclamă. Recunosc, nu prea le-am dat o mare atenție scriitorilor români, dar de când am citit cartea Ceciliei Ștefănescu, ”Legătură bolnăvicioase”, la care s-a făcut și un film, în care apare și Tudor Chirilă, am început să mă axez și pe alții; Adina Speteanu, Lavinia Călina, și cât de curând sper să mă apuc și de ceilalți.


22. Dacă ai avea șansa să te căsătorești cu un scriitor/scriitoare, acela/aceea ar fi...

...nimeni. Sincer, de când citesc, nu m-am gândit niciodată la chestia asta. Dar, oricum, cu nimeni.


23. Părerea mea despre cititoarele electronice sunt...

...bune, dar parcă tot o carte ce o răsfoiești cu degetele, o simți, o miroși, o întorci pe toate părțile, merge mai bine.

24. Cred despre leapșa indiscretă...

...că ar mai merge încă una, două, poate chiar și trei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu